Nissan loni oslavil padesátileté výročí účasti na Východoafrické rally netradičně pojatým konceptem vycházejícím z modelu Juke. Nissan

Nissan loni oslavil padesátileté výročí účasti na Východoafrické rally netradičně pojatým konceptem vycházejícím z modelu Juke. | Nissan

Projekt sklidil všeobecně pozitivní ohlasy veřejnosti a v takové míře, že se automobilka rozhodla digitální skici transformovat v reálný vůz. Nissan

Projekt sklidil všeobecně pozitivní ohlasy veřejnosti a v takové míře, že se automobilka rozhodla digitální skici transformovat v reálný vůz. | Nissan

Ještě jedna zajímavost, „Nissan Juke Hybrid Rally Tribute“, jak se koncept od počátku jmenoval, ukazoval potenciál využití elektrifikovaného pohonu v náročném závodu. Nissan

Ještě jedna zajímavost, „Nissan Juke Hybrid Rally Tribute“, jak se koncept od počátku jmenoval, ukazoval potenciál využití elektrifikovaného pohonu v náročném závodu. | Nissan

Přesně to se teď hodí, protože Juke už v létě dostane pro evropský trh poprvé hybridní pohon, čímž začne psát úplně novou kapitolu. Díky jednokusovému konceptu se můžeme na techniku podívat podrobněji. Nissan

Přesně to se teď hodí, protože Juke už v létě dostane pro evropský trh poprvé hybridní pohon, čímž začne psát úplně novou kapitolu. Díky jednokusovému konceptu se můžeme na techniku podívat podrobněji. | Nissan

Soustava se skládá z nové generace spalovacího motoru vyvinutého speciálně pro hybridy. Disponuje poměrně skromným výkonem 96 kW a 148 Nm točivého momentu. Nissan

Soustava se skládá z nové generace spalovacího motoru vyvinutého speciálně pro hybridy. Disponuje poměrně skromným výkonem 96 kW a 148 Nm točivého momentu. | Nissan

Není divu, že mu bude muset podat pomocnou berličku hlavní elektromotor s výkonem 36 kW a točivým momentem 205 Nm. Dalšími 15 kW pomůže startér-generátor čerpající energii z 1,2kWh akumulátoru s vodním chlazením. Nissan

Není divu, že mu bude muset podat pomocnou berličku hlavní elektromotor s výkonem 36 kW a točivým momentem 205 Nm. Dalšími 15 kW pomůže startér-generátor čerpající energii z 1,2kWh akumulátoru s vodním chlazením. | Nissan

Výsledkem je 25% nárůst výkonu ve srovnání se současným modelem vybaveným pouze spalovacím motorem. Přitom spotřeba klesla o 40 % ve městě a 20 % ušetříte v celkovém průměru. Nissan

Výsledkem je 25% nárůst výkonu ve srovnání se současným modelem vybaveným pouze spalovacím motorem. Přitom spotřeba klesla o 40 % ve městě a 20 % ušetříte v celkovém průměru. | Nissan

K harmonickému projevu přispívá převodovka s nízkým třením, která optimálně kombinuje zapojení obou motorů. Konstrukcí se nechala inspirovat závodním prostředím. Nissan

K harmonickému projevu přispívá převodovka s nízkým třením, která optimálně kombinuje zapojení obou motorů. Konstrukcí se nechala inspirovat závodním prostředím. | Nissan

Využívá čtyři rychlosti pro spalovací motor a dva pro elektromotor. K dosažení menších ztrát nemá převodovka spojku. Nissan

Využívá čtyři rychlosti pro spalovací motor a dva pro elektromotor. K dosažení menších ztrát nemá převodovka spojku. | Nissan

řed nástrahami v terénu chrání speciál četné kryty podvozku a tlumiče s dlouhým zdvihem. Kapku nostalgie přináší autentické polepy sponzorů a startovního čísla. Nissan

řed nástrahami v terénu chrání speciál četné kryty podvozku a tlumiče s dlouhým zdvihem. Kapku nostalgie přináší autentické polepy sponzorů a startovního čísla. | Nissan

Impulzem k návrhu designu se stal ikonický Datsun 240Z z roku 1971, který před padesáti lety zdolával náročný závod. To je na první pohled jasné podle červeného laku s černou kapotou a doplňkových světel na kapotě. Další sada osvětlení se usadila na střeše a nepřehlédnutelným prvkem jsou široké podběhy se zakázkovými pneumatikami v rozměru 265/70 R16. Nissan

Impulzem k návrhu designu se stal ikonický Datsun 240Z z roku 1971, který před padesáti lety zdolával náročný závod. To je na první pohled jasné podle červeného laku s černou kapotou a doplňkových světel na kapotě. Další sada osvětlení se usadila na střeše a nepřehlédnutelným prvkem jsou široké podběhy se zakázkovými pneumatikami v rozměru 265/70 R16. | Nissan

Starty probíhají výhradně na elektřinu a dvojice elektromotorů je používána také pro synchronizaci převodových stupňů. Nissan

