Korejská automobilka provádí na svém hatchbacku, fastbacku a kombi i30 modernizaci. Přináší vlastně všechno, co byste v rámci dnešních trendů čekali.
Už dřívější upoutávky navnadily na decentně upravený styling Hyundaie i30. Teď se však modernizace celé rodiny modelů ukazuje světu naplno. Přichází širší, upravená mřížka chladiče, nové LED světlomety s výraznou grafikou denního svícení, volitelně s technologií MFR (multifaceted reflector), vzadu najdete také změny na LED svítilnách a do nabídky míří nové designy 16- a 17palcových kol nebo dodatečné odstíny karoserie.
Výraznější úpravou prošla i sportovnější výbava N Line, kterou Hyundai prezentuje na fotkách, s novými nárazníky nebo novými designy 17- a 18palcových kol. Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje.
Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, přičemž v létě se máme dočkat i možností bezdrátového propojení. Nakonec nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu.
Do výbavy přichází i nové systémy jako asistent pro jízdu v koloně, sledování překážek vzadu s autonomním brzděním nebo asistent LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech.
Po stránce motorizací nyní Hyundai pro i30 nabízí litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) s možností sedmistupňového automatu. Stejně tak je ale motor nově k dostání jako mild-hybrid s 48V systémem a novou manuální šestistupňovou převodovkou, která se umí po puštění pedálu plynu automaticky odpojit od motoru. Zajišťuje tak možnost plachtění a snížení spotřeby, kdy motor pracuje na volnoběh nebo se dočasně úplně vypne. S mild-hybridem je nicméně k dostání i sedmistupňový automat.
Do nabídky se dostává i nově vyvinutý 1,5litrový benzinový čtyřválec o výkonu 81 kW (110 koní) s manuálním šestikvaltem, zatímco vrcholná patnáctistovka o výkonu 118 kW (160 koní) je standardně mild-hybridem a rovněž má na výběr ze zmíněné chytré šestistupňové manuální převodovky nebo sedmistupňového automatu. Výhradně mild-hybridem je nově i 1,6litrový diesel o výkonu 100 kW (136 koní) se stejným výběrem převodovek.
Naživo si budeme moci prohlédnout modernizaci Hyundaie i30 už zanedlouho na autosalonu v Ženevě. Cenovky a datum uvedení na trh Česka zatím nevíme.