Čerstvý vítr z řad grand tourerů nyní vane opět z Anglie. Nové GT je takový civilní supersport 720S. | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

Čerstvý vítr z řad grand tourerů nyní vane opět z Anglie. Nové GT je takový civilní supersport 720S. | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

Na první pohled poznáte, že jde o McLaren. Od jeho supersportovních sourozenců ho ale ihned rozeznáte díky uhlazenějšímu designu a celkově zdrženlivější vizáži. Můžete si všimnout i inspirace v hypersportu Speedtail, na který tento vůz také odkazuje.  | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

Na první pohled poznáte, že jde o McLaren. Od jeho supersportovních sourozenců ho ale ihned rozeznáte díky uhlazenějšímu designu a celkově zdrženlivější vizáži. Můžete si všimnout i inspirace v hypersportu Speedtail, na který tento vůz také odkazuje.  | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

Novinka to bude mít celkem těžké, je totiž první svého druhu. Britská automobilka nikdy grand tourer oficiálně nepostavila. Pro tento vůz tak musela zvolit zcela jiný přístup.  | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

Novinka to bude mít celkem těžké, je totiž první svého druhu. Britská automobilka nikdy grand tourer oficiálně nepostavila. Pro tento vůz tak musela zvolit zcela jiný přístup.  | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

Obyčejně totiž vymýšlí, jak udělat příští auto ještě rychlejší. Nyní ale musela myslet na každodenní použitelnost a polykání kontinentů v absolutním pohodlí. | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

Obyčejně totiž vymýšlí, jak udělat příští auto ještě rychlejší. Nyní ale musela myslet na každodenní použitelnost a polykání kontinentů v absolutním pohodlí. | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

Jen pro zajímavost. Jako první grand tourer od McLarenu ale můžete považovat první kousek z novodobé historie, MP4-12C. Ten platil za zdrženlivý supersport se super podvozkem a schopností jezdit za devět litrů benzinu. | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

Jen pro zajímavost. Jako první grand tourer od McLarenu ale můžete považovat první kousek z novodobé historie, MP4-12C. Ten platil za zdrženlivý supersport se super podvozkem a schopností jezdit za devět litrů benzinu. | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

Proto se velká část vývoje soustředila na brzdy a řízení, hlavně v nízkých rychlostech. V těch je totiž nastavení pro každý den klíčové.  | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

Proto se velká část vývoje soustředila na brzdy a řízení, hlavně v nízkých rychlostech. V těch je totiž nastavení pro každý den klíčové.  | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

Proto zde najdete tlumiče s hydraulickými dorazy z modelu 720S, které spolupracují se systémem Optimal Control Theory. Ten dokáže doslova přečíst povrch vozovky a adaptovat se během dvou milisekund.  | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

Proto zde najdete tlumiče s hydraulickými dorazy z modelu 720S, které spolupracují se systémem Optimal Control Theory. Ten dokáže doslova přečíst povrch vozovky a adaptovat se během dvou milisekund.  | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

I motor pochází z modelu 720S. Osmiválec 3.8 litru M840GTE zde produkuje výkon 456 kW (620 koní). Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 630 N.m. Z 0 na 100 km/h to GT stihne za 3,2 sekundy a na dvoustovce je za devět. Pokračovat pak může až do 326 km/h.  | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

I motor pochází z modelu 720S. Osmiválec 3.8 litru M840GTE zde produkuje výkon 456 kW (620 koní). Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 630 N.m. Z 0 na 100 km/h to GT stihne za 3,2 sekundy a na dvoustovce je za devět. Pokračovat pak může až do 326 km/h.  | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

Na grand tourer jsou to tedy vynikající hodnoty. Protože takové Bentley Continental GT sice má výkon 467 kW (635 koní) z dvanáctiválcového motoru, ale je zase o dost těžší, konkrétně o tři čtvrtě tuny, a proto nedosahuje takových dynamických hodnot. | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

Na grand tourer jsou to tedy vynikající hodnoty. Protože takové Bentley Continental GT sice má výkon 467 kW (635 koní) z dvanáctiválcového motoru, ale je zase o dost těžší, konkrétně o tři čtvrtě tuny, a proto nedosahuje takových dynamických hodnot. | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

