Jak se v Itálii správně vzdává hold? Tak třeba s nejsilnějším osmiválcovým motorem Ferrari všech dob, který protne stovku za 2,9 sekundy.
Italská superautomobilka vítá nového člena rodiny. Nový supersport s motorem uprostřed nahrazuje model 488 GTB, který v roce 2015 převzal štafetu od dnes již legendární 458 Italia. Vrcholem těchto rivalů pro Lamborghini Huracán Performante pak byla verze 488 GTB Pista.
Novinka si přiváží stejný výkon ze stejného motoru jako Pista. To znamená osmiválcový motor o objemu 3,9 litru s výkonem 530 kW (720 koní) a 770 N.m točivého momentu. I zrychlení z 0 na 100 km/h je totožné, čili 2,9 sekundy. Zrychlení na 200 km/h je pak oproti Pistě o dvě desetiny horší, respektive 7,8 sekundy pro Tributo. Ale pořád o půl sekundy rychlejší než obyčejná 488 GTB.
Co tu tedy máme? Máme tu nástupce modelu 488 GTB, který je stejně silný jako jeho ostrá verze Pista. Něco podobného se totiž stalo i u Lamborghini, kde facelift modelu Huracán s přídomkem EVO téměř dosáhl na výkonové parametry ostré verze Performante. A Ferrari přece musí držet krok. Bez této změny by byl základní Huracán EVO i přes čtyřkolku ve zrychlení na stovku o kousek rychlejší. A to si odvěcí rivalové nenechají líbit.
Ferrari F8 Tributo: Srovnání s konkurenčními modely |
Model |
Ferrari F8 Tributo |
Ferrari 488 GTB |
Ferrari 488 Pista |
Lamborghini Huracán EVO |
Výkon motoru [kW/min] |
530 |
493 |
530 |
471 |
Točivý moment [N.m/min] |
770 |
670 |
770 |
600 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
2,9 |
3 |
2,9 |
2,9 |
Zrychlení 0-200 km/h [s] |
7,8 |
8,1 |
7,6 |
9,0 |
Max. rychlost [km/h] |
340 |
335 |
340 |
325 |
Suchá hmotnost [kg] |
1330 |
1370 |
1280 |
1422 |
Změna samozřejmě neproběhla jen pod kapotou, novinka je o 40 kilogramů lehčí a celková hmotnost tak nyní činí 1330 kg. Jak můžete vidět, omlazením si prošla i karoserie, která za mě nyní vypadá o fous lépe, a navíc přispěla lepší aerodynamice, konkrétně jde o 10% zlepšení. Při detailnějším zkoumání si můžete všimnout designových odkazů na 308 GTB a F40. Nápověda: koukněte se na kryt motoru.
Lehkou změnou si prošel i interiér, který nyní působí moderněji, ale pořád vypadá tak nějak obyčejně. Interiér Ferrari by prostě měl vypadat jinak, respektive tohle nepůsobí jako umělecké dílo, což by u supersportu za miliony korun nejspíš mělo. Lamborghini promítlo svou divokost do kokpitu jako ze stíhačky, co je ale odrazem Ferrari?
Nevíme ceny a nevíme ani datum uvedení na trh. Více informací se dozvíme na autosalonu v Ženevě, kde bude mít F8 Tributo svou oficiální premiéru. Určitě tak o něm od nás ještě uslyšíte.