Do elitního klubu sporťáků s výkonem udávaným v megawattech vstoupí italská placatá střela. Premiéra proběhne už příští týden.
Extrémně výkonné elektromobily v poslední době přibývají se zvyšujícím se tempem a nejen od malosériových výrobců. Máme zde třeba supersport Nio EP9, chorvatské vozy Rimac, nový Lotus Evija, krásné Pininfarina Battista nebo třeba Porsche Taycan Turbo S a Audi e-Tron GT. Všechny tyto stroje skutečně existují a jezdí, nyní se k nim připojí tato italská novinka s názvem Estrema Fulminea, což v překladu znamená „extrémní blesk.“
Svými šípovitými tvary má na takové označení bezesporu nárok, stejně tak výkonem. Celkem čtyři elektromotory mu dávají sílu 1,5 megawattu, čili 2040 koní. Na 320 km/h má zrychlit do 10 sekund. Akumulátor má kapacitu 100 kWh, což se nijak nevymyká standardu v této vrcholné třídě, ale jeho konstrukce již ano.
Jde o takzvanou solid state baterii, tedy baterii s pevným elektrolytem namísto tekutého elektrolytu u Li-Ion akumulátorů nebo polymerového gelu u Li-Pol baterií. Solid state baterie má proto lepší hustotu energie a specifickou energii, je také lehčí a menší. Jednotka pro vůz Estrema Fulminea je hybridní, využívá baterii od firmy Avesta Battery Energy Engineering a superkondenzátory. Očekávaný dojezd dle WLTP má být 520 kilometrů a baterie má vážit do tří metráků, díky ní se má hmotnost sporťáku pohybovat okolo 1,5 tuny.
Supersportu samozřejmě nebudou chybět aktivní aerodynamické prvky typu variabilního čelního sání vzduchu a výsuvného zadního křídla. Uvnitř se lze těšit na inspiraci letectvím a kombinaci analogových i digitálních přístrojů. Premiéra je plánována na 13. května v turínském automobilovém muzeu, první kusy se dostanou k zákazníkům v druhé polovině roku 2023.