Výsledky mezinárodní ankety o nejlepší motor roku jsou tady. Na samotném vrcholu opět kraluje Ferrari. Druhé místo však obsazuje elektrické ústrojí od Jaguaru.
Stejně jako každý rok se i letos konala anketa International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku). Pro rok 2019 se ankety účastnilo 69 vybraných motoristických novinářů z celkem 31 zemí světa, aby za uplynulý rok opět vyzdvihli vůbec nejlepší motorizaci, kterou v dnešních modelech automobilek najdete. Kromě celkového vítěze se pak hlasovalo i v řadě dalších kategorií.
Definitivní titul Motor roku si tedy (možná bez překvapení) už po čtvrté v řadě odnáší Ferrari se svým 3,9litrovým twin-turbo osmiválcem, který najdete v modelu 488 GTB, ale také v jeho přiostřené variantě 488 Pista, kde produkuje až 530 kW (720 koní). Dále se objevuje v Portofinu a rovněž praktickém GTC4 Lusso T. Jednotku přitom využije i nedávno uvedený nástupce 488 GTB, model F8 Tributo (rovněž 530 kW/720 k).
Druhé místo v celkovém pořadí by pak nemohlo být rozdílnější. Za Ferrari se totiž dostal Jaguar se svým elektrickým ústrojím z modelu I-Pace. Ústrojí o výkonu 294 kW (400 koní) si mimochodem sebralo vítězství rovněž v kategoriích Nejlepší elektrické ústrojí a Nejlepší nový motor. Pro Jaguar I-Pace tedy další výhra po celkovém vítězství v anketě Světového auta roku 2019.
Na třetím místě celkově skončil čtyřlitrový twin-turbo osmiválec od Mercedesu-AMG, který najdete v celé řadě výkonných „medvědů“ od třídy C až po ostré kupé GT R – u AMG jej tedy nemají problém vyladit až na 430 kW (585 koní). A ke všemu jej dodávají i pod kapoty nových Aston Martinů Vantage a DB11.
Na kompletní přehled vítězů jednotlivých kategorií se podívejte v tabulce níže. Letos se rovněž s ohledem na rozrůstající počet elektrických ústrojí dělila část kategorií podle výkonového rozsahu v koních, namísto dřívějšího zdvihového objemu motorů.
Výsledky ankety Mezinárodní motor roku 2019: |
Kategorie: |
Motor: |
Motor roku |
V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(např. 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista) |
Pod 150 koní |
tříválec Ford 1.0 EcoBoost
(např. Fiesta, Focus) |
150 koní – 250 koní |
čtyřválec Audi 2.0 TFSI
(např. A3, A4, VW Golf GTI, Škoda Kodiaq) |
250 koní – 350 koní |
čtyřválec boxer Porsche 2.5 l
(718 Cayman S, 718 Boxster S) |
350 koní – 450 koní |
elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace) |
450 koní – 550 koní |
V8 Mercedes-AMG 4.0 l twin-turbo
(např. GT, GT R, C63, Aston Martin Vantage) |
550 koní – 650 koní |
V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(Portofino, GTC4 Lusso T) |
Nad 650 koní |
V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(488 GTB, 488 Spider, 488 Pista) |
Nejlepší nový motor |
elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace) |
Nejlepší hybridní ústrojí |
tříválec hybrid BMW 1.5 l
(BMW i8) |
Nejlepší výkonný motor |
V8 Ferrari 3.9 l twin-turbo
(488 GTB, 488 Spider, 488 Pista) |
Nejlepší elektrické ústrojí |
elektrické ústrojí Jaguar Land Rover
(Jaguar I-Pace) |