Volkswagen rozšiřuje nabídku ID.4 o novou verzi. Zákazníkům slibuje lepší trakci a stabilitu na kluzkém povrchu i větší tažnou sílu.
ID.4 je nejprodávanějším elektromobilem automobilky Volkswagen. V prvním čtvrtletí dodala automobilka zákazníkům 30.000 kusů a v roce 2021 přijala na 163.000 objednávek. Není proto divu, že úspěšné tažení chce podpořit novou verzí.
Zatímco v úvodní části ceníku máme úsporné verze s pouze jedním motorem na zadní nápravě, u vrcholu najdeme ID.4 GTX 4Motion s pohonem všech kol. Nová verze, jejíž dominantou je pohon všech kol, stojí přesně mezi mini a vychází z linie ID.4 Pro Performance. Předprodej ID.4 Pro 4Motion již v České republice začal s cenovou od 1.428.900 Kč.
Pohon všech kol zajišťuje na zadní nápravě hlavní synchronní elektromotoro výkonu 150 kW. Doplňuje ho menší asynchronní elektromotor na přední nápravě o výkonu 80 kW. Výhodou asynchronní koncepce je schopnost snášet krátkodobá přetížení a vykazuje nízké ztráty, když jej není potřeba. Celkový výkon soustavy činí 195 kW. Díky tomu se zlepšila trakce na kluzkém povrchu a zvýšila tažná síla o 200 kg, takže ID.4 Pro 4MOTION utáhne brzděný přívěs o hmotnosti 1400 kg. Je tedy vhodným společníkem pro tahání lodí nebo karavanů.
Elektromotory čerpají sílu ze 77kWh akumulátoru poskytujícího dojezd 517 km. Díky nabíjení výkonem až 135 kW lze dobít z 5 na 80 procent za 36 minut a přidat tak dalších 337 km. Maximální rychlost je stejně jako u nejvyšší verze omezena na 180 km/h.
Dalším benefitem ID.4 postavené na platformě MEB pro elektromobily je bohatý vnitřní prostor rovnající se konvenčním SUV o třídu výše. Přitom na délku měří jen 4,58 m. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel pojme zavazadlový prostor 543 až 1575 litrů.