O prostou renovaci unaveného Jaguaru E-Type zde opravdu nejde. Tento kousek byl na přání zákazníka upraven do stavu pro každodenní jízdu. Uvnitř proto schovává mnohá překvapení.
Třetí série Jaguaru E-Type je mezi fanoušky považována za tu poněkud ošklivější verzi anglické ikony. Elegance a jednoduchost první a druhé série se lehce vytratila, model povyrostl a také přibral na váze. Tento výrazně renovovaný a upravený exemplář si však k novému zalíbení pomohl várkou moderní techniky.
Specialista E-Type UK se na základě přání jistého zákazníka rozhodl přetvořit E-Type z roku 1974 na mnohem spolehlivější a každodenně přívětivější sporťák, který si ovšem zachovává kouzlo originálu. Renovace zabrala rovných 3000 hodin práce.
Původní auto bylo rozebráno do posledního šroubku a podrobeno analýze. Karoserie dostala nové či opravené díly, na mnoha místech proběhlo zpevnění konstrukce a kastle se posadila na moderní nastavitelný podvozek. Vedení vzduchu k motoru je účinnější, stejně jako brzdiče od AP Racing, a řízení má nyní rychlejší převod.
Originální 5,3litrový dvanáctiválec doznal zvětšení objemu na 6,1 litru, používá zcela nové vstřikování paliva, řídící jednotku Emerald, hromadu nových součástek a také kompletně novou kabeláž. S přihlédnutím na dřívějších 187 kW (254 koní) však nejde o žádné monstrum, nyní produkuje rozumných 209 kW (284 koní). Předovka je taky nová, pětistupňová manuální.
Uvnitř si E-Type zachovává starou atmosféru, nicméně na pár současných vychytávek došlo také. Audiosystém podporuje bluetooth konektivitu, samozřejmostí je klimatizace, centrální zamykání, osvětlení středového panelu používá diody a motor se startuje osvětleným tlačítkem. Sedačky jsou rovněž nové a vycházejí z vyhřívaných křesel Jaguaru XJS. Dodatečný „hardtop“ je vystlaný tlumícím materiálem Dynamat.
Na cenovku rozsáhlé úpravy byste se museli zeptat samotného majitele, dílna E-Type UK ji samozřejmě neuvádí. Peníze ale v tomto případě určitě nehrály roli.