Nissan vyslyšel hlas veřejnosti a stvořil unikátní závodní speciál dosud žijící jen na papíře. Zároveň jej použil pro prezentaci technologie, kterou se pochlubí evropský Juke už v létě.
Nissan loni oslavil padesátileté výročí účasti na Východoafrické rally netradičně pojatým konceptem vycházejícím z modelu Juke. Projekt sklidil všeobecně pozitivní ohlasy veřejnosti, a to v takové míře, že se automobilka rozhodla digitální skici transformovat v reálný vůz. Ještě jedna zajímavost: „Nissan Juke Hybrid Rally Tribute“, jak se koncept od počátku jmenoval, ukazoval potenciál využití elektrifikovaného pohonu v náročném závodu.
Přesně to se teď hodí, protože Juke už v létě dostane pro evropský trh poprvé hybridní pohon, čímž začne psát úplně novou kapitolu. Díky jednokusovému konceptu se můžeme na techniku podívat podrobněji. Soustava se skládá z nové generace spalovacího motoru vyvinutého speciálně pro hybridy. Disponuje poměrně skromným výkonem 96 kW a 148 N.m točivého momentu. Není tak divu, že mu bude muset podat pomocnou berličku hlavní elektromotor s výkonem 36 kW a točivým momentem 205 N.m. Dalšími 15 kW pomůže startér-generátor čerpající energii z 1,2kWh akumulátoru s vodním chlazením.
Výsledkem je 25% nárůst výkonu ve srovnání se současným modelem vybaveným pouze spalovacím motorem. Přitom spotřeba klesla o 40 % ve městě a 20 % ušetříte v celkovém průměru. K harmonickému projevu přispívá převodovka s nízkým třením, která optimálně kombinuje zapojení obou motorů. Konstrukcí se nechala inspirovat závodním prostředím. Využívá čtyři rychlosti pro spalovací motor a dva pro elektromotor. K dosažení menších ztrát nemá převodovka spojku. Starty probíhají výhradně na elektřinu a dvojice elektromotorů je používána také pro synchronizaci převodových stupňů.
Impulzem k návrhu designu se stal ikonický Datsun 240Z z roku 1971, který před padesáti lety zdolával náročný závod. To je na první pohled jasné podle červeného laku s černou kapotou a doplňkových světel na kapotě. Další sada osvětlení se usadila na střeše a nepřehlédnutelným prvkem jsou široké podběhy se zakázkovými pneumatikami v rozměru 265/70 R16. Před nástrahami v terénu chrání speciál četné kryty podvozku a tlumiče s dlouhým zdvihem. Kapku nostalgie přináší autentické polepy sponzorů a startovního čísla.
Podstatnou část interiéru zabírá bezpečnostní rám, který nejen chrání posádku, ale také významně zpevnil skelet Juka. Řidič a navigátor sedí v závodních sedačkách vybavených čtyřbodovými pásy. Zadní sedadla ustoupila náhradním kolům. Dalším nezbytným vybavením je hasicí přístroj, interkom, hydraulická ruční brzda a alcantarou potažený volant.