Challenger si budete moci objednat i jako kabriolet. Co je na tom zvláštního? Že to nebude v dealerství Dodge...
Společnost Coach Builders Ltd. se sídlem na Floridě vám postaví otevřené auto z Chrysleru 300C i Cadillacu CTS. Není proto divu, že když Dodge zatím odmítnul vyrábět svůj Challenger s plátěnou střechou, přispěchala tato firma s vlastním řešením. Připravila svůj vlastní projekt, který vychází ze sériového Challengeru SRT8.
Ten byl osazen plátěnou, hydraulicky skládanou střechu z vrstveného umělého materiálu, který potlačuje přenos hluku a teplotních výkyvů do interiéru. Tomu pochopitelně předcházelo odřezání střechy a důkladné vyztužení karosérie a podvozku. Skládací střecha má vyhřívané zadní okno a látkový límec pro její zakrytí ve složeném stavu. Agresivnějšímu vzezření přidávají dvaadvacetipalcové ráfky Foose, snížené zavěšení s pružinami KW a kompresor Vortech, jenž zvýšil výkonovou špičku robustního osmiválce až na 560 koní. Coach Builders Ltd. ale budou nabízet také další příplatkové modifikace vzhledu interiéru i exteriéru či podvozku a pohonných skupin Challengeru
Dodge Challenger SRT8 se nyní prodává za necelých 42 000 dolarů a u Coach Builders Ltd. si za svoji přestavbu řeknou o příplatek 16 000 dolarů. A výsledných 58 000 dolarů nám přijde jako férová cena za podobně jedinečný vůz. Všechno je ale relativní. Takový Mustang s otevřenou karosérií přímo od Fordu stojí s osmiválcovým motorem 33 000 a s šestiválcem dokonce jen 25 000 dolarů. Pravdou je, že Coach Builders Ltd. budou svoji přestavbu nabízet zřejmě i pro levnější verze Challengeru, ale cena výsledného produktu se při zohlednění současného ceníku zřejmě nedostane pod 38 000 dolarů.
Tento automobil bude oficiálně představen na letošní výstavě SEMA v Las Vegas a společnost Coach Builders Ltd. hodlá spustit jeho výrobu v půli příštího měsíce. Každý vůz bude přitom vyráběn na zakázku konkrétního zákazníka.
Otevřený Challenger od Coach Builders
Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.
Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.
Chrysler 300 • Chrysler Voyager