V rámci festivalu se kamuflovaný prototyp Polestaru 5 vydá na měřený úsek, což nám může dát rámcovou představu o jeho schopnostech v přímém srovnání s konkurenty. Zdroj: Polestar

V rámci festivalu se kamuflovaný prototyp Polestaru 5 vydá na měřený úsek, což nám může dát rámcovou představu o jeho schopnostech v přímém srovnání s konkurenty. | Zdroj: Polestar

Všimnout si můžeme minimalistických předních světel, velkých kol, normálních zpětných zrcátek místo výstupků s kamerami a diodového pásu napříč celou zádí s tvarem obráceného písmene U. Zdroj: EUIPO

Všimnout si můžeme minimalistických předních světel, velkých kol, normálních zpětných zrcátek místo výstupků s kamerami a diodového pásu napříč celou zádí s tvarem obráceného písmene U. | Zdroj: EUIPO

Zatímco předchozí modely Polestar do jisté míry využívaly techniku mateřského Volva, model 5 bude stát na specifické platformě a je vyvíjen samostatně ve Velké Británii. Zdroj: EUIPO

Zatímco předchozí modely Polestar do jisté míry využívaly techniku mateřského Volva, model 5 bude stát na specifické platformě a je vyvíjen samostatně ve Velké Británii. | Zdroj: EUIPO

Základ jeho konstrukce bude tvořit lepený hliník s prvky tvářenými za studena i tepla. Dle šéfa výzkumu a vývoje Peta Allena je cílem poskytnout nejlepší dynamiku ve své třídě, což vyžaduje vysokou torzní tuhost. Ta má být srovnatelná s dvoudveřovým vozem s karbonovou vanou. Zdroj: EUIPO

Základ jeho konstrukce bude tvořit lepený hliník s prvky tvářenými za studena i tepla. Dle šéfa výzkumu a vývoje Peta Allena je cílem poskytnout nejlepší dynamiku ve své třídě, což vyžaduje vysokou torzní tuhost. Ta má být srovnatelná s dvoudveřovým vozem s karbonovou vanou. | Zdroj: EUIPO

Další silnou stránkou má být vychytaná aerodynamika, k níž si Polestar 5 pomůže nejen karoserií, ale také zakrytováním podvozku. O pohon se zřejmě postarají dva elektromotory. Zdroj: EUIPO

Další silnou stránkou má být vychytaná aerodynamika, k níž si Polestar 5 pomůže nejen karoserií, ale také zakrytováním podvozku. O pohon se zřejmě postarají dva elektromotory. | Zdroj: EUIPO

Na překvapení se máme těšit i ohledně baterií, jejichž technologie prý skrývá patentovaný nápad. Zdroj: EUIPO

Na překvapení se máme těšit i ohledně baterií, jejichž technologie prý skrývá patentovaný nápad. | Zdroj: EUIPO

Polestar 5 Zdroj: EUIPO

Polestar 5 | Zdroj: EUIPO

Všimnout si můžeme minimalistických předních světel, velkých kol, normálních zpětných zrcátek místo výstupků s kamerami a diodového pásu napříč celou zádí s tvarem obráceného písmene U. Zdroj: EUIPO
Zatímco předchozí modely Polestar do jisté míry využívaly techniku mateřského Volva, model 5 bude stát na specifické platformě a je vyvíjen samostatně ve Velké Británii. Zdroj: EUIPO
Základ jeho konstrukce bude tvořit lepený hliník s prvky tvářenými za studena i tepla. Dle šéfa výzkumu a vývoje Peta Allena je cílem poskytnout nejlepší dynamiku ve své třídě, což vyžaduje vysokou torzní tuhost. Ta má být srovnatelná s dvoudveřovým vozem s karbonovou vanou. Zdroj: EUIPO
Další silnou stránkou má být vychytaná aerodynamika, k níž si Polestar 5 pomůže nejen karoserií, ale také zakrytováním podvozku. O pohon se zřejmě postarají dva elektromotory. Zdroj: EUIPO
7
Fotogalerie

Polestar 5 míří na Festival rychlosti v Goodwoodu. Svaly ukáže na slavné trati do vrchu

Velký elektrický sedan má sice do premiéry daleko, ale už teď hodlá lákat zájemce na svou rychlost a ovladatelnost.

Do oficiálního uvedení na trh sice zbývají ještě dva roky a v sériové podobě ho zřejmě uvidíme až napřesrok, ale Polestar už nyní dělá velké haló okolo svého chystaného konkurenta pro Audi RS E-Tron GT, Porsche Taycan a Teslu Model S. Z nedávno zveřejněných patentových snímků už víme, že se nebude příliš lišit od vřele přijatého konceptu Precept. Dále automobilka prozradila, že dostane speciální novou platformu, která se má vyznačovat enormní tuhostí.

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se maskovaná novinka ukáže po boku sériového provedení speciální edice modelu Polestar 2 BST Edition 270, který zde minule debutoval jako koncept se sportovními úpravami a vyšším výkonem, a nakonec to díky zájmu kupců dotáhlo do výroby.

Limitovaná série 270 kusů disponuje 350 kW, u Polestaru 5 se ale dá čekat výrazně větší síla – například výše zmíněné koncernové elektromobily mají téměř 500 kW. V rámci festivalu se kamuflovaný prototyp vydá na měřený úsek, což nám může dát rámcovou představu o jeho schopnostech v přímém srovnání s konkurenty.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud