V letech 2004 a 2005 se v Praze, Ostravě, Vídni a Innsbrucku postupně ukázaly obě karosářské verze druhé generace Octavie.  

V letech 2004 a 2005 se v Praze, Ostravě, Vídni a Innsbrucku postupně ukázaly obě karosářské verze druhé generace Octavie.  

37
Fotogalerie

Škoda Octavia II facelift: detailní představení

(+ velká fotogalerie) Na prahu začínajícího autosalonu v Paříži si již můžeme detailně představit modernizovanou Octavii.

O blamáži s předčasným uvolněním oficiálních snímků faceliftované Octavie jsme vás informovali včera. Ačkoli si automobilka Škoda Auto dává s oficiálními údaji stále ještě načas, můžeme zde nyní shrnout novinky omlazené Octavie s pravděpodobností hraničící s jistotou.

Letmým pohledem

Design přídě příjemně překvapil sebevědomými a rozmáchlými křivkami, jež poněkud kontrastují s nadčasovým a jednoduchým vzhledem dosavadní verze. Velké světlomety zasahují až hluboko do předních blatníků a svojí povahou naznačují příbuznost s novým Superbem. Pod plastovými kryty budou moci být umístěny xenonové výbojky i natáčecí moduly pro adaptivní osvětlení. V novém nárazníku se nacházejí rozměrné mlhovky, jež kromě nasvětlování zatáček nabídnou též funkci denního svícení.

Zpětná zrcátka jsou nyní zaoblenější a opět nesou boční blikače. Již od základní výbavy disponují elektrickým nastavováním a vyhříváním, v těch nejvyšších pak elektrickým přiklápěním ke karosérii. Zadní sdružené svítilny přitom doznaly pouze decentních změn, přičemž obrysovky samozřejmě opět svítí do tvaru písmene C. Upraven byl též zadní nárazník, do kterého jsou standardně včleněna odrazová skla podobného designu, který se dosud používal v rámci sportovního paketu.

Za volantem

Základní tvar palubní desky zůstal zachován, ale vylepšené jsou použité materiály čalounění a obkladů. Nový je přístrojový štít s jasně bílými stupnicemi a velkým displejem palubního komunikačního systému. Pozměnily se ovladače klimatizace, pojetí spínačů na celé středové konzoli a řidič má v rukou nový volant podobný tomu ze Superbu. Nové materiály byly použity na sedadlech či středové konzoli a vyznačují se vhodnějším barevným sladěním se zbytkem interiéru. Novinkou je dekor s imitací dřeva. Loketní opěrka mezi zadními krajními sedadly dostala nový úložný prostor, cestující na těchto sedadlech mohou nově zvolit vyhřívání s tlačítky umístěnými na zadní straně středového tunelu.

K rozsáhlejší bezpečnostní ochraně přispívají nové, aktivní hlavové opěrky WOKS, jež zmírňují následky případné kolize na krční páteř cestujících. Z dalších prvků výbavy jmenujme třeba novou škálu litých kol, parkovací asistent s čidly páté generace, nové rozhraní pro připojení externího zvukového zařízení MDI či nový, propracovanější imobilizér převzatý ze Superbu. 

Nové rozměry pro zábavu

Významným omlazením prošla nabídka dostupných audiosoustav. Základem je jednotka Blues, vyšší stupeň představuje Swing, přičemž obě disponují přehráváním CD a komprimovaných formátů. Velký dotykový displej je vyhrazen špičkovému rádiu Bolero a navigaci Amundsen, ale také radionavigačnímu přístroji Columbus, který je osazen pevným diskem s objemem 30 GB. Již zmíněný interface MDI umožňuje snadnou synchronizaci externích zvukových zařízení a jejich snadné ovládání přímo skrze prvky rádia, ovladačů na volantu a displeje Maxi DOT.

Pohonné jednotky

Pod kapotou omlazené Octavie se neodehrála žádná revoluce. Mezi pohonnými jednotkami zřejmě zůstanou standardem osvědčené zážehové čtyřválce 1,4 MPI/59 kW či 1,6 MPI/75 kW, veškeré ostatní motory jsou přeplňované a opatřené přímým vstřikováním paliva. Z těch benzínových to jsou 1,4 TSI/90 kW, 1,8 TSI/118 kW a 2,0 TSI/147 kW. V nabídce vznětových motorů zřejmě zůstanou osvědčené jednotky TDI se sdruženými vstřikovači 1,9 TDI PD/77 kW a 2,0 TDI PD/103 kW, v nabídce se objeví též common rail 2,0 TDI CR/125 kW.

Mezi nejzajímavější ze jmenovaných jednotek patří samozřejmě zážehová 1,4 TSI, která díky přeplňování turbodmychadlem dává ze svého malého objemu 90 kW výkonu 200 Nm točivého momentu, který je navíc k dispozici v pásmu od 1 500 až do 4 000 ot./min. Takto vybavená Octavia zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,7 sekund a dosáhne rychlosti 203 km/h, to vše při kombinované spotřebě pouze 6,6 l/100 km.  Podobně jako motor 118 TSI bude moci být tako „čtrnáctistovka“ kombinována s novou, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Skoda Octavia II Facelift Official 01.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 02.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 03.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 04.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 05.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 06.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 07.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 08.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 09.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 10.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 11.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 12.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 13.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 14.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 15.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 16.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 17.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 18.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 19.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 20.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 21.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 22.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 23.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 24.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 25.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 26.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 27.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 28.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 29.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 30.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 31.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 32.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 33.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 34.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 35.jpg Skoda Octavia II Facelift Official 36.jpg
Skoda Octavia II Facelift Official 37.jpg 
Škoda Octavia II po faceliftu

 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud