Jeep Wrangler dostal plug-in hybridní systém, přídomek 4xe a my jsme jej jeli prubnout až do italského Turína Zdroj: Jeep

Jeep Wrangler dostal plug-in hybridní systém, přídomek 4xe a my jsme jej jeli prubnout až do italského Turína | Zdroj: Jeep

Baterie leží pod zadními sedačkami tak, že je nad samotným rámem vozu, a tedy chráněna proti jakýmkoliv nárazům. Zdroj: Jeep

Baterie leží pod zadními sedačkami tak, že je nad samotným rámem vozu, a tedy chráněna proti jakýmkoliv nárazům. | Zdroj: Jeep

Zas tak moc se uvnitř nezměnilo. Nastavení elektropohonu si wrangler schovává vlevo pod volantem a na displeji Zdroj: Jeep

Zas tak moc se uvnitř nezměnilo. Nastavení elektropohonu si wrangler schovává vlevo pod volantem a na displeji | Zdroj: Jeep

Na první dobrou se Wrangler 4xe od tradičnějších verzí příliš neliší, dokud si nevšimneme černých dvířek nabíjecího konektoru těsně pod levým sloupkem čelního okna. Zůstává též možnost sundat střešní panely či celé dveře. Zdroj: Jeep

Na první dobrou se Wrangler 4xe od tradičnějších verzí příliš neliší, dokud si nevšimneme černých dvířek nabíjecího konektoru těsně pod levým sloupkem čelního okna. Zůstává též možnost sundat střešní panely či celé dveře. | Zdroj: Jeep

Není to špatný zážitek, jen opravdu nezvyklý, neb k offroadu burácení silného motoru odjakživa patří stejně jako k fotbalovému Juventusu bílá a černá. Zdroj: Jeep

Není to špatný zážitek, jen opravdu nezvyklý, neb k offroadu burácení silného motoru odjakživa patří stejně jako k fotbalovému Juventusu bílá a černá. | Zdroj: Jeep

Staromilci jistě budou brblat, nám se ale tichá projížďka terénem docela zamlouvá. Stejně na spalovací motor nakonec dochází, pod vrcholkem sjezdovky je přece jen čistě elektrický dojezd o trochu menší než deklarovaných 44 km. Zdroj: Jeep

Staromilci jistě budou brblat, nám se ale tichá projížďka terénem docela zamlouvá. Stejně na spalovací motor nakonec dochází, pod vrcholkem sjezdovky je přece jen čistě elektrický dojezd o trochu menší než deklarovaných 44 km. | Zdroj: Jeep

Na český trh se Jeep Wrangler 4xe spustí s cenovkou začínající na 1.619.300 Kč Zdroj: Jeep

Na český trh se Jeep Wrangler 4xe spustí s cenovkou začínající na 1.619.300 Kč | Zdroj: Jeep

Jiný si už brzy bohužel ani nekoupíme, s příchodem hybridu totiž z tuzemské nabídky zmizí klasické verze wrangleru. Mimochodem krátkou verzi si už dokonce nepořídíme ani s baterií. Zdroj: Jeep

Jiný si už brzy bohužel ani nekoupíme, s příchodem hybridu totiž z tuzemské nabídky zmizí klasické verze wrangleru. Mimochodem krátkou verzi si už dokonce nepořídíme ani s baterií. | Zdroj: Jeep

Všechny zmíněné ceny zahrnují aktuální slevu 100 tisíc korun. Vozy lze samozřejmě vyzdobit řadou příplatků. Zdroj: Jeep

Všechny zmíněné ceny zahrnují aktuální slevu 100 tisíc korun. Vozy lze samozřejmě vyzdobit řadou příplatků. | Zdroj: Jeep

 Jeep Wrangler 4xe  pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který produkuje výkon 200 kW (272 koní). K ruce mu je vodou chlazený elektromotor o výkonu 45 kW (61 koní), který zastává roli startér-generátoru. Zdroj: Jeep

Jeep Wrangler 4xe pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru, který produkuje výkon 200 kW (272 koní). K ruce mu je vodou chlazený elektromotor o výkonu 45 kW (61 koní), který zastává roli startér-generátoru. | Zdroj: Jeep

Pomáhá při rozjezdech, obstarává chod funkce stop-start a generuje elektřinu pro baterie, které napájejí hlavní elektromotor. Zdroj: Jeep

Pomáhá při rozjezdech, obstarává chod funkce stop-start a generuje elektřinu pro baterie, které napájejí hlavní elektromotor. | Zdroj: Jeep

Ten má sám o sobě výkon 107 kW (145 koní) a 245 N.m točivého momentu. Uložený je v osmistupňové automatické převodovce TorqueFilte. Zdroj: Jeep

Ten má sám o sobě výkon 107 kW (145 koní) a 245 N.m točivého momentu. Uložený je v osmistupňové automatické převodovce TorqueFilte. | Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

