Změny vedení a změny pořádků. Spolupráce mezi koncernem Daimler AG a aliancí Renault-Nissan by mohla podle nejnovějších informací zaniknout.
Nejnovější zprávy německé publikace Manager Magazin tvrdí, že dlouholetá úzká spolupráce mezi automobilovými giganty Daimler AG a Renault-Nissan možná již letos v květnu zanikne. Rozhodnutí prý bude mít na svědomí nový ředitel německého Daimleru Ola Kallenius, podle něhož by rozpuštění vztahů hrálo zásadní roli v současném masivním snižování nákladů společnosti.
Kallenius bude do funkce jmenován právě v květnu letošního roku po odchodu současného ředitele Dietera Zetscheho. Změna vedení by pak měla zapříčinit, že ze strany Kalleniuse již nebude spolupráce s aliancí Renault-Nissan prodloužena a společné projekty budou postupně ukončeny.
Mezi společné projekty Daimleru AG (po něhož patří Mercedes-Benz) a aliance Renault-Nissan v současnosti patří například sdílení techniky v případě výroby pick-upů Mercedesu třídy X a Nissanu Navara, nehledě na vzájemné využívání motorizací, kdy například v současném Mercedesu třídy A najdete jednotky původem od Renaultu.
Svůj dopad na celé partnerství má mít rovněž nedávné zatčení Carlose Ghosna, bývalého šéfa aliance Renault-Nissan, který měl mít úzké vztahy právě s odchozím ředitelem Daimleru Dieterem Zetschem.
Pro mnohé může být překvapením, že Kallenius vidí v rozvázání spolupráce možné šetření nákladů společnosti, když za vytvářením podobných kooperací je většinou cíl ušetřit sdílením technologií velké finanční prostředky obou stran. Kallenius je nicméně přesvědčen, že tento krok pomůže nedávno představené strategii Daimleru AG s ušetřením až 6 miliard euro do roku 2021.
Společnost velké plány s reorganizací, snižováním nákladů a uvádění úsporných opatření představila již letos v únoru. Zisk německého koncernu byl totiž zasažen negativní situací na světovém trhu a velkými investicemi do rozsáhlé strategie elektrifikace svých modelů a vývoje nových technologií. Přestože následující informace nebyly oficiálně potvrzeny, utahováním opasků má rovněž zaniknout na 10.000 pracovních míst po celém světě.
Dalším zatím nepotvrzeným faktorem na celé situaci má být údajné produkční pochybení při výrobě v americkém továrně Mercedesu v Alabamě. Až 30.000 nových vozů mělo sjet z výrobní linky s vadami na elektronice. Nápravou zasažených vozidel, pozastavením procesu výroby a dodávky vozů měla automobilka podle všeho vykázat ztrátu kolem 2 miliard eur.