Dříve téměř neporazitelný kolos v  rallye  a jedna z nejváženějších značek v motorsportu, dnes výrobce jediného městského hatchbacku. Taková je italská Lancia. Zdroj: Lancia

Dříve téměř neporazitelný kolos v rallye a jedna z nejváženějších značek v motorsportu, dnes výrobce jediného městského hatchbacku. Taková je italská Lancia. | Zdroj: Lancia

I když jí ale zlí jazykové dávali ještě před deseti lety rok, maximálně dva, tahle dnes už opravdu malá značka produkuje jedno auto za druhým a válcuje v prodejích své italské kolegy. Zdroj: Lancia

I když jí ale zlí jazykové dávali ještě před deseti lety rok, maximálně dva, tahle dnes už opravdu malá značka produkuje jedno auto za druhým a válcuje v prodejích své italské kolegy. | Zdroj: Lancia

Tím jediným hatchbackem je model  Ypsilon , jehož třetí generace nyní slaví desáté výročí na trhu. Do důchodu se ale ještě podle všeho nechystá, protože značka nyní strhla plachtu z dalšího faceliftu. Zdroj: Lancia

Tím jediným hatchbackem je model Ypsilon, jehož třetí generace nyní slaví desáté výročí na trhu. Do důchodu se ale ještě podle všeho nechystá, protože značka nyní strhla plachtu z dalšího faceliftu. | Zdroj: Lancia

Ten poznáte na první pohled podle nového výrazu. Přední maska je nyní menší a lišta ve spodním nárazníku už se na vás nemračí, ale směje. Zdroj: Lancia

Ten poznáte na první pohled podle nového výrazu. Přední maska je nyní menší a lišta ve spodním nárazníku už se na vás nemračí, ale směje. | Zdroj: Lancia

Nové jsou i přední světlomety s novým LED denním podpisem. Zájemci o vůz mohou také nově zvolit lak karoserie Elegant Blue. Zdroj: Lancia

Nové jsou i přední světlomety s novým LED denním podpisem. Zájemci o vůz mohou také nově zvolit lak karoserie Elegant Blue. | Zdroj: Lancia

Uvnitř je vylepšený infotainment s úhlopříčkou 7“, který podporuje propojení s Apple Carplay a Android Auto. Nový je i kabinový filtr, který má zachytit až 99 % alergenů a, na což zákazníci dnes slyší především, filtruje až 98 % bakterií. Zdroj: Lancia

Uvnitř je vylepšený infotainment s úhlopříčkou 7“, který podporuje propojení s Apple Carplay a Android Auto. Nový je i kabinový filtr, který má zachytit až 99 % alergenů a, na což zákazníci dnes slyší především, filtruje až 98 % bakterií. | Zdroj: Lancia

Pod kapotou vozu je buď dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 koní), devítistovka s výkonem 62 kW (85 koní) nebo hybrid spojený s litrovým tříválcem, který produkuje výkon 51 kW (70 koní). Zdroj: Lancia

Pod kapotou vozu je buď dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 koní), devítistovka s výkonem 62 kW (85 koní) nebo hybrid spojený s litrovým tříválcem, který produkuje výkon 51 kW (70 koní). | Zdroj: Lancia

Nová Lancia Ypsilon startuje v Itálii na 15.100 eurech, což je v přepočtu 390.000 Kč. Zdroj: Lancia

Nová Lancia Ypsilon startuje v Itálii na 15.100 eurech, což je v přepočtu 390.000 Kč. | Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

 Zdroj: Lancia

| Zdroj: Lancia

I když jí ale zlí jazykové dávali ještě před deseti lety rok, maximálně dva, tahle dnes už opravdu malá značka produkuje jedno auto za druhým a válcuje v prodejích své italské kolegy. Zdroj: Lancia
Tím jediným hatchbackem je model  Ypsilon , jehož třetí generace nyní slaví desáté výročí na trhu. Do důchodu se ale ještě podle všeho nechystá, protože značka nyní strhla plachtu z dalšího faceliftu. Zdroj: Lancia
Ten poznáte na první pohled podle nového výrazu. Přední maska je nyní menší a lišta ve spodním nárazníku už se na vás nemračí, ale směje. Zdroj: Lancia
Nové jsou i přední světlomety s novým LED denním podpisem. Zájemci o vůz mohou také nově zvolit lak karoserie Elegant Blue. Zdroj: Lancia
25
Fotogalerie

Lancia Ypsilon má po faceliftu. Už se nemračí, ale směje. Má k tomu dobrý důvod

Kdo se směje naposled, ten se směje nejvíc. Lancia Ypsilon je na trhu už deset let. Jako jediný model stále drží celou značku nad vodou.

Dříve téměř neporazitelný kolos v rallye a jedna z nejváženějších značek v motorsportu, dnes výrobce jediného městského hatchbacku. Taková je italská Lancia. I když jí ale zlí jazykové dávali ještě před deseti lety rok, maximálně dva, tahle dnes už opravdu malá značka produkuje jedno auto za druhým a válcuje v prodejích své italské kolegy.

Tím jediným hatchbackem je model Ypsilon, jehož třetí generace nyní slaví desáté výročí na trhu. Do důchodu se ale ještě podle všeho nechystá, protože značka nyní strhla plachtu z dalšího faceliftu. Ten poznáte na první pohled podle nového výrazu. Přední maska je nyní menší a lišta ve spodním nárazníku už se na vás nemračí, ale směje.

Nové jsou i přední světlomety s novým LED denním podpisem. Zájemci o vůz mohou také nově zvolit lak karoserie Elegant Blue. Uvnitř je vylepšený infotainment s úhlopříčkou 7“, který podporuje propojení s Apple Carplay a Android Auto. Nový je i kabinový filtr, který má zachytit až 99 % alergenů a, na což zákazníci dnes slyší především, filtruje až 98 % bakterií.

Pod kapotou vozu je buď dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 koní), devítistovka s výkonem 62 kW (85 koní) nebo hybrid spojený s litrovým tříválcem, který produkuje výkon 51 kW (70 koní). Nová Lancia Ypsilon startuje v Itálii na 15.100 eurech, což je v přepočtu 390.000 Kč.

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud