První pohled na maskovaný prototyp i první kilometry za volantem. Odhalení stylovějšího Enyaqu iV už není daleko.
Teď už zbývá jen zahodit maskování. Chystanou „kupé“ variantu Enyaqu iV nám již Škoda představuje s hlavními informacemi, prozatím však ve formě zamaskovaného prototypu. Odnést si už můžeme i první jízdní dojmy. Čekání na produkční verzi konceptu Vision iV z roku 2019 je tedy skoro u konce.
Se splývající zádí si Enyaq Coupé iV dopomohl k ještě lepší hodnotě součinitele odporu vzduchu cx 0,234, zatímco samozřejmě trochu ukrojil z praktičnosti standardního modelu – objem kufru čítá 570 litrů (oproti 585 litrům). Celkovými rozměry se SUV-kupé od prostornější verze moc neliší, na délku má 4653 mm (+4 mm) a na výšku 1617 mm (+1 mm). Šířka 1879 mm a rozvor 2765 mm se nemění.
Novinka může jezdit až na 21palcových kolech a panoramatickou prosklenou střechu dostává standardně. Volitelně nemusí stejně jako u standardního Enyaqu iV chybět Matrix-LED světlomety, zadní LED světla s krystalickými prvky a rovněž osvětlená maska Crystal Face.
Úrovně výbavy interiéru se pro „kupé“ taky nezmění. Základem bude specifikace Loft a standardně najdete v seznamu třízónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, ambientní osvětlení, 5,3palcový digitální přístrojový štít nebo 13palcový infotainment, kdežto za head-up displej s rozšířenou realitou si připlatíte.
Enyaq Coupé iV přijede s nabídkou specifikací elektrického ústrojí, které již uvedl standardní Enyaq iV. Základní verze iV 60 s jedním elektromotorem zajistí výkon 132 kW (180 koní), a to ve spojení s baterií o kapacitě 62 kWh. Silnější jednomotorová verze iV 80 má výkon 150 kW (204 koní) a baterii o kapacitě 82 kWh – u této verze zmiňuje Škoda pro SUV-kupé maximální dojezd přes 535 km.
Nejsilnější variantou bude iV 80x se dvěma elektromotory pro pohon všech kol a systémový výkon 195 kW (265 koní) ve spojení s 82kWh baterií. Dynamiku či dojezd této verze zatím Škoda neupřesňuje, určitě se ale nebude výrazně lišit od standardního Enyaqu iV, který v této specifikaci akceleruje z nuly na 100 km/h za 7 sekund a maximálně ujede asi 460 km.
Datum oficiálního odhalení Enyaqu Coupé iV zatím Škoda neprozrazuje, rovněž si pro sebe nechává informace o příchodu verze RS iV, která by stylověji zaměřenému elektromobilu určitě také slušela.
Jak Škoda Enyaq iV Coupé jezdí?
První novináři se s maskovanou Škodou Enyaq iV Coupé projeli už včera v rámci exkluzivní prezentace v Německu. Za naše vydavatelství na akci vyrazil kolega Standa Kolman z Auto.cz, který se podělil o první jízdní dojmy a natočil i krátké video, které si můžete pustit pod tímto textem.
Standa vyzkoušel verzi iV 80, tedy jednomotorovou zadokolku s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 N.m. Test probíhal v běžném provozu a na hladkých silnicích, a přestože Škodovka uvádí, že by kupé mělo být díky aerodynamičtější karoserii při jízdě tišší než běžná verze, Standovi přišly obě karosářské verze v podstatě stejné. Enyaq iV Coupé je příjemný a pohodlný elektromobil se skvělým rejdem, interiér je do puntíku shodný s běžnou verzí a veškeré změny se odehrávají až za sloupkem B karoserie, což zase není tak velké překvapení.
Toto nebyl běžný silniční test, proto musíme i spotřebu energie brát trochu s rezervou. Standa vyjížděl s baterií nabitou na 81 procent a dojezdem 412 km, vracel se s 67 procenty a dojezdem 337 km. Spotřeba činila 15,7 kWh, a kdo z vás už měl možnost se s Enyaqem iV projet, ten ví, že muselo jít o velice klidné tempo. Z vlastní zkušenosti víme, že se standardním Enyaqem iV 80 není problém jezdit za méně než 20 kWh/100 km, jen zkrátka nesmíte nikam spěchat. Nebudete-li se omezovat, dostanete se někam mezi 21 až 24 kWh/100 km.
Jak můžete vidět v přiloženém videu, osoby s výškou do 180 centimetrů nebudou mít na zadních sedadlech problém před koleny ani nad hlavou, svažující se linie střechy a standardně dodávaná „panorama“ ale zřejmě nějaké centimetry nad hlavou ukrojí. Z dostupných technických údajů je zřejmé, že se Škoda snažila vyhnout kompromisům a „kupátku“ nadělila jen o 15 litrů menší kufr v porovnání s běžným enyaqem, dle našeho názoru na tom ale bude kupé stran využitelnosti objemu hůře než výchozí verze s „krabicovitým“ zadkem.