S modelem Ceed má Kia v Evropě obrovské plány. Chce z něj udělat neprodávanější vůz a nabídne široké spektrum verzí. V Paříži jsem si byl omrknout tu nejsportovnější a patrně jsem se zamiloval.
Už před příchodem nové generace Kie Ceed bylo jasné, že nezůstane jen u hatchbacku a kombi. Tyto verze korejská automobilka představila na letošním autosalonu v Ženevě a vzbudily pozitivní ohlasy, které se dále nesly prvními dojmy z jízdy a redakčními testy. Tušili jsme i to, že výkon 140 koní nebude strop a přijde něco ostřejšího, tak jak tomu bylo u předchůdce. Kia na to ale šla hodně důsledně a výsledkem je nový Proceed GT.
Než přistoupím k samotnému Proceedu GT, je třeba si něco uvést na pravou míru. V budoucnu si budete moci koupit Kiu Ceed i jako hatchback v provedení GT, tedy s motorem o výkonu 150 kW, stejně na tom bude i shooting brake Proceed, a těm, kteří si vystačí pouze se sportovnějším vzhledem, Korejci nabídnou linii GT Line. Vždy se bude jednat o předokolku, ostatně s pohonem všech kol se nepočítá ani u Nira.
A teď k tomu nejlepšímu. Proceed GT, který můžeme považovat za vlajkovou loď řady Ceed, mě naprosto ohromil už na fotkách a naživo se moje dojmy potvrdily. Najednou jsem měl před sebou krásné bílé „polokombi“ se zadními světly připomínajícími Porsche Panamera, na speciálních 18palcových kolech a s decentními spoilery. A protože nejsem líný ohnout hřbet, koukal jsem i na koncovky výfuku. Funkční!
Tohle je přesně ten typ auta, které si dovedu představit jako kompaktní rodinný dostavník pro každodenní použití i trochu zábavy na okreskách. Neřve do světa, že je na špici řady, ale kdo chce, ten jej pozná. Navíc ani interiér nezůstal ladem. Základ je samozřejmě shodný s běžným Ceedem, takže očekávejte materiály příjemné na dotek, perfektní kvalitu výroby a snadné ovládání. Ale ta sedadla!
Mají výraznější boční vedení zad i stehen, nejsou to měkká křesla, ale při nastupování si o bočnice nenarazíte zadek. Jsou bohatě dimenzovaná a drží vás i v ramenou, což je v tomto segmentu vítaný bonus. Že se se svými 190 cm v pohodě vejdu do hatchbacku i kombi, už vím z dřívějška, ale jak je na tom vzadu Proceed s nižší linií střechy právě v tom „nejrizikovějším“ místě?
Kia ProCeed: Srovnání rozměrů s hatchbackem a kombi |
Model |
Kia ProCeed |
Kia Ceed HB |
Kia Ceed SW |
délka (mm) |
4605 |
4310 |
4600 |
výška (mm) |
1422 |
1447 |
1465 |
šířka (mm) |
1800 |
1800 |
1800 |
rozvor náprav (mm) |
2650 |
2650 |
2650 |
Popravdě řečeno při posezení vzadu nevidím mnoho rozdílů třeba oproti Peugeotu 508 SW, o kterém jsem vám z Paříže psal ráno. Do šířky i co do rezervy nad hlavou jsou na tom vozy dost podobně, a to měly oba panoramatické střechy. Jenže Proceed je o segmentu níže. Vystupování je právě kvůli nižší střeše o něco obtížnější než u kombi, na danou třídu ale pořád žádná hrůza.
A zavazadelník? Těch 594 litrů bych mu zprvu netipoval, na pohled je přehledný, nechybí kolejnice s příčníkem pro rozdělení ložné plochy a nákladová hrana je dokonce níže než u klasického kombi. Za mě rozhodně palec nahoru!
Kia Proceed GT vstoupí na český trh společně s hatchbackem GT a Ceedem GT Line v prvním kvartálu příštího roku. Ceny zatím neznáme, už během ledna bychom však mohli díky mezinárodní prezentaci vědět, jak nejostřejší a z mého pohledu i nejhezčí Kia současnosti jezdí.