9
Fotogalerie

Lancia v Ženevě vystaví Flavii i novou Themu

Automobilka Fiat na autosalonu v Ženevě představí evropskému publiku škálu Chryslerů. Dle očekávání pod značkou Lancia.

A je to zde. Již od chvíle, co Fiat fakticky převzal kormidlo potápějícího se amerického korábu Chrysler LLC, se hovoří tom, že nastane velká, transatlantická výměna modelů. Produktům značek koncernu Fiat se konečně a poměrně bezbolestně otevře pod jménem Chrysler nástup na americké trhy, nás však před blížícím se autosalonem v Ženevě zajímá spíše opačný směr této rošády. Právě ve švýcarské metropoli totiž koncern Fiat představí svoji novou modelovou škálu pro evropské trhy sestávající z velké části z modelů amerického Chrysleru. S výjimkou Velké Británie se tak nové vozy Chrysler budou prodávat především v obchodní síti Lancia.

Lancia Chrysler Zeneva 5.jpg Lancia Chrysler Zeneva 6.jpg
Lancia Chrysler Zeneva 7.jpg Lancia Chrysler Zeneva 8.jpg
Nová Lancia Ypsilon

Vlastními novinkami v této nové paletě se stanou omlazené kompaktní modely Lancia Ypsilon a Delta, s nimiž se naopak výhledově počítá pro prodej v USA. Nižší střední třídu v prémiovém segmentu zastoupí Lancia Flavia, která si vypůjčila jméno z legendární řady ze šedesátých let a my jsme se jí dotkly v našem vyprávění Lancia na špici pokroku. Model Lancia Flavia 1,8 Iniezione jsme pro vás navíc krátce otestovali. Nová Flavia bude dodávána jako sedan i kabriolet, půjde o lehce upravenou řadu Chrysler 200 a v evropských showroomech se objeví až na počátku příštího roku.   

Lancia Chrysler Zeneva 4.jpg
Omlazená Lancia Delta

Zřejmě nejvíce ohlasu sklidí velký, více než pět metrů dlouhý sedan Lancia Thema, který je vlastně jen decentně modifikovaným Chryslerem 300 s pohonem zadních kol a evropské publikum má ohromit rozsáhlou standardní výbavou včetně adaptivního tempomat nebo automatických dálkových světel. Z USA si přiváží nový šestiválec Chrysler Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem 292 koní (215 kW) při 6 400 ot./min. a točivým momentem 353 Nm při 4 800 ot./min., který bude standardně kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Lancia Chrysler Zeneva 9.jpg
Lancia Thema se vrací, tentokrát jde ale o derivát Chrysleru 300

Thema se v prodejích zřejmě stane spíše „kusovkou“, její pozici na trhu by však měla zlepšit alternativní instalace třílitrových vznětových šestiválců z dílen VM Motori s výkonem 224 koní (165 kW) a točivým momentem až 550 Nm kombinovaný s pětistupňovým „automatem“. Podobný motor s objemem sníženým na 2,8 l a výkonem 190 koní (140 kW) najdeme také v luxusním MPV Lancia Grand Voyager, který evropské nabídce koncernu Fiat doplní Fiat Freemont, jenž zase odpovídá americkému modelu Dodge Journey. Grand Voyager bude k mání rovněž se zážehovým šestiválcem Pentastar, ale s výkonem omezeným na 283 koní (208 kW). Modely Thema i Grand Voyager by se na našich silnicích měly objevit již během letošního podzimu.

Lancia Chrysler Zeneva 1.jpg Lancia Chrysler Zeneva 2.jpg Lancia Chrysler Zeneva 3.jpg
Lancia Flavia jako sedan a kabriolet a MPV Lancia Grand Voyager
 


 

 
 

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud