28
Fotogalerie

Ford Mustang Bullitt v Čechách!

Tedy vlastně na Moravě. Byli jsme u předávání Mustangu z limitované série Bullitt jeho novému majiteli.

Když jsme vás na sklonku loňského roku informovali o vzniku této jedinečné série nového Mustangu, upravené přímo týmem Ford Racing, ani jsme netušili, že vůz tohoto typu najde brzy svého majitele v České republice. Ale stalo se a dle dostupných informací se jedná o jediný oficiální Mustang Bullitt u nás.

Popudem k vzniku této série se stala slavná scéna z filmu Bullittův případ, natočeného v roce 1968. Za volant zeleného Mustangu 390GT s karosérií fastback tehdy usedl Steve McQueen, známý svojí vášní pro závody a také tím, že se v nebezpečných situacích nenechal nahrazovat kaskadéry. Zmíněná scéna je jistě dobře známá každému milovníku rychlých klasických automobilů a svým způsobem zůstala v kinematografii nepřekonána. Černý Dodge Charger s padouchy na palubě a Billem Hickmanem za volantem (jedním z nejlepších řidičů v Hollywoodu) uniká před zeleným Mustangem policisty Franka Bullitta, nejprve zaplněnými uličkami San Francisca a později táhlými zatáčkami meziměstské silnice. Štáb měl k dispozici po dovu vozech od každého typu, které musely být upraveny tak, aby jejich podvozky vydržely skoky v ulicích. Motor Mustangu s objemem 6,4 l musel být nadopován tak, aby udržel krok s Chargerem, jehož motor Magnum měl objem výrazně přes sedm litrů. Ani jedno slovo, žádná hudba či vtipkování, zkrátka nic, co by rušilo. Pouze třináct minut řevu mohutných motorů, dýmu z pálících se pneumatik a opravdu ostrého souboje dvou drsných a velmi schopných řidičů a jejich strojů. S největší pravděpodobností se již nikdy nic podobně „výživného“ natočit nepodařilo.

bullit.jpgFastback 1968 II.jpgfastback 1968.jpg  
Mustang Bullit 2003 2.jpgMustang Bullit 2003 1.jpgBullit 2008.jpg

Na první pohled nás potěšily velmi čisté a žádnými ozdobami nerušené linie, jimž ustoupily dokonce i typický koník na přední masce či „kaplička“ (beztak falešná) na kapotě. Veškeré zdobení se omezilo na tenké chromové lemování černé masky, zdvojené koncovky výfuků a nový kulatý znak mezi zadními světlomety, v jehož středu září nápis Bullitt. Novodobý Bullitt vychází z provedení Mustang GT, přesto postrádá třeba druhý pár předních světlometů, vše zbytečné muselo ustoupit. Pětipaprsková litá kola o průměru 18 palců obouvají pneumatiky BF Goodrich G-Force s rozměry 235/50 ZR18 a vzhledem se podobají těm, jimiž byl osazen Mustang McQueenův.

P7310066.jpgP7310067.jpgP7310075.jpg
P7310068.jpgP7310069.jpgP7310070.jpg

Interiér se podobá běžnému Mustangu GT, palubní deska je z převážné části obložena hliníkem a upravenný tříramenný volant nese kromě tlačítek ovládání tempomatu i nápis Bullitt, který objevíme i na prahových lištách. Sedadla, středová konzole i přístrojový štít jsou srovnatelné s Mustangem GT, vyjma krátké řadicí páky s leštěným a kulatým povrchem, jež napovídá o instalaci nové převodovky Tremec.

P7310059.jpgP7310062.jpgP7310064.jpg

Pod kapotou se speciálně upraveným sáním „bublá“ vidlicový osmiválec DOHC objemu 4,6 l s výkonem naladěným na 315 koní, maximálním točivým momentem 442 Nm při 4 250 ot./min a maximálkou 242 km/h. Nové sání je uzpůsobeno díky novému filtru a stínění tak, že výrazně redukuje přísun teplého vzduchu od motoru, a to i při dravějším stylu jízdy, což pozitivně ovlivňuje výkon pohonné jednotky při vyšších otáčkách. Jisté spojení s filmovou verzí vozu tedy nepřichází jenom prostřednictvím laku, ale podtrhuje jej mnoho dalších detailů.

P7310080.jpgP7310081.jpgP7310083.jpg  

Vraťme sa ale k úpravám technického charakteru. Další na seznamu je speciálně upravený výfukový systém, a to i proto, aby byl docílen co nejlepší akustický dojem z motoru. Ford Mustang Bullitt obdržel také sportovní tlumiče a pružení, čímž se z něho, podle výrobců, stal nejlépe ovladatelný Mustang všech dob. Motorový prostor dostal mohutnou, dvojitou vzpěru mezi horními lůžky tlumičů, jež nese i zvláštní štítek s údaji o VIN, pořadovém čísle v rámci série Bullitt a emblém Ford Racing. Pro evropský provoz doznal vůz určitých změn včetně zadního osvětlení, kde byly do zpáteček vloženy oranžové žárovky blinkrů, zatímco funkci zpětného osvětlení obstarává čirý světlomet pod zadním nárazníkem.

P7310088.jpgP7310091.jpgP7310093.jpg

Nový Bullitt je oficiálně dostupný jen v Americe a Kanadě, kde si je možné pořídit jej za velmi příznivou cenu 31 075 $ (cca 575 000 Kč), nikoli nepodobnou té, za níž se prodává sériový Mustang GT. U nás je cena samozřejmě o něco vyšší a je dána úpravami techniky v rámci evropské legislativy, homologací, dopravou, daní a clem. Vzhledem k tomu, že vůz nebyl pojištěn, mohli jsme se pokochat pouze zvukem motoru. A je třeba říci, že jeho zvuk se podařilo odladit opravdu znamenitě a spolehlivě zvýší tep každému milovníku velkých motorů. Pro zájemce o další snímky a zkušenosti za volantem čtenáře odkážeme na naše svezení s Fordem Mustang GT.

P7310095.jpgP7310085.jpgP7310065.jpg

P7310057.jpgP7310058.jpgP7310084.jpg 

P7310071.jpg

Předávání probíhalo na dealerství Ford CARent v Brně.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud