Na letošním  Dakaru , který odstartoval 3. ledna, vzbudila velké ohlasy posádka složená z Petra Vlčka a Ondřeje Klymčiwa.  Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na letošním Dakaru, který odstartoval 3. ledna, vzbudila velké ohlasy posádka složená z Petra Vlčka a Ondřeje Klymčiwa.  | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Tito bývalí motorkáři se zúčastnili náročného závodu se Škodou 130 LR v nově otevřené kategorii Dakar Classic, která je určená pro historické vozy. Posádka tak na tuto soutěž dostala první Škodovku. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Tito bývalí motorkáři se zúčastnili náročného závodu se Škodou 130 LR v nově otevřené kategorii Dakar Classic, která je určená pro historické vozy. Posádka tak na tuto soutěž dostala první Škodovku. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Závodní Škoda byla postavena nová takřka od základu. Motor vychází z původní hliníkové třináctistovky, ale dostal robustnější klikovou hřídel, mazání se suchou skříní a samostatné chlazení oleje, nové karburátory Weber, laděné výfukové potrubí a karbonové sání.  Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Závodní Škoda byla postavena nová takřka od základu. Motor vychází z původní hliníkové třináctistovky, ale dostal robustnější klikovou hřídel, mazání se suchou skříní a samostatné chlazení oleje, nové karburátory Weber, laděné výfukové potrubí a karbonové sání.  | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na autě pracoval mimo jiné Jiří Kotek, bývalý šéf týmu Škoda Motorsport. Je to prostě unikát. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na autě pracoval mimo jiné Jiří Kotek, bývalý šéf týmu Škoda Motorsport. Je to prostě unikát. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Sympatická posádka je i dlouho po závodu velmi komunikativní na sociálních sítích, kde své fanoušky pravidelně informuje o aktuálním dění. Nyní ji čekal závod Krušnohorský pohár, který se konal 24. května na Autodromu Sosnová. Bohužel se čtvrtá jízda stala pro závodní Škodu osudnou. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Sympatická posádka je i dlouho po závodu velmi komunikativní na sociálních sítích, kde své fanoušky pravidelně informuje o aktuálním dění. Nyní ji čekal závod Krušnohorský pohár, který se konal 24. května na Autodromu Sosnová. Bohužel se čtvrtá jízda stala pro závodní Škodu osudnou. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

„Ve 4. kole závodu do vrchu Krušnohorského poháru praskl na Škodovce brzdový třmen. Zkušení vědí, že vlivem této závady poklesl tlak v celém brzdovém systému a auto tak přestalo kompletně brzdit. Bohužel evidujeme značné škody... Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

„Ve 4. kole závodu do vrchu Krušnohorského poháru praskl na Škodovce brzdový třmen. Zkušení vědí, že vlivem této závady poklesl tlak v celém brzdovém systému a auto tak přestalo kompletně brzdit. Bohužel evidujeme značné škody... | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

...I přes tuhle situaci jsme si v závodu se škodovkou dojeli pro krásné 3. místo a tak máme trochu schizofrenní pocity“, uvedla posádka na svém Facebooku. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