McLaren GT ale asi nebude platit za takovou luxusní jachtu. Své supersportovní kořeny se mu prostě špatně maskují. Uvidí se, jak se bude chovat na silnici. McLaren GT je již možné objednávat a automobilka si za něj řekne o 163.000 liber, což je v přepočtu 4.824.000 Kč. | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

McLaren GT ale asi nebude platit za takovou luxusní jachtu. Své supersportovní kořeny se mu prostě špatně maskují. Uvidí se, jak se bude chovat na silnici. McLaren GT je již možné objednávat a automobilka si za něj řekne o 163.000 liber, což je v přepočtu 4.824.000 Kč. | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren

 | Nový McLaren GT oficiálně | Foto: McLaren

Na první pohled poznáte, že jde o McLaren. Od jeho supersportovních sourozenců ho ale ihned rozeznáte díky uhlazenějšímu designu a celkově zdrženlivější vizáži. Můžete si všimnout i inspirace v hypersportu Speedtail, na který tento vůz také odkazuje.  | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren
Novinka to bude mít celkem těžké, je totiž první svého druhu. Britská automobilka nikdy grand tourer oficiálně nepostavila. Pro tento vůz tak musela zvolit zcela jiný přístup.  | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren
Obyčejně totiž vymýšlí, jak udělat příští auto ještě rychlejší. Nyní ale musela myslet na každodenní použitelnost a polykání kontinentů v absolutním pohodlí. | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren
Jen pro zajímavost. Jako první grand tourer od McLarenu ale můžete považovat první kousek z novodobé historie, MP4-12C. Ten platil za zdrženlivý supersport se super podvozkem a schopností jezdit za devět litrů benzinu. | Nový McLaren GT oficiálně Foto: McLaren
22
Fotogalerie

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Čerstvý vítr z řad grand tourerů nyní vane opět z Anglie. Nové GT je takový civilní supersport 720S.

Na první pohled poznáte, že jde o McLaren. Od jeho supersportovních sourozenců ho ale ihned rozeznáte díky uhlazenějšímu designu a celkově zdrženlivější vizáži. Můžete si všimnout i inspirace v hypersportu Speedtail, na který tento vůz také odkazuje.

Novinka to bude mít celkem těžké, je totiž první svého druhu. Britská automobilka nikdy grand tourer oficiálně nepostavila. Pro tento vůz tak musela zvolit zcela jiný přístup. Obyčejně totiž vymýšlí, jak udělat příští auto ještě rychlejší. Nyní ale musela myslet na každodenní použitelnost a polykání kontinentů v absolutním pohodlí.

Jen pro zajímavost. Jako první grand tourer od McLarenu ale můžete považovat první kousek z novodobé historie, MP4-12C. Ten platil za zdrženlivý supersport se super podvozkem a schopností jezdit za devět litrů benzinu.

Proto se velká část vývoje soustředila na brzdy a řízení, hlavně v nízkých rychlostech. V těch je totiž nastavení pro každý den klíčové. Proto zde najdete tlumiče s hydraulickými dorazy z modelu 720S, které spolupracují se systémem Optimal Control Theory. Ten dokáže doslova přečíst povrch vozovky a adaptovat se během dvou milisekund.

I motor pochází z modelu 720S. Osmiválec 3.8 litru M840GTE zde produkuje výkon 456 kW (620 koní). Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 630 N.m. Z 0 na 100 km/h to GT stihne za 3,2 sekundy a na dvoustovce je za devět. Pokračovat pak může až do 326 km/h.

Na grand tourer jsou to tedy vynikající hodnoty. Protože takové Bentley Continental GT sice má výkon 467 kW (635 koní) z dvanáctiválcového motoru, ale je zase o dost těžší, konkrétně o tři čtvrtě tuny, a proto nedosahuje takových dynamických hodnot.

McLaren GT ale asi nebude platit za takovou luxusní jachtu. Své supersportovní kořeny se mu prostě špatně maskují. Uvidí se, jak se bude chovat na silnici. McLaren GT je již možné objednávat a automobilka si za něj řekne o 163.000 liber, což je v přepočtu 4.824.000 Kč

Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Doporučujeme

Články odjinud