11
Fotogalerie

Infiniti Essence: síla japonské chuti

Infiniti se již delší dobu hodlá etablovat na evropském trhu. Na návštěvníky ženevského autosalonu nalíčil studii Essence.

Ve stánku Inifniti nebude letos nouze o různé lahůdky, které jsou však rozšířeny především v zámoří. Na evropských silicích stále nejsou tyto vozy až natolik běžné, což je do jisté míry opravdu škoda. Evropský trh je ale již delší dobu pro Infiniti velikým lákadlem, takže tato situace by se již brzy mohla alespoň trochu změnit. Nicméně, podívejme se tentokrát na to, jak společnost vidí svou budoucnost v oblasti stylových sportovních vozů.

Hlavním bodem ženevské expozice Infiniti bylo odhalení zcela nové studie s příznačným názvem Essence, který zcela jasně představuje lehký dvoudveřový sporťák budoucnosti s výkonným hybridním ústrojenstvím a charakteristickou dávkou luxusnosti. Pojďme se na něj tedy podívat.
Tento 4,7 metrů dlouhý koncept poprvé v historii značky disponuje elektromotorem ve tvaru disku, jenž ve velké míře spolupracuje se standardním 3,7 litrovým šestiválcem. Spolu jsou tyto agregáty schopny vyvinout maximální výkon až 440 kW/600 koní, který je přenášen na kola zadní nápravy.
Zatímco zvenčí působí tento koncept jako nekompromisní supersport, po usednutí do jeho kokpitu nadobudete pocit, že sedíte za volantem hyperluxusního vozu a to nejen díky některým futuristickým prvkům, ale zejména díky stylu zpracování, který kombinuje dřevěné obklady, alcantaru a červenou kůži. Všechny důležité ovládací prvky jsou navíc orientovány ergonomicky na řidiče.
Neméně zajímavé je řešení zavazadlového prostoru, v němž jsou zasazeny kufry Louis Vuitton, které samozřejmě v případě potřeby lze bez problémů vyndat. Shrnout podstatu této studie bychom tedy mohli shrnout velice snadno, zvenku sportovní, uvnitř luxusní a po technické stránce propracovaný a podle současných trendů i úsporný.
02-infiniti-essence-press.jpg 03-infiniti-essence-press.jpg 04-infiniti-essence-press.jpg
05-infiniti-essence-press.jpg 18-infiniti-essence-press.jpg 29-infiniti-essence-press.jpg
30-infiniti-essence-press.jpg 32-infiniti-essence-press.jpg 34-infiniti-essence-press.jpg
35-infiniti-essence-press.jpg 39-infiniti-essence-press.jpg
Infiniti Essence Concept

Infiniti

Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.

Infiniti Q60 • Infiniti QX50 •​ Infiniti QX •​ Infiniti QX30

Doporučujeme

Články odjinud