...I přes tuhle situaci jsme si v závodu se škodovkou dojeli pro krásné 3. místo a tak máme trochu schizofrenní pocity“, uvedla posádka na svém Facebooku. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Video z nehody si můžete pustit v článku. Dle posádky byla nárazová rychlost 86 km/h a naštěstí se nikomu nic nestalo. Na tu rychlost dopadl vůz ještě dobře, dát ho dohromady ale stejně nebude jen tak. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Video z nehody si můžete pustit v článku. Dle posádky byla nárazová rychlost 86 km/h a naštěstí se nikomu nic nestalo. Na tu rychlost dopadl vůz ještě dobře, dát ho dohromady ale stejně nebude jen tak. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Přejeme tedy hodně zdaru. Přece co by to bylo za závodní auto bez pořádných šrámů. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Přejeme tedy hodně zdaru. Přece co by to bylo za závodní auto bez pořádných šrámů. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Po vzoru letošního podniku budou účastníci rallye dostávat itinerář k trase, takzvaný roadbook, až před startem jednotlivých etap. Více v článku... | Škoda 130 LR pilota Ondřeje Klymciwa Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Po vzoru letošního podniku budou účastníci rallye dostávat itinerář k trase, takzvaný roadbook, až před startem jednotlivých etap. Více v článku... | Škoda 130 LR pilota Ondřeje Klymciwa | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Chybět poté nebude ani dvoudílná maratónská etapa, na jejímž konci nebudou mít posádky k dispozici pomoc svých týmů. | Škoda 130 LR pilota Ondřeje Klymciwa Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Chybět poté nebude ani dvoudílná maratónská etapa, na jejímž konci nebudou mít posádky k dispozici pomoc svých týmů. | Škoda 130 LR pilota Ondřeje Klymciwa | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na 11kilometrové speciálce v Džiddě se rozhodne o startovním pořadí do první etapy z Džiddy do Bišy. Na 9. ledna je v poté Háilu naplánován odpočinkový den. | Škoda 130 LR pilota Ondřeje Klymciwa Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na 11kilometrové speciálce v Džiddě se rozhodne o startovním pořadí do první etapy z Džiddy do Bišy. Na 9. ledna je v poté Háilu naplánován odpočinkový den. | Škoda 130 LR pilota Ondřeje Klymciwa | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Letošní rallye Dakar v Saúdské Arábii, která odstartovala 3. ledna, je opět plná českých jmen. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Letošní rallye Dakar v Saúdské Arábii, která odstartovala 3. ledna, je opět plná českých jmen. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na startovní listině  najdete celkem 37 Čechů , mezi kterými nechybí známá jména domácího motorsportu jako Aleš Loprais, Martin Prokop, Tomáš Enge či Libor Podmol. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na startovní listině najdete celkem 37 Čechů, mezi kterými nechybí známá jména domácího motorsportu jako Aleš Loprais, Martin Prokop, Tomáš Enge či Libor Podmol. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Minimálně stejný zájem mezi fanoušky však vzbuzuje i posádka Ondřej Klymciw a Petr Vlček. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Minimálně stejný zájem mezi fanoušky však vzbuzuje i posádka Ondřej Klymciw a Petr Vlček. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Vedle té nejmodernější techniky vyjela na letošní Dakar se startovním číslem 206 i stará Škoda 130 LR, Klymciw za jejím volantem a Vlček na místě navigátora. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Vedle té nejmodernější techniky vyjela na letošní Dakar se startovním číslem 206 i stará Škoda 130 LR, Klymciw za jejím volantem a Vlček na místě navigátora. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Slavný závod totiž letos doplňuje nově vzniklá kategorie Classic, ve které závodí starší automobily a kamiony vyrobené před rokem 2000. Vozy klasického podniku jedou svou vyhrazenou trasu souběžně s hlavní rallye. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Slavný závod totiž letos doplňuje nově vzniklá kategorie Classic, ve které závodí starší automobily a kamiony vyrobené před rokem 2000. Vozy klasického podniku jedou svou vyhrazenou trasu souběžně s hlavní rallye. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Ambicióznost týmu Klymciw Racing posiluje fakt, že mluvíme o historicky prvním autě značky Škoda na startu Dakaru. A jedno prvenství najdete taky v samotné posádce. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Ambicióznost týmu Klymciw Racing posiluje fakt, že mluvíme o historicky prvním autě značky Škoda na startu Dakaru. A jedno prvenství najdete taky v samotné posádce. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Klymčiw ani Vlček nejsou známými jmény automobilového sportu, ale bývalými motorkáři. Oba už dakarskou rallye okusili v minulosti několikrát, poprvé ale přesedli ze sedla motorky do kabiny závodního auta. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Klymčiw ani Vlček nejsou známými jmény automobilového sportu, ale bývalými motorkáři. Oba už dakarskou rallye okusili v minulosti několikrát, poprvé ale přesedli ze sedla motorky do kabiny závodního auta. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

I když kategorie Classic zastává auta vyrobená před začátkem nového tisíciletí, v případě staré škodovky mluvíme o technickém základu starém zhruba 40 let.  Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

I když kategorie Classic zastává auta vyrobená před začátkem nového tisíciletí, v případě staré škodovky mluvíme o technickém základu starém zhruba 40 let.  | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Pro nasazení v dakarské rallye však byla tato 130 LR postavena úplně znova od základu, samozřejmě s ohledem na splnění všech potřebných nařízení podniku nejen po stránce bezpečnosti. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Pro nasazení v dakarské rallye však byla tato 130 LR postavena úplně znova od základu, samozřejmě s ohledem na splnění všech potřebných nařízení podniku nejen po stránce bezpečnosti. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Závod nejedou naprosto originální historická vozidla jako z muzea, ale pravidla dovolují i rozsáhlejší změny. Motor dakarské 130 LR tak sice vychází z klasické třináctistovky s hliníkovou hlavou válců... Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Závod nejedou naprosto originální historická vozidla jako z muzea, ale pravidla dovolují i rozsáhlejší změny. Motor dakarské 130 LR tak sice vychází z klasické třináctistovky s hliníkovou hlavou válců... | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

...oproti původní technice má ovšem zvýšený objem na 1390 cm³, robustnější klikovou hřídel, mazání se suchou skříní, samostatné chlazení oleje, nové karburátory Weber... Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

...oproti původní technice má ovšem zvýšený objem na 1390 cm³, robustnější klikovou hřídel, mazání se suchou skříní, samostatné chlazení oleje, nové karburátory Weber... | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

...jinak laděné výfukové potrubí a rovněž sofistikované karbonové sání vyvedené k úrovni střechy na zadním okně. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

...jinak laděné výfukové potrubí a rovněž sofistikované karbonové sání vyvedené k úrovni střechy na zadním okně. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na autě pracoval mimo jiné Jiří Kotek, bývalý šéf týmu Škoda Motorsport. Ve výsledku míří na zadní kola kolem 127 koní (93 kW), a to přes pětistupňovou převodovku s vnitřnostmi Hewland. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Na autě pracoval mimo jiné Jiří Kotek, bývalý šéf týmu Škoda Motorsport. Ve výsledku míří na zadní kola kolem 127 koní (93 kW), a to přes pětistupňovou převodovku s vnitřnostmi Hewland. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Motor by údajně zvládl koní více, s daným kompresním poměrem a tankováním klasického 95oktanového benzinu je ale tato konfigurace ideální i po stránce životnosti. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Motor by údajně zvládl koní více, s daným kompresním poměrem a tankováním klasického 95oktanového benzinu je ale tato konfigurace ideální i po stránce životnosti. | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Za posádkou stojí kromě důležitých sponzorů i velký počet fanoušků. Ostatně část kampaně s cílem dostat starou škodovku na Dakar byla financována formou crowfundingu... Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Za posádkou stojí kromě důležitých sponzorů i velký počet fanoušků. Ostatně část kampaně s cílem dostat starou škodovku na Dakar byla financována formou crowfundingu... | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

...kdy se týmu podařilo vybrat více než stanovených 750.000 Kč. Celý svůj postup drsnou rallye nyní Klymciw Racing dokumentuje  na sociálních sítích . Více v článku... Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

...kdy se týmu podařilo vybrat více než stanovených 750.000 Kč. Celý svůj postup drsnou rallye nyní Klymciw Racing dokumentuje na sociálních sítích. Více v článku... | Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar

Tito bývalí motorkáři se zúčastnili náročného závodu se Škodou 130 LR v nově otevřené kategorii Dakar Classic, která je určená pro historické vozy. Posádka tak na tuto soutěž dostala první Škodovku. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar
Závodní Škoda byla postavena nová takřka od základu. Motor vychází z původní hliníkové třináctistovky, ale dostal robustnější klikovou hřídel, mazání se suchou skříní a samostatné chlazení oleje, nové karburátory Weber, laděné výfukové potrubí a karbonové sání.  Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar
Na autě pracoval mimo jiné Jiří Kotek, bývalý šéf týmu Škoda Motorsport. Je to prostě unikát. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar
Sympatická posádka je i dlouho po závodu velmi komunikativní na sociálních sítích, kde své fanoušky pravidelně informuje o aktuálním dění. Nyní ji čekal závod Krušnohorský pohár, který se konal 24. května na Autodromu Sosnová. Bohužel se čtvrtá jízda stala pro závodní Škodu osudnou. Zdroj: Facebook - Škodovkou na Dakar
28
Fotogalerie

Slavná Škodovka z Dakaru měla ošklivou nehodu. Ve velké rychlosti přestala brzdit

Poslední dobou není slavnější Škodovky než té z letošní Rallye Dakar. Drsný závod pouští sice přežila, ale osudným se jí stal Krušnohorský pohár.

Na letošní Rallye Dakar, která odstartoval 3. ledna, vzbudila velké ohlasy posádka ve složení Ondřej Klymčiw a Petr Vlček. Tito bývalí motorkáři se zúčastnili náročného závodu se Škodou 130 LR v nově otevřené kategorii Dakar Classic, která je určená pro historické vozy. Posádka tak na tuto soutěž dostala první Škodovku.

Závodní Škoda byla postavena nová takřka od základu. Motor vychází z původní hliníkové třináctistovky, ale dostal robustnější klikovou hřídel, mazání se suchou skříní a samostatné chlazení oleje, nové karburátory Weber, laděný výfuk a karbonové sání. Na autě pracoval i Jiří Kotek, bývalý šéf týmu Škoda Motorsport. Je to prostě unikát.

Sympatická posádka je i dlouho po závodu velmi komunikativní na sociálních sítích, kde své fanoušky pravidelně informuje o aktuálním dění. Nyní ji čekal Krušnohorský pohár, který se konal 24. května na Autodromu Sosnová. Jízda sle ale bohužel stala pro závodní Škodu osudnou.

„Ve 4. kole závodu do vrchu Krušnohorského poháru praskl na škodovce brzdový třmen. Zkušení vědí, že vlivem této závady poklesl tlak v celém brzdovém systému a auto tak přestalo kompletně brzdit. Bohužel evidujeme značné škody. I přes tuhle situaci jsme si v závodu se škodovkou dojeli pro krásné 3. místo a tak máme trochu schizofrenní pocity“, uvedla posádka na svém Facebooku.

Video z nehody si můžete pustit níže. Dle posádky byla nárazová rychlost 86 km/h a naštěstí se nikomu nic nestalo. Na tu rychlost dopadl vůz ještě dobře, dát ho dohromady ale stejně nebude jen tak. Přejeme tedy hodně zdaru. Přece co by to bylo za závodní auto bez pořádných šrámů.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud