Informací o připravovaném ostrém modelu SLS je na světě již požehnaně, ale i tak je zajímavé se podívat, v jaké fázi vývoje automobilka s vozem v současnosti je. Do redakce nám dorazily fotografie z Nordschleife, kde probíhají finální testy podvozkových částí a koneckonců i celého vozu - jeho premiéra totiž proběhne již za pár dnů na autosalonu ve Frankfurtu.
O pohon modelu SLS se postará u AMG dále modifikovaný a až za přední nápravou uložený osmiválec 6,2 l s výkonem 571 koní (420 kW) a točivým momentem 650 Nm. Motor dostal nové sací potrubí z magnézia s osmi oddělenými trakty, dvě elektronicky řízené škrticí klapky, „otevřený“ výfuk či mazání se suchou klikovou skříní.
Na pohonnou jednotku bude navazovat zcela nová sedmistupňová, dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy (transaxle), která umožňuje trvalý přísun výkonu i během řazení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených konfigurací, ta nejostřejší je označena jako „Racestart“ a řidiči usnadní maximálně efektivní akceleraci při startu z místa. Pohotovostní hmotnost Coupé byla stanovena na 1 620 kg a vůz při testech údajně dosahuje rychlosti 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 s. O dostatečné zpomalení se postarají uhlíkovo keramické brzdové kotouče, prosvítající mezi paprsky devatenáctipalcových litých ráfků. Mercedes-Benz SLS AMG bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav přitom činí 2 700 mm. Podle dostupných informací dostane přední světlomety nového typu a tvaru, jenž se na voze Mercedes-Benz objeví vůbec poprvé.
Foto © Automedia
Mercedes SLS v poslední fázi testů