Lexus LS+ je studie kupé luxusní divize automobilky Toyota. Jenže, ve skutečnosti, nejde o prezentaci nějakého nového vozu, ale o ukázku přemýšlení tvůrců vozů tohoto výrobce. Myšlenky se pak mají v realitu proměnit v budoucí generaci vlajkové lodi LS. Připomeňme, že to nebude dříve, než za pět let, protože současná generace je teprve na počátku svého životního cyklu. Honda v Evropě již představila svoji představu o městském elektrickém hatchbacku. V Japonsku ukazuje atraktivní elektrický sporťáček Sports EV Concept Na trhu by se vůz mohl objevit v roce 2019, případně 2020 Na rozdíl od sice líbivého, ale nakonec neúspěšného CR-Z, což byl hybrid, tohle bude klasický elektromobil Snad žádný z konceptů, který designéři značky Mazda připraví na nějaký autosalon, není zklamáním Mazda Kai dává představu o vzhledu budoucí generace kompaktního hatchbacku Mazda 3. V jejích útrobách se má objevit revoluční motor Skyactiv-X, který kombinuje přednosti dieselových i zážehových agregátů. Tento další počin designérského oddělení Mazdy nese název Vision Coupe. Jedná se o čtyřdveřové kupé (sedan). Je to opravdu povedené auto. Možná nám něco napovídá o již chystané další generaci řady 6 Zřejmě nejdiskutovanější koncept připravilo Mitsubishi. Vůz s označením E-Evolution je samozřejmě elektrický Má mít hned tři motory, přičemž ty zadní zvládnou také pomáhat vůz žádoucím směrem posílat do zatáčky. K zesílení řidičského zážitku je prý možno využít umělou inteligenci auta Nissan IMX Concept prý má být budoucí konkurencí pro Teslu X Dveře jsou však řešeny jinak Elektromotory poskytují výkon 320 kW a dojezd na baterii činí až 600 kilometrů Subaru Viziv Performance Conceptje jistojistě předobrazem budoucího WRX Opět jde o klasický sedan. Na kapotě neschází otvor pro příchod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu, takže spalovací motor určitě v útrobách zůstane. Líbí se nám i řešení zádi. Toyota Fine Comfort Ride zaujme i displejem uprostřed volantu Je to velké auto pro šest osob Hlavní je ale pohon. Je vodíkový, prý umožňuje jízdu na jedno natankování (za tři minuty) na vzdálenost tisíc kilometrů. Navíc Toyota oznámila, že ceny jejích vodíkových auto budou v roce 2025 na stejné úrovni s hybridy. A ty dnes, jak známo, stojí v jejích autosalonech tolik, co dieselové vozy. Toyota GR HV Sports vypadá jako pořádně nabroušený sportovní vůz Disponuje karosérií typu targa Je to samozřejmě hybridní sportovní vůz, v němž prý bude možné využívat manuální režim převodovky s klasický "háčkem" Opravdu praktický interiér nabídne koncept vozu Toyota FJ Cruiser Jedná se o crossover SUV a MPV, opět samozřejmě s hybridním pohonem Protože jde o auto, které půjde využívat i pro potřeby firmy, má například blatníky, kapotu i střechu z materiálu odolného vůči oděru. 27 Fotogalerie Japonci ukazují, kam chtějí posunout automobilový svět: Koncepty z Tokia Radek Pecák 30. října 2017 • 8:00 Tokijský autosalon, který trvá ještě celý tento týden, ukazuje směřování japonských výrobců automobilů v nejbližší, ale i poněkud více vzdálené budoucnosti. Také v Japonsku se čím dál větší pozornost na stáncích jednotlivých automobilek věnuje elektrickému pohonu a autonomnímu řízení. S tím je spojena i změna designu exteriéru i interiéru.Podívejte se, v jakém duchu se ponesou příští modely od Subaru, Mazdy, Toyoty, Hondy či Mitsubishi..: Subaru Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation. Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol. Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ Vstoupit do diskuze (3) AutoRevue.cz ToyotaPremiéryHondaMazdaDesignSubaruMitsubishiAutoKonceptAutosalonySvětSměřováníSVEAutomobilAutonomní řízeníAutomobilový světVýrobce automobilůKonVzdálená budoucnostJaponský výrobceJaponecTokioTokijský autosalónElektrický pohonEV Concept