Šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler Sergio Marchionne má poměrně radikální plán, jak snížit výrobní náklady a zvýšit obchodní marže. Přestěhuje výrobu běžných osobních aut z USA do okolních států, především do Kanady a Mexika. Dokonce se uvažuje i o výrobě v jiných středo- a jihoamerických státech.
Náklady na výrobu, především tedy na tu finální ruční, jsou v USA příliš vysoké a Marchionne, který proslul poměrně radikálními kroky, si stojí za tím, že ukončení výroby běžných osobních aut v USA je jediná cesta, jak zvýšit marže a výrobu zlevnit.
Modely jako Chrysler 200 nebo Dodge Dart se tak nadobro přestěhují. Současné výrobní závody mají být využity pouze pro výrobu velkých SUV, off-roadů, pick-upů a nákladních vozidel. V USA taky zůstane výroba většiny vozů Jeep a pak pracovních pick-upů Ram.
Dokonce ale i modely jako Jeep Compass a Jeep Patriot se přestěhují do Mexika, informují stránky USA Today. Přestěhovat výrobu tradičních amerických značek mimo domov je možná krok radikální a nezvyklý, ale podle Marchionneho potřebný, pokud si chce automobilka udržet slušnou ziskovost.