Novou karosářskou variantou Enyaqu iV Škoda v Evropě vstupuje do oblíbeného kategorie SUV-kupé | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

Novou karosářskou variantou Enyaqu iV Škoda v Evropě vstupuje do oblíbeného kategorie SUV-kupé | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

Kompletní představení proběhne za pár týdnů, do té doby nás však bude automobilka trochu napínat | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

Kompletní představení proběhne za pár týdnů, do té doby nás však bude automobilka trochu napínat | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

Škoda Enyaq Coupé iV se nám poprvé ukázala už v září, tehdy však šlo o maskované prototypy určené také pro testy novinářů | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

Škoda Enyaq Coupé iV se nám poprvé ukázala už v září, tehdy však šlo o maskované prototypy určené také pro testy novinářů | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

víme, že vůz přijede s nabídkou ústrojí, které již uvedl  standardní Enyaq iV . Základní verze iV 60 má výkon 132 kW (180 koní), a to ve spojení s baterií o kapacitě 62 kWh | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

víme, že vůz přijede s nabídkou ústrojí, které již uvedl standardní Enyaq iV. Základní verze iV 60 má výkon 132 kW (180 koní), a to ve spojení s baterií o kapacitě 62 kWh | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

Silnější verze iV 80 má 150 kW (204 koní) a baterii o kapacitě 82 kWh – u této verze zmínila Škoda maximální dojezd přes 535 km | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

Silnější verze iV 80 má 150 kW (204 koní) a baterii o kapacitě 82 kWh – u této verze zmínila Škoda maximální dojezd přes 535 km | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

 Nejsilnější běžnou variantou bude iV 80x se dvěma elektromotory, pohonem 4x4 a systémovým výkonem 195 kW (265 koní) | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

 Nejsilnější běžnou variantou bude iV 80x se dvěma elektromotory, pohonem 4x4 a systémovým výkonem 195 kW (265 koní) | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

Vůz se oficiálně představí již 31. ledna v Praze, do té doby nás ale automobilka zřejmě bude napínat tradičními upoutávkami | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

Vůz se oficiálně představí již 31. ledna v Praze, do té doby nás ale automobilka zřejmě bude napínat tradičními upoutávkami | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

Škoda upozorňuje na lepší aerodynamiku, díky které Enyaq Coupé iV ujede na jedno nabití dál než výchozí SUV. Součinitel odporu vzduchu cx má u SUV-kupé hodnotu 0,234. | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

Škoda upozorňuje na lepší aerodynamiku, díky které Enyaq Coupé iV ujede na jedno nabití dál než výchozí SUV. Součinitel odporu vzduchu cx má u SUV-kupé hodnotu 0,234. | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

Rozměry karoserie se téměř nezměnily – délka činí 4653 mm (+4 mm), výška je 1617 mm (+1 mm), zatímco šířka 1879 mm a rozvor 2765 mm jsou shodné s SUV | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

Rozměry karoserie se téměř nezměnily – délka činí 4653 mm (+4 mm), výška je 1617 mm (+1 mm), zatímco šířka 1879 mm a rozvor 2765 mm jsou shodné s SUV | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

Datum uvedení vozu na český trh Škoda nezmiňuje, stejně jako u SUV však zřejmě můžeme očekávat i verzi Founders Edition limitovanou počtem 1895 kusů (vůz na skicách má plaketu Founders Edition) | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

Datum uvedení vozu na český trh Škoda nezmiňuje, stejně jako u SUV však zřejmě můžeme očekávat i verzi Founders Edition limitovanou počtem 1895 kusů (vůz na skicách má plaketu Founders Edition) | Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda

| Škoda Enyaq Coupé iV | Zdroj: Škoda

Kompletní představení proběhne za pár týdnů, do té doby nás však bude automobilka trochu napínat | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda
Škoda Enyaq Coupé iV se nám poprvé ukázala už v září, tehdy však šlo o maskované prototypy určené také pro testy novinářů | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda
víme, že vůz přijede s nabídkou ústrojí, které již uvedl  standardní Enyaq iV . Základní verze iV 60 má výkon 132 kW (180 koní), a to ve spojení s baterií o kapacitě 62 kWh | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda
Silnější verze iV 80 má 150 kW (204 koní) a baterii o kapacitě 82 kWh – u této verze zmínila Škoda maximální dojezd přes 535 km | Škoda Enyaq Coupé iV Zdroj: Škoda
32
Fotogalerie

Nová Škoda Enyaq Coupé iV se začíná odhalovat. Dojede dál než SUV, premiéra bude v Praze

Novou karosářskou variantou Enyaqu iV Škoda v Evropě vstupuje do oblíbeného kategorie SUV-kupé. Kompletní představení proběhne za pár týdnů, do té doby nás však bude automobilka trochu napínat.

Škodovka už SUV-kupé má, zajímavě vypadající Kodiaq GT určený primárně pro čínský trh je však u nás individuálně dovážená zajímavost než zboží, které by se prodávalo ve velkém množství. Že u jednoho SUV-kupé nezůstane, víme už dlouho, a protože jsou elektromobily asi nejsnazší cestou, jak splnit přísné emisní limity, vsadila Škodovka na Enyaq iV.

Škoda Enyaq Coupé iV se nám poprvé ukázala už v září, tehdy však šlo o maskované prototypy určené také pro testy novinářů. Od té doby víme, že vůz přijede s nabídkou ústrojí, které již uvedl standardní Enyaq iV. Základní verze iV 60 má výkon 132 kW (180 koní), a to ve spojení s baterií o kapacitě 62 kWh. Silnější verze iV 80 má 150 kW (204 koní) a baterii o kapacitě 82 kWh – u této verze zmínila Škoda maximální dojezd přes 535 km. Nejsilnější běžnou variantou bude iV 80x se dvěma elektromotory, pohonem 4x4 a systémovým výkonem 195 kW (265 koní).

Vůz se oficiálně představí již 31. ledna v Praze, do té doby nás ale automobilka zřejmě bude napínat tradičními upoutávkami. Na dvojici nejnovějších skic můžeme vidět nejenom Enyaq Coupé iV samotný, ale také po boku krásného kupé Škoda Popular Monte Carlo, které je nedílnou součástí továrního muzea v Mladé Boleslavi.

Škoda upozorňuje na lepší aerodynamiku, díky které Enyaq Coupé iV ujede na jedno nabití dál než výchozí SUV. Součinitel odporu vzduchu cx má u SUV-kupé hodnotu 0,234. Rozměry karoserie se téměř nezměnily – délka činí 4653 mm (+4 mm), výška je 1617 mm (+1 mm), zatímco šířka 1879 mm a rozvor 2765 mm jsou shodné s SUV. Objem kufru se pak zmenšil z 585 na 570 litrů.

Datum uvedení vozu na český trh Škoda nezmiňuje, stejně jako u SUV však zřejmě můžeme očekávat i verzi Founders Edition limitovanou počtem 1895 kusů (vůz na skicách má plaketu Founders Edition). Vedle toho nám Škoda „dluží“ ještě vrcholné provedení RS iV, o němž zatím víme hlavně to, že půjde o dvoumotorovou čtyřkolku s výkonem 220 kW.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud