Když už mluvíme o posledním autě se spalovacím motorem od Lotusu, britská značka chce očividně i  nejnovější sporťák Emira  využít na maximum. | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus

Když už mluvíme o posledním autě se spalovacím motorem od Lotusu, britská značka chce očividně i nejnovější sporťák Emira využít na maximum. | Lotus Emira GT4 | Zdroj: Lotus

Veřejnosti tak představuje závodní verzi ve specifikaci pro třídu GT4. Zatím ve formě konceptu. Velice pohledný nástroj se mezi konkurencí na okruhu určitě neztratí. | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus

Veřejnosti tak představuje závodní verzi ve specifikaci pro třídu GT4. Zatím ve formě konceptu. Velice pohledný nástroj se mezi konkurencí na okruhu určitě neztratí. | Lotus Emira GT4 | Zdroj: Lotus

Nástupce Evory GT vzniká ve spolupráci se společností RML Group a vyráběn bude ručně v domovině Lotusu v Hethelu. Aerodynamicky vylepšená karoserie z lehkých kompozitních dílů je samozřejmostí, což pozitivně sníží hmotnost vozu. | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus

Nástupce Evory GT vzniká ve spolupráci se společností RML Group a vyráběn bude ručně v domovině Lotusu v Hethelu. Aerodynamicky vylepšená karoserie z lehkých kompozitních dílů je samozřejmostí, což pozitivně sníží hmotnost vozu. | Lotus Emira GT4 | Zdroj: Lotus

Lotus chce dosáhnout 1260 kg bez náplní. Pro srovnání sériová Emira v nejlehčí specifikaci má pohotovostních 1405 kg. | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus

Lotus chce dosáhnout 1260 kg bez náplní. Pro srovnání sériová Emira v nejlehčí specifikaci má pohotovostních 1405 kg. | Lotus Emira GT4 | Zdroj: Lotus

Pohled do interiéru závodní Emiry zatím Lotus nenabízí, očekávat lze ale klasický recept pro homologaci dle regulí FIA, takže ochranný rám, skořepinové sedačky s šestibodovými pásy, hasící systém a pochopitelně odstranění komfortních prvků silničního modelu. Více v článku... | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus

Pohled do interiéru závodní Emiry zatím Lotus nenabízí, očekávat lze ale klasický recept pro homologaci dle regulí FIA, takže ochranný rám, skořepinové sedačky s šestibodovými pásy, hasící systém a pochopitelně odstranění komfortních prvků silničního modelu. Více v článku... | Lotus Emira GT4 | Zdroj: Lotus

Lotus pokračuje na vlně započaté  elektrickým hypersportem Evija  a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení  konce modelů Elise, Exige a Evora  tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici. Zdroj: Lotus

Lotus pokračuje na vlně započaté elektrickým hypersportem Evija a uvádí další krok ve svých plánech. Po oznámení konce modelů Elise, Exige a Evora tak přichází do nabídky jediný nový sporťák nahrazující odchozí trojici. | Zdroj: Lotus

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá. Zdroj: Lotus

Novinka Emira je zároveň posledním Lotusem se spalovacím motorem před tím, než britská značka kompletně přejde na elektrická ústrojí – s hybridy totiž do budoucna nepočítá. | Zdroj: Lotus

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické. Zdroj: Lotus

Design je silně inspirován hypersportem Evija, od svých předchůdců si nicméně Emira udržuje technologii hliníkového šasi, ač platformu má zcela novou. Podvozek spoléhá na lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu a řízení je hydraulické. | Zdroj: Lotus

Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm. Zdroj: Lotus

Po stránce rozměrů si Emira kromě větší šířky udržuje zhruba stejné proporce jako odchozí Evora, na délku tak měří 4412 mm, je široká 1895 mm, vysoká 1225 mm a rozvor čítá 2575 mm. | Zdroj: Lotus

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon. Zdroj: Lotus

Každodenně využitelný sporťák má dvoumístnou kabinu s odkládacím prostorem za sedačkami (využitelný objem 208 litrů), dvojici držáků na nápoje na středovém tunelu a rovněž odkládací místo pro telefon. | Zdroj: Lotus

Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí. Zdroj: Lotus

Praktičnost doplňuje i kufr vzadu o objemu 151 litrů pro standardní příruční zavazadlo nebo sadu golfových holí. | Zdroj: Lotus

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem. Zdroj: Lotus

Nabídka motorizací potěší snad každého. Na jedné straně může zákazník zvolit tradiční kompresorem přeplňovaný 3,5litrový V6 z vývoje Toyoty ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou nebo šestistupňovým automatem. | Zdroj: Lotus

Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá  z ostrého hatchbacku AMG A 45 , výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Zdroj: Lotus

Na druhé straně později uvede Lotus do nabídky taky přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG – jednotka známá z ostrého hatchbacku AMG A 45, výhradně dostupná s dvouspojkovou automatickou převodovkou. | Zdroj: Lotus

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m. Zdroj: Lotus

Přesné údaje výkonu pro obě motorizace zatím britská značka neupřesňuje (i motor od AMG si Lotus dále upravuje), pouze máme čekat rozsah okolo 360 až 400 koní (265 až 294 kW). Nejvyšší točivý moment je udáván na hodnotě 430 N.m. | Zdroj: Lotus

V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h. Zdroj: Lotus

V nejschopnější specifikaci má Emira akcelerovat z nuly na 100 km/h pod 4,5 sekundy a následně dosahovat maximální rychlosti až 290 km/h. | Zdroj: Lotus

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg. Zdroj: Lotus

S ohledem na dnešní bezpečnostní/konstrukční nařízení, využitelnost sporťáku a jeho nabízenou výbavu dosáhl Lotus v nejlehčí specifikaci Emiry hmotnosti 1405 kg. | Zdroj: Lotus

Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack. Zdroj: Lotus

Auto jezdí na 20palcových kolech vpředu i vzadu se standardním obutím Goodyear Eagle F1 Supersport, příplatkově s Michelin Pilot Sport Cup 2 v rámci balíčku Lotus Drivers Pack. | Zdroj: Lotus

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace. Zdroj: Lotus

Interiér spoléhá na dnes klasický přístup s dvojicí displejů, přičemž digitální přístrojový štít zvládá zobrazovat nejrůznější informace včetně mapy navigace. | Zdroj: Lotus

Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat... Zdroj: Lotus

Sedačky mohou být volitelně nastavitelné až 12 směry, chybět za příplatek nemusí ani prémiový audiosystém KEF, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat... | Zdroj: Lotus

...dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack). Zdroj: Lotus

...dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, samostmívací zpětné zrcátko, hlavové airbagy nebo launch control (Lotus Drivers Pack). | Zdroj: Lotus

K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu. Zdroj: Lotus

K dispozici jsou i předkolizní asistent, sledování únavy řidiče, čtení dopravních značek nebo asistent změny jízdního pruhu. | Zdroj: Lotus

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun). Zdroj: Lotus

K prvním zákazníkům se dostane Lotus Emira na jaře příštího roku. Cenovky budou začínat pod hranicí 60.000 liber (asi 1,8 milionu korun). | Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

Veřejnosti tak představuje závodní verzi ve specifikaci pro třídu GT4. Zatím ve formě konceptu. Velice pohledný nástroj se mezi konkurencí na okruhu určitě neztratí. | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus
Nástupce Evory GT vzniká ve spolupráci se společností RML Group a vyráběn bude ručně v domovině Lotusu v Hethelu. Aerodynamicky vylepšená karoserie z lehkých kompozitních dílů je samozřejmostí, což pozitivně sníží hmotnost vozu. | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus
Lotus chce dosáhnout 1260 kg bez náplní. Pro srovnání sériová Emira v nejlehčí specifikaci má pohotovostních 1405 kg. | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus
Pohled do interiéru závodní Emiry zatím Lotus nenabízí, očekávat lze ale klasický recept pro homologaci dle regulí FIA, takže ochranný rám, skořepinové sedačky s šestibodovými pásy, hasící systém a pochopitelně odstranění komfortních prvků silničního modelu. Více v článku... | Lotus Emira GT4 Zdroj: Lotus
27
Fotogalerie

Lotus ukazuje závodní Emiru GT4. Použije osvědčený V6, na okruhy vyrazí příští rok

Taky nejnovější Emira se pustí do soubojů ve třídě GT4. Lotus přináší první informace o technice.

Když už mluvíme o posledním autě se spalovacím motorem od Lotusu, britská značka chce očividně i nejnovější sporťák Emira využít na maximum. Veřejnosti tak představuje závodní verzi ve specifikaci pro třídu GT4. Zatím ve formě konceptu. Velice pohledný nástroj se mezi konkurencí na okruhu určitě neztratí.

Nástupce Evory GT vzniká ve spolupráci se společností RML Group a vyráběn bude ručně v domovině Lotusu v Hethelu. Aerodynamicky vylepšená karoserie z lehkých kompozitních dílů je samozřejmostí, což pozitivně sníží hmotnost vozu. Lotus chce dosáhnout 1260 kg bez náplní. Pro srovnání sériová Emira v nejlehčí specifikaci má pohotovostních 1405 kg.

Pohled do interiéru závodní Emiry zatím Lotus nenabízí, očekávat lze ale klasický recept pro homologaci dle regulí FIA, takže ochranný rám, skořepinové sedačky s šestibodovými pásy, hasící systém a pochopitelně odstranění komfortních prvků silničního modelu. V seznamu výbavy pro model GT4 už Lotus uvádí třeba přístrojový štít od Motecu.

Ačkoliv si mohou zákazníci v případě silniční Emiry vybrat mezi čtyřválcem (AMG) a šestiválcem (Toyota), závodní GT4 využije právě větší a v závodech již osvědčený 3,5litrový V6 s kompresorem. Součástí ústrojí bude šestistupňová převodovka xTrac s pádly řazení a samosvorný diferenciál. Výkon Lotus uvádí na hodnotě okolo 400 koní (294 kW).

Na více informací a fotek si počkáme do konce roku, kdy chce Lotus dokončený závoďák oficiálně uvést na trh. Pro sezónu 2022 vyrobí omezený počet kusů, v závislosti na poptávce by následně automobilka zvýšila kapacitu pro rok 2023.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud