Známe technické podrobnosti ke zcela novému roadsteru Mercedes – Benz SL. Na nemaskované snímky si ale ještě počkáme.
Kapitoly článku:
Nový Mercedes – Benz SL patří k ostře sledovaným novinkám, není proto divu, že jsme vám v uplynulých měsících tlumočili všechny úniky informací i špionážních fotografií. Nyní je konec dohadům. Model SL (Sport Leicht) následuje své stejnojmenné předchůdce a střídá stávající generaci, jež je ve výrobě již od roku 2001.
Šestá generace modelu M-B SL oslaví premiéru již v Detroitu
Tiskové oddělení značky Mercedes – Benz nyní uvolnilo řadu důležitých informací, nicméně na kvalitní snímky nemaskovaných vozů si počkáme na konec letošního roku, zatímco výstavní premiéry se model SL dočká v lednu na autosalonu v Detroitu. Nyní vám nabízíme podrobnosti ke klíčovým konstrukčním prvkům.
Šestá generace modelu Mercedes – Benz SL má karoserii z plných 89 % vyrobenou z hliníkových slitin. Z vysokopevnostní oceli je vyroben jen rám čelního skla se sloupky A, zatímco zadní část podlahy je z hořčíkových slitin. Díky tomu má být novinka o plných 140 kg lehčí než stávající generace M-B SL, což má pochopitelně příznivý vliv na jízdní výkony a vlastnosti a spotřebu paliva.
Struktura karoserie je zároveň o citelných 20 % tužší než dosud a nabízí vyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Dále se podařilo potlačit hladinu vibrací a hluku (NVH), a to díky použití hliníkových slitin různé tloušťky a různých výrobních postupů.
Sportovní automobily s otevřenou karoserií nejsou zrovna ideálním prostorem pro kvalitní poslech hudby, nicméně konstruktéři Mercedesu tento problém podle svých slov vyřešili. Vyvinuli systém FrontBass, jehož základem jsou basové reproduktory vestavěné k nohám cestujících. Díky tomu pak slouží celý skelet karoserie jako rezonanční komora, což údajně vede k méně zkreslenému, kvalitnějšímu zvuku.
Další zajímavou novinkou je soustava Magic Vision Control. Pod tímto honosným názvem se skrývají modifikované stěrače, kde ostřikovače ústí soustavou samostatných trysek rozvádějících kapalinu rovnoměrně a těsně před stírací lišty. To by mělo zajistit kvalitnější čištění okna i ve vysokých rychlostech a redukci spotřeby kapaliny.
Tím to ale nekončí, neboť Magic Vision Control zároveň nabízí trojici elektronicky řízených režimů. V tom „letním“ je rozstřikováno menší množství kapaliny a v tom „zimním“ je do ní přimíchávána složka proti zamrzání. Ale je tu také režim „kabriolet“. V něm jsou proudy vody směrovány nikoli nad, ale pod stírací lišty, což má zabránit nechtěnému sprchování posádky. Systém Magic Vision Control pracuje zcela samočinně, v případě silného znečištění okna je tak údajně schopný aktivovat „zimní“ režim i v létě.