Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr.

Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr.

Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1.

Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1.

Auto stojí na nové platformě, údajně až o 23 procent tužší.

Auto stojí na nové platformě, údajně až o 23 procent tužší.

Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund, s pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji.

Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund, s pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji.

Souběžně s modernizovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Souběžně s modernizovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Poté, co na veřejnost unikla první fotka nové generace SUV střední třídy od Infiniti, si můžeme novinku prohlédnout detailně.

Poté, co na veřejnost unikla první fotka nové generace SUV střední třídy od Infiniti, si můžeme novinku prohlédnout detailně.

QX50 prý platí za nejpokrokovější vůz autosalonu v Los Angeles

QX50 prý platí za nejpokrokovější vůz autosalonu v Los Angeles

Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1.
Auto stojí na nové platformě, údajně až o 23 procent tužší.
Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund, s pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji.
Souběžně s modernizovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.
31
Fotogalerie

Nové Infiniti QX50 oficiálně. Známe i parametry revolučního motoru

Druhá generace středního SUV se představila na autosalonu v Los Angeles.

Poté, co na veřejnost unikla první fotka nové generace SUV střední třídy od Infiniti, si můžeme novinku prohlédnout detailně. V L.A. představili druhou generaci QX50 a označují ji za vůbec nejpokrokovější auto na výstavě. I když už luxusní odnož Nissanu v Česku nepůsobí, díky novému motoru vzbuzuje pozornost i u nás.

Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr. Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1. Netradičně tedy v tabulce uvádíme rozsah zdvihového objemu, nikoli exaktní číslo. Maximálně pak nabídne 268 koňských sil a 380 Nm točivého momentu. Spárován je s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem.

Auto stojí na nové platformě, údajně až o 23 procent tužší. Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund, s pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji. Souběžně s modernizovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Infiniti QX50 2.0t - technické parametry
Motor I4 s turbodmychadlem
Zdvihový objem [cm3]  1970 (14:1) - 1997 (8:1)
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 200/5600
Točivý moment [N.m/min] 380/4400
Převodovka bezestupňová Xtronic
Max. rychlost [km/h] 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 (FWD) / 6,3 (AWD)
Kombinovaná spotřeba dle amerického cyklu [l/100 km] 8,7 (FWD) / 9 (AWD)

Designově jde o evoluci jazyka automobilky. Zaujme především několikrát zalomená okenní lišta, zezadu pak QX50 připomíná zvětšeného sourozence QX30. Poprvé můžeme nakouknout také do interiéru, už tradičně s dvojicí obrazovek nad sebou. O cenách pro americké a evropské trhy zatím automobilka nehovoří.

Infiniti

Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.

Infiniti Q60 • Infiniti QX50 •​ Infiniti QX •​ Infiniti QX30

Doporučujeme

Články odjinud