Úpravce BSR ukazuje vyladěný hot hatch od Hyundaie, jehož schopnosti byly posunuty o další kousek dále.
Pokud by vás mrzelo, že odlehčený a dále vyladěný Hyundai i30 N Project C je u nás vyprodaný, můžete se samozřejmě vydat cestou tuningu a korejskému hot-hatchi vylepšit schopnosti vlastní silou. Teda v tomto případě silou švédského úpravce BSR, jehož české zastoupení nyní ukazuje možnosti vylepšení i30 N.
Se základem ve výkonnější variantě i30 N Performance použilo BSR svůj výchozí tuningový kit Stage 1, který přeprogramováním řídící jednotky navýšil výkon přeplňovaného dvoulitru z původních 202 kW (275 koní) na 225 kW (306 koní). Možná zajímavější je však nárůst točivého momentu z dřívějších 352 N.m na nynějších 448 N.m.
Zkrácení odezvy na sešlápnutí plynového pedálu se zajistilo také instalací sportovního vzduchového filtru. S těmito úpravami má auto působit mnohem živěji již od nižších otáček. Dynamické testování zatím BSR neprovedlo, ostatně úpravy na zákazníkově i30 N mají v budoucnu ještě pokračovat.
V tuto chvíli však nešlo jen o svaly pod kapotou. Vyměněny tak byly i brzdové desky za schopnější kousky Yellowstuff od firmy EBC Brakes, které zvyšují brzdný účinek až o 40 % a jsou odolnější vůči vadnutí při vysokých teplotách. S jejich výhodami se počítá především na okruhu.
Nakonec se snižovala i neodpružená hmotnost vozu, a to nasazením německých 19palcových ráfků Motec Ultralight. S hmotností kola jen 9,3 kg se hledělo na zlepšení ovladatelnosti a rychlejší akceleraci, což majitel popisuje jako obrovskou pozitivní změnu v chování vozu.
Kompletní cenu této konkrétní úpravy BSR neuvádí, každopádně ale víme, že zmíněný tuningový kit Stage 1 vychází na 20.753 Kč. K úpravě dodává BSR v ceně i svou tuning záruku a rovněž záruku na pohonné ústrojí kryjící případné škody na hnacím traktu, které by nebyly kryty výrobcem či prodejcem vozidla.