Starty probíhají výhradně na elektřinu a dvojice elektromotorů je používána také pro synchronizaci převodových stupňů. | Nissan

Podstatnou část interiéru zabírá bezpečnostní rám, který nejen chrání posádku, ale také významně zpevnil skelet Juka. Nissan

Podstatnou část interiéru zabírá bezpečnostní rám, který nejen chrání posádku, ale také významně zpevnil skelet Juka. | Nissan

Řidič a navigátor sedí v závodních sedačkách vybavených čtyřbodovými pásy. Nissan

Řidič a navigátor sedí v závodních sedačkách vybavených čtyřbodovými pásy. | Nissan

O lepší výhled dozadu se stará digitální zpětné zrcátko.  Nissan

O lepší výhled dozadu se stará digitální zpětné zrcátko.  | Nissan

Zadní sedadla ustoupila náhradním kolům. Nissan

Zadní sedadla ustoupila náhradním kolům. | Nissan

Projekt sklidil všeobecně pozitivní ohlasy veřejnosti a v takové míře, že se automobilka rozhodla digitální skici transformovat v reálný vůz. Nissan
Ještě jedna zajímavost, „Nissan Juke Hybrid Rally Tribute“, jak se koncept od počátku jmenoval, ukazoval potenciál využití elektrifikovaného pohonu v náročném závodu. Nissan
Přesně to se teď hodí, protože Juke už v létě dostane pro evropský trh poprvé hybridní pohon, čímž začne psát úplně novou kapitolu. Díky jednokusovému konceptu se můžeme na techniku podívat podrobněji. Nissan
Soustava se skládá z nové generace spalovacího motoru vyvinutého speciálně pro hybridy. Disponuje poměrně skromným výkonem 96 kW a 148 Nm točivého momentu. Nissan
16
Fotogalerie

Nissan postavil závodní Juke s hybridním pohonem. Koncept je jako zrozený pro náročné rallye

Nissan vyslyšel hlas veřejnosti a stvořil unikátní závodní speciál dosud žijící jen na papíře. Zároveň jej použil pro prezentaci technologie, kterou se pochlubí evropský Juke už v létě.

Nissan loni oslavil padesátileté výročí účasti na Východoafrické rally netradičně pojatým konceptem vycházejícím z modelu Juke. Projekt sklidil všeobecně pozitivní ohlasy veřejnosti, a to v takové míře, že se automobilka rozhodla digitální skici transformovat v reálný vůz. Ještě jedna zajímavost: „Nissan Juke Hybrid Rally Tribute“, jak se koncept od počátku jmenoval, ukazoval potenciál využití elektrifikovaného pohonu v náročném závodu.

Přesně to se teď hodí, protože Juke už v létě dostane pro evropský trh poprvé hybridní pohon, čímž začne psát úplně novou kapitolu. Díky jednokusovému konceptu se můžeme na techniku podívat podrobněji. Soustava se skládá z nové generace spalovacího motoru vyvinutého speciálně pro hybridy. Disponuje poměrně skromným výkonem 96 kW a 148 N.m točivého momentu. Není tak divu, že mu bude muset podat pomocnou berličku hlavní elektromotor s výkonem 36 kW a točivým momentem 205 N.m. Dalšími 15 kW pomůže startér-generátor čerpající energii z 1,2kWh akumulátoru s vodním chlazením.

Výsledkem je 25% nárůst výkonu ve srovnání se současným modelem vybaveným pouze spalovacím motorem. Přitom spotřeba klesla o 40 % ve městě a 20 % ušetříte v celkovém průměru. K harmonickému projevu přispívá převodovka s nízkým třením, která optimálně kombinuje zapojení obou motorů. Konstrukcí se nechala inspirovat závodním prostředím. Využívá čtyři rychlosti pro spalovací motor a dva pro elektromotor. K dosažení menších ztrát nemá převodovka spojku. Starty probíhají výhradně na elektřinu a dvojice elektromotorů je používána také pro synchronizaci převodových stupňů.

Impulzem k návrhu designu se stal ikonický Datsun 240Z z roku 1971, který před padesáti lety zdolával náročný závod. To je na první pohled jasné podle červeného laku s černou kapotou a doplňkových světel na kapotě. Další sada osvětlení se usadila na střeše a nepřehlédnutelným prvkem jsou široké podběhy se zakázkovými pneumatikami v rozměru 265/70 R16. Před nástrahami v terénu chrání speciál četné kryty podvozku a tlumiče s dlouhým zdvihem. Kapku nostalgie přináší autentické polepy sponzorů a startovního čísla.

Podstatnou část interiéru zabírá bezpečnostní rám, který nejen chrání posádku, ale také významně zpevnil skelet Juka. Řidič a navigátor sedí v závodních sedačkách vybavených čtyřbodovými pásy. Zadní sedadla ustoupila náhradním kolům. Dalším nezbytným vybavením je hasicí přístroj, interkom, hydraulická ruční brzda a alcantarou potažený volant. 

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud