101
Fotogalerie

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Takřka čtyři roky po premiéře modelu Insignia byla paleta motorů určených pro tuto řadu obohacena o nový vznětový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel. A jak s ním jezdí kombík v bezmála nejvyšší výbavě?

Kapitoly článku:


(Zatím) úspěšná mise

Vlajkovou lodí evropských značek Opel a Vauxhall se v roce 2008 stal zcela nový model Insignia, který nahradil několik generací řady Vectra. Ta byla zprvu docela úspěšná, ale zejména její poslední podoba se zcela minula se vkusem zákazníků, navíc nebyla ani bez technických obtíží a i jízdní vlastnosti byly v dané třídě žalostné.

P1100981.JPGP1100985.JPGP1110004.JPG
Opel Insignia i po čtyřech letech výroby stále vypadá dobře

Opel Insignia, to však naštěstí bylo něco docela jiného a souhrn jejích předností jí přinesl titul Auto roku 2009 (COTY). Nabízí motory na výši doby, moderní elektronické zábavní a asistenční soustavy i různé převodovky a možnost volby pohonu všech kol. Letos v dubnu jsme vás pak informovali o tom, že se v továrně Opelu v Rüsselsheimu vyrobila Insignie s pořadovým číslem 500 000, což na evropskou střední třídu není vůbec špatné číslo.

V současnosti to vypadá tak, že většina vyrobených vozů řady Insignia vyjíždí s praktickou a originálně tvarovanou karoserií kombi, přičemž my jsme vám první živé snímky typu Opel Insignia Sports Tourer již v dubnu roku 2009. Od té doby jsme vozy této řady testovali již několikrát, za příklad poslouží hatchback Insignia 2,0 CDTi nebo kombíky Insignia ST CDTi 4x4 a poměrně raritní „benzín“ Insignia ST 1,6 T.

Z výše uvedeného plyne, že vozů této modelové řady jsme zkoušeli již celou řadu. V následujících řádcích se proto zaměříme především na dvě oblasti, jimiž testovaný automobil vynikal: nový motor BiTurbo a špičkovou výbavu.

Nabídka verzí

Opel Insignia je v současnosti dodáván ve třech karosářských verzích sedan, hatchback a kombi Sport Tourer a výbavovými stupni Insignia, Edition, Sport a Cosmo. Samostatnou kapitolou je špičkové provedení Insignia, jíž je vyhrazen zážehový agregát 2,8 V6 Turbo s výkonem 325 koní (239 kW).

Aktuální novinkou se stává výbavový stupeň Adam Opel 150 vycházející z verze Edition a vyznačující se za nepatrně vyšší cenu výbavou bohatší třeba o lepší rádio s Bluetooth, osmnáctipalcové lité ráfky či specifické čalounění Logic. Již základní verze Insignia s cenou těsně přes půl milionu korun je co do výbavy poměrně slušná.

Najdeme v ní třeba manuální klimatizaci, rádio s CD, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná zpětná zrcátka, ESP, šestici airbagů nebo denní svícení. Na opačné straně spektra pak stojí Insignia Cosmo, jež nabízí prakticky vše potřebné od tempomatu a koženého volantu přes dvouzónovou automatickou klimatizaci a osmnáctipalcové lité ráfky až po palubní počítač nebo elektrické ovládání výklopné zadní stěny.

Motory pro každého

Ačkoli je Insignia již dámou v letech, průběžnými inovacemi se jí docela daří držet krok s konkurencí. Pod kapotou může být alternativně jeden z devíti nabízených motorů. S výjimkou šestiválcového provedení OPC jde vesměs o řadové čtyřválce a vyjma nejlevnějšího „benzínu“ jsou všechny agregáty přeplňované. Převodovky jsou výhradně šestistupňové manuální, u některých motorů lze připlácet také za kombinaci s pohonem všech kol.

P1100995.JPGP1100996.JPGP1100997.JPG
Vznětový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel je pro Insignii vítaným oživením nabídky

Paleta zážehových agregátů je složena z jednotek 1,8i/103 kW, 1,4 Turbo/103 kW, 1,6 Turbo/132 kW, 2,0 Turbo/162 kW (184 kW pro 4x4) a 2,8 V6 Turbo 4x4 (OPC). Zastánci vznětových motorů mohou volit z různých verzí agregátu CDTi s objemem 1 956 ccm dodávaných s výkony 81, 96, 118 a 143 kW, přičemž tou nejvýkonnější variantou je právě nové BiTurbo.

K testu jsme převzali kombík Opel Insignia Sports Tourer s nejvyšší výbavou Cosmo a novým motorem BiTurbo. K již beztak rozsáhlé standardní výbavě přibyly například kožené perforované čalounění (+ 60 000 Kč), elektrické ovládání předních sedadel (+ 15 000 Kč), panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním jeho přední části (+ 35 000 Kč), adaptivní tempomat (+ 22 000 Kč), bi-xenonové reflektory (+ 37 000 Kč v sadě s předozadním parkovacím asistentem) nebo adaptivní tlumení FlexRide (+ 25 000 Kč), čímž cena vozu na snímcích narostla na 998 900 Kč, a to po slevě 132 500 Kč.

Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2,0 CDTi BiTurbo 195 HP 6MT
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)998 900 Kč (dlouhodobá akční cena)
Cena základního provedení (vč. DPH)534 900 Kč (dlouhodobá akční cena)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuESP, ABS, ASR, BAS
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání a přiklápění
Čalouněníperforovaná kůže Siena
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno, adaptivní
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, s CD, MP3, AUX a USB a navigací
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno, adaptivní, automatická dálková světla
Palubní počítačAno

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud