Písmena AAA si u nás nejspíš spojíte s největším prodejcem ojetých automobilů na trhu. V Americe se tak ale označuje americká automobilová asociace. Vznikla již v roce 1902 v Chicagu a funguje dodnes. A to je dobře, protože momentálně přišla se zajímavou studií, která může donutit automobilky chytit se za hlavu. AAA

Písmena AAA si u nás nejspíš spojíte s největším prodejcem ojetých automobilů na trhu. V Americe se tak ale označuje americká automobilová asociace. Vznikla již v roce 1902 v Chicagu a funguje dodnes. A to je dobře, protože momentálně přišla se zajímavou studií, která může donutit automobilky chytit se za hlavu. | AAA

Detekce překážek je v automobilech čím dál častější součást výbavy. Čím dál častěji se objevuje i brzdění s detekcí chodců. Radary a potažmo předkolizní brzdění tak nereagují pouze na automobily, ale i na ty nejzranitelnější. Fungují ale bezchybně? Stejnou otázku si položila i zmíněná asociace AAA a uspořádala zajímavý test. AAA

Detekce překážek je v automobilech čím dál častější součást výbavy. Čím dál častěji se objevuje i brzdění s detekcí chodců. Radary a potažmo předkolizní brzdění tak nereagují pouze na automobily, ale i na ty nejzranitelnější. Fungují ale bezchybně? Stejnou otázku si položila i zmíněná asociace AAA a uspořádala zajímavý test. | AAA

Na testovacím place byly čtyři sedany vybaveny předkolizním brzděním s detekcí chodců – Chevrolet Malibu, Tesla Model 3, Honda Accord a Toyota Camry. Připraveno pro ně bylo několik disciplín simulujících běžné situace, ke kterým na silnicích denně dochází. AAA

Na testovacím place byly čtyři sedany vybaveny předkolizním brzděním s detekcí chodců – Chevrolet Malibu, Tesla Model 3, Honda Accord a Toyota Camry. Připraveno pro ně bylo několik disciplín simulujících běžné situace, ke kterým na silnicích denně dochází. | AAA

Výsledky jsou překvapivě špatné. V rychlostech okolo 32 km/h prokázaly automobily účinnost pouze ve 40 % případů. Když se zrychlilo ke hranici 50 km/h byly následky téměř vždy fatální. Ještě horší je to ale v noci, kdy tyto systémy prý téměř vůbec nefungují. Jenže to by měly, protože v Americe dochází ke kolizi mezi chodcem a automobilem ve třech ze čtyř případů.  AAA

Výsledky jsou překvapivě špatné. V rychlostech okolo 32 km/h prokázaly automobily účinnost pouze ve 40 % případů. Když se zrychlilo ke hranici 50 km/h byly následky téměř vždy fatální. Ještě horší je to ale v noci, kdy tyto systémy prý téměř vůbec nefungují. Jenže to by měly, protože v Americe dochází ke kolizi mezi chodcem a automobilem ve třech ze čtyř případů.  | AAA

Celý tento test nebyl proveden proto, aby pošpinil automobilový průmysl, ale proto, aby jej postrčil k dalšímu vývoji. Automobilky by se tedy neměly soustředit na vývoj nových věci, jako spíš na vylepšování těch starých. Nebo máte jiný názor? AAA

Celý tento test nebyl proveden proto, aby pošpinil automobilový průmysl, ale proto, aby jej postrčil k dalšímu vývoji. Automobilky by se tedy neměly soustředit na vývoj nových věci, jako spíš na vylepšování těch starých. Nebo máte jiný názor? | AAA

 AAA

| AAA

 AAA

| AAA

 AAA

| AAA

 AAA

| AAA

 AAA

| AAA

 AAA

| AAA

 AAA

| AAA

Detekce překážek je v automobilech čím dál častější součást výbavy. Čím dál častěji se objevuje i brzdění s detekcí chodců. Radary a potažmo předkolizní brzdění tak nereagují pouze na automobily, ale i na ty nejzranitelnější. Fungují ale bezchybně? Stejnou otázku si položila i zmíněná asociace AAA a uspořádala zajímavý test. AAA
Na testovacím place byly čtyři sedany vybaveny předkolizním brzděním s detekcí chodců – Chevrolet Malibu, Tesla Model 3, Honda Accord a Toyota Camry. Připraveno pro ně bylo několik disciplín simulujících běžné situace, ke kterým na silnicích denně dochází. AAA
Výsledky jsou překvapivě špatné. V rychlostech okolo 32 km/h prokázaly automobily účinnost pouze ve 40 % případů. Když se zrychlilo ke hranici 50 km/h byly následky téměř vždy fatální. Ještě horší je to ale v noci, kdy tyto systémy prý téměř vůbec nefungují. Jenže to by měly, protože v Americe dochází ke kolizi mezi chodcem a automobilem ve třech ze čtyř případů.  AAA
Celý tento test nebyl proveden proto, aby pošpinil automobilový průmysl, ale proto, aby jej postrčil k dalšímu vývoji. Automobilky by se tedy neměly soustředit na vývoj nových věci, jako spíš na vylepšování těch starých. Nebo máte jiný názor? AAA
12
Fotogalerie

Předkolizní ochrana chodců: Pokus od AAA odhalil, zda systémy opravdu fungují

Bezpečnostní výbava osobních automobilů se neustále zvyšuje. Automobilky vždy přijdou s něčím novým, nainstalují to do aut a vyvíjí dál. Funguje jim to ale?

Písmena AAA si u nás nejspíš spojíte s největším prodejcem ojetých automobilů na trhu. V Americe se tak ale označuje automobilová asociace. Vznikla již v roce 1902 v Chicagu a funguje dodnes. A to je dobře, protože momentálně přišla se zajímavou studií, která může donutit automobilky chytit se za hlavu.

Detekce překážek je v automobilech čím dál častější součást výbavy. Čím dál častěji se objevuje i brzdění s detekcí chodců. Radary a potažmo předkolizní brzdění tak nereagují pouze na automobily, ale i na ty nejzranitelnější. Fungují ale bezchybně? Stejnou otázku si položila i zmíněná asociace AAA a uspořádala zajímavý test.

Na testovacím polygonu byly čtyři sedany vybaveny předkolizním brzděním s detekcí chodců – Chevrolet Malibu, Tesla Model 3, Honda Accord a Toyota Camry. Připraveno pro ně bylo několik disciplín simulujících běžné situace, ke kterým na silnicích denně dochází.

Výsledky jsou překvapivě špatné. V rychlostech okolo 32 km/h prokázaly automobily účinnost pouze ve 40 % případů. Když se zrychlilo ke hranici 50 km/h, byly následky téměř vždy fatální. Ještě horší je to ale v noci, kdy tyto systémy prý téměř vůbec nefungují. Jenže to by měly, protože v Americe dochází ke kolizi mezi chodcem a automobilem po setmění ve třech ze čtyř případů. 

Celý tento test nebyl proveden proto, aby pošpinil automobilový průmysl, ale proto, aby jej postrčil k dalšímu vývoji. Automobilky by se tedy neměly soustředit na vývoj nových věcí, jako spíš na vylepšování těch starých. Nebo máte jiný názor?

Doporučujeme

Články odjinud