Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron | YouTube.com/Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron | YouTube.com/Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron | YouTube.com/Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron | YouTube.com/Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron | YouTube.com/Carfection

Motor W16 z Bugatti Chiron

Motor W16 z Bugatti Chiron

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Chiron Sport

Bugatti Divo Bugatti

Bugatti Divo | Bugatti

Bugatti Divo Bugatti

Bugatti Divo | Bugatti

Bugatti Divo Bugatti

Bugatti Divo | Bugatti

Bugatti Divo Bugatti

Bugatti Divo | Bugatti

Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection
Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection
Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection
Motor W16 z Bugatti Chiron YouTube.com/ Carfection
18
Fotogalerie

Bugatti končí s motorem W16. Novou verzi vyvíjet nebude, ani nemůže

Emisní legislativa tlačí do kouta i ty nejexkluzivnější výrobce automobilů. Od Bugatti tak nyní zaznívá, že konec pomalu čeká i jeho tradiční velkoobjemová strojovna o šestnácti válcích.

O budoucnosti šestnáctiválce Bugatti se australskému magazínu CarAdvice rozpovídal sám vedoucí automobilky Stephan Winkelmann. Podle něj máme této motorizaci původem ze staršího Veyronu pomalu mávat na rozloučenou. S vývojem a produkcí nové verze motoru W16 se totiž do budoucna nepočítá.

Současné modely Chiron, Chiron Sport a Divo tak budou zřejmě mezi posledními modely, které využijí čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec. Za všechno přitom mohou nadcházející emisní normy a nutnost držet krok s novými technologiemi. „K razantním krokům nakonec legislativa donutí všechny značky,“ okomentoval rozhodnutí Winkelmann.

Bohužel se tedy opět ukazuje, že i exkluzivní výrobci, jejichž vozy se vyrábí ve striktně omezeném počtu stovek kusů a většinou skončí v uzavřených garážích sběratelů, se musí podřídit pravidlům většiny. A jednou z obětí bude i technický vrchol ve formě obřího motoru Bugatti s výkonem 1103 kW (1500 koní).

„Žádný nový šestnáctiválec už nepřijde, tento bude poslední svého druhu. Jde o neuvěřitelný motor a velmi dobře chápeme, že si vytvořil zástupy nadšenců. Všichni by si přáli, aby zde zůstal a jeho vývoj pokračoval – a budeme se jej snažit držet při životě co nejdéle. Pokud se ovšem chceme nacházet na hranici těch nejpokročilejších technologií, je důležité udělat změnu v tu pravou chvíli,“ prohlásil šéf Bugatti.

Winkelmann rovněž uvedl, že Bugatti v budoucnu chtě nechtě přejde na určitou formu elektrifikace. Ať už však automobilka představí jakoukoliv novou motorizaci, prý se bude muset schopnostmi vyrovnat právě mocnému W16. A je nanejvýš nutné, aby tato náhrada zaujala i takové zákazníky, kteří si vozy Bugatti kupují nyní.

Přestože ale Bugatti s nástupcem šestnáctiválce nepočítá, před úplným vyškrtnutím z produkce by si Winkelmann s motorem ještě rád chvíli „pohrál“. Částečně tak možná naznačil ještě schopnější verzi hypersportovního Chironu, podobnou staršímu Veyronu Super Sport, nebo jiný projekt, kde by W16 našel uplatnění.

O motoru a jeho vývoji pro Chiron se nedávno rozpovídal i testovací pilot Bugatti Andy Wallace na YouTube kanálu Carfection. Celé video určitě stojí za zhlédnutí. Část o W16 začíná v čase 1:50.

Doporučujeme

Články odjinud