 Zdroj: Jeep

| Zdroj: Jeep

Baterie leží pod zadními sedačkami tak, že je nad samotným rámem vozu, a tedy chráněna proti jakýmkoliv nárazům. Zdroj: Jeep
Zas tak moc se uvnitř nezměnilo. Nastavení elektropohonu si wrangler schovává vlevo pod volantem a na displeji Zdroj: Jeep
Na první dobrou se Wrangler 4xe od tradičnějších verzí příliš neliší, dokud si nevšimneme černých dvířek nabíjecího konektoru těsně pod levým sloupkem čelního okna. Zůstává též možnost sundat střešní panely či celé dveře. Zdroj: Jeep
Není to špatný zážitek, jen opravdu nezvyklý, neb k offroadu burácení silného motoru odjakživa patří stejně jako k fotbalovému Juventusu bílá a černá. Zdroj: Jeep
63
Fotogalerie

Vyzkoušeli jsme Jeep Wrangler 4xe. Brzo nám ho prostě vnutí. Stojí hybrid za to?

Tlak na snížení emisí dopadá na všechny automobilky stejně: ušetřeny nezůstanou ani ty nejvěhlasnější legendy. Jeep Wrangler proto dostal plug-in hybridní systém, přídomek 4xe a my jsme jej jeli prubnout až do italského Turína.

Ani tak tradiční americká značka jako Jeep se nevyhnula stezce elektrifikace. Respektive do ní skočila rovnou po hlavě a slibuje nám bateriovou verzi každého svého modelu. Evropská nabídka tedy nabobtnala o několik plug-in hybridů, nejnověji přichází na řadu nejtypičtější z modelové řady. A tak jsme se vylíhli na mezinárodní prezentaci v horách poblíž Turína a tiše bzučíme v Jeepu Wrangler 4xe – přímém následníkovi válečného willysu.

Není to špatný zážitek, jen opravdu nezvyklý, neb k offroadu burácení silného motoru odjakživa patří stejně jako k fotbalovému Juventusu bílá a černá. Staromilci jistě budou brblat, nám se ale tichá projížďka terénem docela zamlouvá. Stejně na spalovací motor nakonec dochází, pod vrcholkem sjezdovky je přece jen čistě elektrický dojezd o trochu menší než deklarovaných 44 km. Dvoulitrový čtyřválec známý z dosavadní nabídky zůstává na svém místě, pouze se k němu přidává ještě elektromotor o výkonu 107 kW, umístěný mezi spalovací jednotkou a převodovkou. Dohromady se tak zásuvkový jeep chlubí kombinovanými 280 kW výkonu a 637 Nm točivého momentu.

Ve strmých kopcích je to poznat, i přes podstatně vyšší hmotnost (2,4 tuny místo 1,8 t) se s hybridem i díky plynulosti elektromotoru vydrápáváme všude s grácií a ladem antilopy. A kde už baterkám dojde šťáva, přispěchá na pomoc spalovací motor a osmistupňová automatická převodovka doplněná o redukci (2,72:1), ve verzi Rubicon rovněž uzávěrky diferenciálu. Na silnici se přitom chová tak, jak si jej pamatujeme s klasičtějším pohonem. Zadek sem tam uskočí a ve vyšším tempu musíme kormidlem v porovnání s osobáky korigovat směr častěji. Polepšila si ale dynamika – z nuly na stovku vylétne za 6,5 sekundy, ve městě je pak díky zátahu elektromotoru americký velikán mrštnější než malý hatchback.

V nabídce Jeepu doplní Wrangler 4xe dva civilnější modely se stejným podoznačením: Compass a Renegade. Na rozdíl od nich ale bude mít v našich končinách jeden kardinální hendikep. Třebaže disponuje obrovskou baterií s výkonem 17,3 kWh, jeho homologované emise se nevmáčknou pod požadovaných 50 g CO2 (79 g Sahara, 94 g Rubicon). Čili můžeme zapomenout na registrační e-značku, bezplatné parkování a dálniční známku.

Na český trh se Jeep Wrangler 4xe spustí s cenovkou začínající na 1.619.300 Kč. A jiný si už brzy bohužel ani nekoupíme, s příchodem hybridu totiž z tuzemské nabídky zmizí klasické verze wrangleru. Mimochodem krátkou verzi si už dokonce nepořídíme ani s baterií.

Jeep Wrangler 4xe: Technické údaje a české ceny
Verze Sahara, 80th Anniv. Rubicon
Motor 2.0 R4
Zdvihový objem [cm3] 1995
Výkon [kW/ot.min] 200/5250
Točivý moment [N.m/ot.min] 400/3000
Výkon el. motoru [kW] 107
Točivý moment el. motoru [N.m] 245
Kombinovaný výkon [kW] 280
Zrychlení [s] 6,5
Maximální rychlost [km/h] 177 156
Hnací náprava 4WD
Převodovka 8A
Délka x šířka x výška, rozvor [mm] 4882 x 1894 x 1838, 3008
Pohotovostní hmotnost [kg] 2348 2409
Cena Sahara [Kč] 1.619.300 -
Cena 80th Anniversary [Kč] 1.680.400 -
Cena Rubicon [Kč] - 1.668.800

Článek vyšel v novém čísle Světa motorů. Časopis si můžete koupit na ikiosek.cz.

Doporučujeme

Články odjinud