Peugeot má s malými kabriolety velké zkušenosti. Odráží se to i na jejich kvalitě? Vyzkoušeli pohledné kupé-kabrio odvozené od 207.
Kapitoly článku:
Vedle úspěchu, který v osmdesátých letech zaznamenal Karmannův kabriolet na bázi VW Golf nebo podobně obnažený Ford Escort, zůstal v paměti zhýralé západní mládeže nesmazatelně zapsán i o něco menší Peugeot 205 CTI. Nejeden synek francouzského kapitalisty jistě se slzou v oku vzpomene na divoké noční projížďky horkou letní nocí v serpentinách v okolí St. Tropez s lepou děvou po boku.
Doba pokročila a tehdejší majitelé či uživatelé dnes podobná auta kupují svým ratolestem nebo něžnějším polovičkám. Kupé-kabriolet Peugeot 207 CC vychází z bestselleru stejného čísla a velmi úspěšně navazuje na model 206 CC, který oprášil zdařilé řešení karoserie kombinující plnohodnotné kabrio s výhodami pevné střechy nad hlavou. V podobném duchu je pak zkonstruován i větší bratříček 308CC. Málokdo dnes ví, že právě automobilka se lvem ve znaku byla průkopníkem tohoto flexibilního řešení, konkrétně s modely 402 a 602 Eclipse ze třicátých let.
Současný kupé-kabriolet řady 207 se prohání po silnicích od února 2007, přičemž letos roku se podrobil modernizaci čítající mimo jiné zcela nový přední nárazník, přepracované zadní svítilny a luxusněji působící interiér. Nabídku motorizací opustilo trochu překvapivě naftové HDI a na výběr tak zbyly dvě zážehové šestnáctistovky - atmosférická s 88 kW a přeplňovaná se 110 kW. Druhou jmenovanou variantu jsme koncem října vyzkoušeli v kombinaci s výbavou Sport pack.
Sluší mu to se střechou i bez ní
Koncepce vozu jakožto obojživelníka oscilujícího mezi bytelným kupé a bezstarostným kabrioletem dává deskripci vnějšího vzhledu auta ojediněle dvojitou dimenzi. Na pronikavý úspěch především u dámské části obecenstva bylo zaděláno již předchozím typem 206 CC, jehož koncepci se v aktuálním provedení podařilo rozvinout v sebevědoměji vyhlížející dospělý celek, to vše samozřejmě v duchu aktuálních designerských trendů francouzské automobilky. Velkou devízou přitom je, že cécéčko výborně vypadá jak s decentním příkrovem nad hlavami, tak v excentrické rozhalence při jízdě bez něj.
Po posledním faceliftu je ústřední rozverný výraz předku vozu zvýrazněn rozložitou důstojnou mříží a lá klasická Ferrari, kterou nenápadně přepažuje nezbytný náznak nárazového pásma. Usměvavé trojúhelníky bi-xenonových světel jsou protaženy až na dohled extrémně skloněnému čelnímu sklu, které navazuje na malou plochu kapoty. Přechody obou nárazníků do boků karoserie jsou nyní přísně zahraněny, snad aby se žertovnému vozíku dodalo aspoň trochu mužnosti.
Boční profil se dynamicky zvyšuje, až k víku zavazadelníku za nímž následuje strmý schod, který utíná myšlenky na nějaký větší převis. Zadní čelo je vůbec velmi povedené a narozdíl od stejné partie dvěstěšestky CC i úplně svébytné v porovnání s výchozím typem. Upoutají zde ladné svítilny nově s brzdovými LED diodami, roztažené třetí brzdové světlo v nenásilné hraně na kufru nebo vkusná oválná koncovka výfuku.
Pohled na celý vůz samozřejmě diamterálně změní automatizovaný přerod kupé v nefalšované kabrio. Vedle vyvážených proporcí ještě více vynikne dlouhatánská plocha předního okna a jeho rámu znamenající přesah až do úrovně poloviny dveří. Nevyhnutelným příslušenstvím jsou samozřejmě stříbrné ochranné oblouky za hlavami cestujících a fakultativně i ochranná síťka nad zadními sedadly.