17
Fotogalerie

Nová generace Porsche Panamera je nejrychlejší luxusní sedan na světě

Aspoň to tedy o ní tvrdí automobilka Porsche. Ale ve verzi Turbo S jen sotva najde nová Panamera přemožitele.

Premiéra nové generace čtyřdveřového sedanu Porsche Panamera byla oznámena už dlouho dopředu. Auto se dokonce ještě s lehkým maskováním projelo tento víkend po legendární trati do vrchu v Goodwoodu a na web unikly první snímky. Teď tu konečně máme oficiální odhalení nového čtyřdveřového luxusního modelu.

P16_0384_a4_rgb.jpgP16_0385_a4_rgb.jpgP16_0381_a4_rgb.jpg
Nová generace Porsche Panamera je tady. Může mít aktivní natáčení zadních kol a naftový osmiválec bi-turbo s točivým momentem až 850 Nm. Osmistupňový dvouspojkový automat PDK je standardem

Porsche Panamera stojí na nové platformě MSB určené pro vozy s pohonem zadních (a všech) kol a motorem vpředu podélně s osou mírně za přední nápravou. Tuto platformu vyvinulo pro celý koncern VW právě Porsche a protože je poměrně variabilní, bude snadné vyvinout také hybrid, plug-in hybrid a pro čínský trh prodlouženou verzi Panamery.

Už byl také potvrzen kombík Shooting Brake a stále se čeká na definitivní rozhodnutí vyrábět kupé na základech Panamery, jakéhosi duchovního nástupce modelu Porsche 928. Teď už ale k nové generaci Porsche Panamera.

Asi už jste si všimli, že nová Panamera je vlastně liftback a ne úplně klasický sedan. V závislosti na motorizaci také můžete mít aktivní zadní spoiler. V interiéru je to typické moderní Porsche, ale Panamera přichází i s několika novinkami, například s velkým dotykovým displejem. Zajímavostí je centrální tachometr odkazující na Porsche 356 A z roku 1955.

Standarní výbavou je osmistupňová automatická dvouspojková převodovka PDK, takže Panameru už nekoupíte s manuálem. Nový motor 4.0 V8 bi-turbo najdete v modelu Panamera Turbo, kde nabízí výkon 404 kW (550 k) v 5750 ot./min. a točivý moment 770 Nm v rozmezí 1960 až 4500 ot./min. Panamera Turbo se umí rozjet na 100 km/h už za 3,6 sekundy a maximální rychlost je 306 km/h. Porsche Panamera Turbo má také systém vypínání poloviny válců při částečném zatížení.

P16_0376_a4_rgb.jpgP16_0377_a4_rgb.jpgP16_0378_a4_rgb.jpg
Na vrcholu je zatím Panamera Turbo s osmiválcem 4,0 l a výkonem 550 koní. Tady je ještě prostor pro ostřejší Turbo S s výkonem za hranicí 600 koní. Bude ale i plug-in hybrid

Další novinkou je bi-turbo benzinový šestiválec 2,9 l v Panameře 4S. Má výkon 324 kW (440 k) v 5650 ot./min. a točivý moment 550 Nm v rozmezí 1750 až 5500 ot./min. Na 100 km/h akceleruje Panamera 4S za 4,2 sekundy a rozjede se na 289 km/h.

Porsche Panamera 4S Diesel má pod kapotou naftový osmiválec se dvěma turby, který posílá na všechna kola výkon 310 kW (422 k) v 3500 ot./min. a točivý moment 850 Nm v rozsahu 1000 až 3250 ot./min. Naftový osmiválec se na 100 km/h rozjede za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 285 km/h. Osmiválec používá nezávislá turba, kdy v částečném zatížení a pod 2700 ot./min. pracuje jen jedno z nich.

Později přijde i plug-in hybrid a rovněž šestiválcový diesel. Pokud jde o praktičnost, tak kufr Panamery pojme od 495 do 1304 litrů nákladu a zadní sedadla lze sklápět v poměru 40:20:40. Bezpečností výbava je samozřejmě maximální a v závislosti na motoru dostanete vedle adaptivního podvozku také aktivní natáčení zadních kol.

Nové Porsche Panamera už má i své německé ceny. Základ začíná u 113 027 eur (3 052 000 korun) za Panameru 4S, Panamera 4S Diesel stojí 116 954 eur (3 158 000 korun). Základní cenovka Panamery Turbo je 153 011 eur (4 131 000 korun).

P16_0379_a4_rgb.jpgP16_0380_a4_rgb.jpgP16_0382_a4_rgb.jpgP16_0383_a4_rgb.jpgP16_0386_a4_rgb.jpgP16_0387_a4_rgb.jpgP16_0389_a4_rgb.jpgP16_0390_a4_rgb.jpgP16_0391_a4_rgb.jpgP16_0392_a4_rgb.jpgP16_0460_a4_rgb.jpg

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud