Po standardním hatchbacku Toyota Auris se modernizace dočkalo i jeho čtyřdveřové provedení nesoucí stále klasické jméno Corolla.
Toto legendární jméno patří v automobilovém průmyslu k legendám, a jak se zdá, ani jeho postupné nahrazování Aurisem jej však z povědomí jen tak nevymaže. Vždyť jen v Evropě se během loňského roku prodalo na 62 000 vozů Corolla, což tomuto modelu přineslo titul vůbec nejlépe prodávaného sedanu třídy C. A na letošek si právě pro Corollu u Toyoty přichystali menší „lifting”.
Podobně jako v případě Aurisu, ani u Corolly žádné velké změny nečekejte, jedná se spíše o drobné retuše karoserie a interiéru. V otázce techniky se modifikace omezují snad jen na „šikovnější“ palubní elektroniku a skutečnost, že nyní již všechny nabízené pohonné jednotky odpovídají firemnímu heslu Optimal Drive a plní emisní normu Euro V.
Na první pohled tak na Corolle zaznamenáme především přepracovanou příď s nově tvarovanými světlomety, maskou a nárazníkem s širokou mřížkou kryjící otvor pro přívod vzduchu k chladičům. Podobné je to i na opačném konci karoserie s modifikovanými, omlazenými svítilnami, nárazníkem a prostorem pro poznávací značku, jež v úhrnu Corolle přináší optický dojem širšího vozu. Decentní proměnu završují nová škála litých ráfků a nová sklopná zpětná zrcátka s vestavěnými bočními blikači. Dostupných bude devět barevných odstínů, mezi nimiž přibyly nové odstíny modré a červené.
Při práci na interiéru nové Corolly se konstruktéři Toyoty soustředili především na zvýšení dojmu kvality. Volant je vespod plochý a jeho věnec nabyl na své tloušťce, na palubní desce, dveřích a volantu v závislosti na stupni výbavy přibyly části imitující matný hliník. Změnily se potahové materiáy sedadel, mezi nimiž se nově objevuje také Alcantara, nový je kombinovaný přístrojový štít s proměným odstínem podsvitu a na multifunkčním klíči se objevilo zvláštní tlačítko pro dálkové odjišťování víka zavazadlového prostoru. Vylepšená audiosoustava obdržela zdířky USB a AUX a možnost propojení s telefonem skrze Bluetooth. Nové středové zpětné zrcátko Gentex kromě automatického zatmavování může také zobrazovat signál z couvací kamery.
Na výběr jsou známé zážehové jednotky 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic, milovníci nafty mohou volit z dieselů D-4D dodávaných v objemech 1,4 a 2,0 l.
Inovovaná Corolla se pochopitelně začne prodávat ještě letos, v ceníku neočekáváme žádné změny.
Toyota Corolla 2010