Model Stratos je legendárním italským automobilem

Model Stratos je legendárním italským automobilem

V době své největší slávy dokonce porážela automobily Renault Alpine A110

V době své největší slávy dokonce porážela automobily Renault Alpine A110

Lancia plánovala postavit 500 vozů určených pro běžné silnice

Lancia plánovala postavit 500 vozů určených pro běžné silnice

Do roku 1978 ale nakonec opustilo výrobní linku jen 492 exemplářů

Do roku 1978 ale nakonec opustilo výrobní linku jen 492 exemplářů

Omezené množství dělá z automobilu v dnešní době cenný kousek

Omezené množství dělá z automobilu v dnešní době cenný kousek

Aktuální cena tohoto červeného exempláře je 311.000 dolarů, tedy přes 6.7 milionů korun

Aktuální cena tohoto červeného exempláře je 311.000 dolarů, tedy přes 6.7 milionů korun

Aukce má skončit už za pár dní

Aukce má skončit už za pár dní

Automobil s pořadovým číslem 44 měl před prodejem jen dva majitele

Automobil s pořadovým číslem 44 měl před prodejem jen dva majitele

Většinu času od výrobního roku 1974 strávil ve své domovské Itálii

Většinu času od výrobního roku 1974 strávil ve své domovské Itálii

Najeto má celkem 71.008 kilometrů. Zachovány zůstaly všechny důležité části od originálního motoru přes převodovku až po podvozek

Najeto má celkem 71.008 kilometrů. Zachovány zůstaly všechny důležité části od originálního motoru přes převodovku až po podvozek

Vůz pohání uprostřed umístěný šestiválec Dino s objemem 2,4 litru

Vůz pohání uprostřed umístěný šestiválec Dino s objemem 2,4 litru

Výkon 140 kW je přenášen na zadní kola pomocí pětistupňové manuální převodovky

Výkon 140 kW je přenášen na zadní kola pomocí pětistupňové manuální převodovky

Podle prodávajícího absolvoval letos celkovou mechanickou revizi a běží jako nový

Podle prodávajícího absolvoval letos celkovou mechanickou revizi a běží jako nový

Nechybí dokonce ani originální návod k obsluze

Nechybí dokonce ani originální návod k obsluze

V době své největší slávy dokonce porážela automobily Renault Alpine A110
Lancia plánovala postavit 500 vozů určených pro běžné silnice
Do roku 1978 ale nakonec opustilo výrobní linku jen 492 exemplářů
Omezené množství dělá z automobilu v dnešní době cenný kousek
49
Fotogalerie

Tato Lancia Stratos je na prodej. Běží jako nová, ale stojí téměř 7 milionů

Na prodej je legendární italský automobil Lancia Stratos. Pokud po něm ale toužíte, musíte si připravit pořádný balík. Může za to limitovaný počet kusů.

Lancia Stratos se stala významným vozem rallye vozem. V době své největší slávy dokonce porážela Renault Alpine A110. Než ale mohla vzniknout tato verze, Lancia plánovala postavit 500 vozů určených pro běžné silnice. Do roku 1978 ale nakonec opustilo výrobní linku jen 492 exemplářů. 

Toto omezené množství dělá z automobilu v dnešní době cenný kousek. Pokud již model Stratos někdo prodává, cena je enormní. Jinak tomu není ani v tomto případě. Na webu Bring a Trailer je aktuální cena červeného sporťáku 311.000 dolarů, tedy přes 6.7 milionů korun.

Automobil s pořadovým číslem 44 měl před prodejem jen dva majitele. Většinu času od výrobního roku 1974 strávil ve své domovské Itálii. Najeto má celkem 71.008 kilometrů. Zachované zůstaly všechny důležité části od originálního motoru přes převodovku až po podvozek.

Uprostřed umístěný šestiválec Dino s objemem 2,4 litru má výkon 140 kW. Hnaná jsou zadná kola skrze manuální pětistupňovou převodovku. Podle prodávajícího absolvoval letos celkovou mechanickou revizi a běží jako nový. Nechybí dokonce ani originální návod k obsluze.

Exteriér je dokončen v červené barvě Rosso Arancio Rally. Stejnou barvu najdete na koberečcích v interiéru. Tu doplňuje černá barva na přístrojové desce či dveřních panelech. 

Prohlédněte si snímky prodávané Lancie Stratos:

1974-lancia-stratos-hf-stradale-for-sale.jpg1974-lancia-stratos-hf-stradale-for-sale (1).jpg1974-lancia-stratos-hf-stradale-for-sale (2).jpg

 

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud