Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020

Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020
Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020
Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020
Toyota Land Cruiser Heritage Edition 2020
8
Fotogalerie

Toyota Land Cruiser Heritage Edition je retro se vším všudy. Bohužel ne pro nás

Velké japonské off-roady jsou v Evropě téměř minulostí, jinde ve světě jsou však stále v prodeji. Výjimkou není ani největší Land Cruiser, který se nově představuje ve speciální edici Heritage.

Na největší Land Cruiser série 200 si může Evropa už nějakou dobu nechat zajít chuť, tedy pokud nemáte náladu nakupovat na Ukrajině či v Rusku, kde je tento model pořád k mání. Každopádně ani tam neseženete speciální edici Heritage, kterou Toyota připravila v přísně limitovaném počtu pro své zákazníky ve Spojených arabských emirátech.

Aby automobilka patřičným způsobem zdůraznila „historický“ nádech své novinky, prezentuje ji na fotografiích připomínajících oskenované staré katalogy, nechybí ani retro polepy a nutno dodat, že to má něco do sebe.

Samotný vůz je pochopitelně navýsost aktuální, i když bychom měli zároveň dodat, že Toyota s továrním typovým označením URJ200W (zkráceně J200) nepatří k těm nejmladším vozům na silnicích či v poušti. Poprvé byla představena na podzim roku 2007, má za sebou několik průběžných modernizací a současnou podobu známe již od roku 2015 po druhém větším faceliftu.

Protože Land Cruiser nemá mnoho konkurentů a zakládá si na tradiční robustní konstrukci, čas příliš velký vliv na jeho atraktivitu nemá, respektive zdá se, že s věkem zraje jako víno. Podobně to vidí i Toyota, která se evidentně snažila zdůraznit „staré dobré časy“.

Kromě nálepek se zlatou éru užitkových anebo spíše hlavně praktických off-roadů snaží zdůraznit také plechová kola, prosté látkové čalounění či kompresor na dofukování pneumatik integrovaný přímo do boční stěny zavazadlového prostoru.

Pro klientelu jsou k mání dvě motorizace. Základem je zážehový šestiválec o objemu 4,0 litru s výkonem 275 koní, které zpracovává pětistupňová manuální převodovka, špičku pak představuje motor 4.6 V8 o maximálním výkonu 308 koní a šestistupňový automat. Slušný dojezd bez ohledu na podmínky zajišťuje oběma variantám nádrž o objemu 138 litrů a sympatická je rovněž přepravní kapacita osmiválcového modelu, který na palubě nabízí místo pro osm cestujících.

Co je poněkud nejasné, jsou chystané počty edice Heritage. Toyota na svých stránkách detaily nezmiňuje, nicméně na jednom z obrázků je viditelná plaketa, která naznačuje, že japonská automobilka nemá v plánu vyrobit více než dvacítku těchto aut. A cena? Za šestiválec v základu v přepočtu 1,13 milionu korun, Land Cruiser V8 Heritage pak vychází na nejméně 1,5 milionu Kč.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud