11
Fotogalerie

Pořádně rychlým dieselům ještě není konec. Alpina představuje D5 S

Chcete pořádnou porci točivého momentu? Alpina má odpověď.

Dieselové motory jsou možná pod palbou emisních a legislativních předpisů, po kauze Dieselgate dvojnásob, ale výrobci se jich ještě nevzdávají. Ani ti, kteří nabízejí luxusní zboží. Zážehové BMW řady 5 generace G30 již polotovární ladič Alpina upravil, nyní však na řadu přišla vznětová varianta.

Říkají ji D5 S. Naftou je zásobovaný třiltrový řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Výsledkem je výkon 240 kW (326 koní) a především točivý moment 700 Nm. To vše je distribuováno na všechna kola. I systém xDrive však podle Alpiny prošel úpravou, stejně jako osmistupňový automat.

Parametry ukazují jedno z nejrychlejších dieselových aut na trhu. Z nuly na stovku to zvládne za 4,9 sekund, na dvoustovce je z klidu za dvacet vteřin. Maximální rychlost činí 275 kilometrů za hodinu.

Pětka od Alpiny získala typické prvky poměrně konzervativního tunera. Nesmí chybět mnohapaprsková dvacetipalcová kola nebo decentní bodykit. Interiér je vyšperkován tradičními modrými budíky a zeleným prošíváním.

Oficiální odhalení novinky bude na autosalonu ve Frankfurtu, který své brány otevírá už příští týden, 12. září. Objednávky však už Němci přijímají jak na sedan, tak kombi.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

2018-alpina-d5-s (1).jpg2018-alpina-d5-s (2).jpg2018-alpina-d5-s (3).jpg

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud