25
Fotogalerie

Audi v Šanghaji představilo druhý koncept plně elektrického vozu

Šanghajský koncept si bere na mušku Teslu a Jaguar I-Pace. Sériová podoba bude hotova v roce 2019.

Představovaný koncept je předzvěstí v pořadí druhého sériově vyráběného elektromobilu, který se postaví nově představenému Jaguaru I-Pace. E-tron Sportback sdílí techniku s konceptem e-tron quattro z roku 2015, který je naopak předlohou prvního avizovaného elektromobilu, jenž by se měl objevit už příští rok.

Nejnovější koncept kombinuje tvary liftbacku s proporcemi čtyřmístného SUV. Podle tiskové zprávy jde o automobil nové třídy, ovšem tuto koncepci už více jak před deseti lety představil SsangYong a masivně rozšířilo BMW.

Kvůli absenci konvenčního motoru je koncept prostý masky chladiče, nicméně i tak je na první pohled jasné, že jde o automobil značky Audi. Koncept se chlubí novými digitálními předními světlomety matrix full- LED a novými světly pro denní svícení, které promítají světlo na reflexní plochy karoserie. Doplňují je odbočovací světlomety Matrix, umístěné pod nárazníkem. Ty promítají oranžové světlo přímo na vozovku.  

E-tron Sportback je vybaven trojicí elektromotorů, přičemž jeden z nich pohání přední nápravu a zbylé dva se starají o pohon kol zadní nápravy. Maximální výkon soustavy dosahuje 320 kW, krátkodobě dokonce až 370 kW (zhruba 430 a 500 koní). Zrychlení z klidu na sto je otázkou 4,5 sekundy a 95kWh, kapalinou chlazené lithium-iontové akumulátory, by podle předpokladů měly vydržet až na 500 kilometrů.

Při běžném provozu je v permanenci pouze motor na přední nápravě, zatímco zbylé dva poskytují točivý moment v případě, že je zapotřebí pohonu všech kol, nebo když řidič žádá maximum výkonu. Systém pohonu lze přepnout na permanentní 4x4, kdy je zadní diferenciál schopen vektorovat točivý moment na zadních kolech.

Koncept e-tron Sportback je vybaven akumulátory, které lze nabíjet jak bezdrátově, tak klasicky z domácí elektrické zásuvky. Rychlé nabíjení je momentálně schopné nabíjet maximálně 50 kWh, ale za dva roky, kdy e-tron Sportback půjde do sériové výroby, se počítá se 150 kWh. To by znamenalo 80% nabití akumulátoru za pouhých 30 min. 

Akumulátorový svazek je umístěn v podlaze vozu a celkové rozdělení hmotnosti činí 52/48 ve prospěch přední nápravy. Celková hmotnost převyšuje 2000 kg, a to i při masivním využití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny a hliníku. Délka a rozvor konceptu je téměř shodný s Audi A7, kterou překonává v šířce a výšce.

Interiér působí velmi futuristicky, ovšem používá již známé systémy. Tak například zde najdeme Virtual Cockpit s dotykovými plochami, nebo jízdní asistenty, jako autopilot, parkování na dálku, které se objeví u nové Audi A8. Automobilka však tvrdí, že až přijde koncept na trh, budu tyto systémy ještě propracovanější.

K dispozici bude několik výkonnostních nastavení a šušká se i o ostřejší verzí s prvky automobilů RS. 

Na fotografie a designové skici se podívejte v naší galerii.

Audi-e-tron_Sportback_Concept-2017-1600-01.jpgAudi-e-tron_Sportback_Concept-2017-1600-02.jpgAudi-e-tron_Sportback_Concept-2017-1600-04.jpg

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud