Novou karosářskou variantou Enyaqu iV Škoda v Evropě vstupuje do oblíbeného kategorie SUV-kupé. Kompletní představení proběhne za pár týdnů, do té doby nás však bude automobilka trochu napínat.
Škodovka už SUV-kupé má, zajímavě vypadající Kodiaq GT určený primárně pro čínský trh je však u nás individuálně dovážená zajímavost než zboží, které by se prodávalo ve velkém množství. Že u jednoho SUV-kupé nezůstane, víme už dlouho, a protože jsou elektromobily asi nejsnazší cestou, jak splnit přísné emisní limity, vsadila Škodovka na Enyaq iV.
Jan Mička, Daniel Fuglevič
Škoda Enyaq Coupé iV se nám poprvé ukázala už v září, tehdy však šlo o maskované prototypy určené také pro testy novinářů. Od té doby víme, že vůz přijede s nabídkou ústrojí, které již uvedl standardní Enyaq iV. Základní verze iV 60 má výkon 132 kW (180 koní), a to ve spojení s baterií o kapacitě 62 kWh. Silnější verze iV 80 má 150 kW (204 koní) a baterii o kapacitě 82 kWh – u této verze zmínila Škoda maximální dojezd přes 535 km. Nejsilnější běžnou variantou bude iV 80x se dvěma elektromotory, pohonem 4x4 a systémovým výkonem 195 kW (265 koní).
Vůz se oficiálně představí již 31. ledna v Praze, do té doby nás ale automobilka zřejmě bude napínat tradičními upoutávkami. Na dvojici nejnovějších skic můžeme vidět nejenom Enyaq Coupé iV samotný, ale také po boku krásného kupé Škoda Popular Monte Carlo, které je nedílnou součástí továrního muzea v Mladé Boleslavi.
Škoda upozorňuje na lepší aerodynamiku, díky které Enyaq Coupé iV ujede na jedno nabití dál než výchozí SUV. Součinitel odporu vzduchu cx má u SUV-kupé hodnotu 0,234. Rozměry karoserie se téměř nezměnily – délka činí 4653 mm (+4 mm), výška je 1617 mm (+1 mm), zatímco šířka 1879 mm a rozvor 2765 mm jsou shodné s SUV. Objem kufru se pak zmenšil z 585 na 570 litrů.
Datum uvedení vozu na český trh Škoda nezmiňuje, stejně jako u SUV však zřejmě můžeme očekávat i verzi Founders Edition limitovanou počtem 1895 kusů (vůz na skicách má plaketu Founders Edition). Vedle toho nám Škoda „dluží“ ještě vrcholné provedení RS iV, o němž zatím víme hlavně to, že půjde o dvoumotorovou čtyřkolku s výkonem 220 kW.