Neoficiální ilustrace nové generace BMW M3. Zdroj:  X-Tomi Design

Neoficiální ilustrace nové generace BMW M3. | Zdroj: X-Tomi Design

Magazín Car přichází s informacemi, že BMW neplánuje zklamat zaryté puristy a novou M3 (a M4) bude nabízet také v klasičtější variantě s pohonem pouze zadních kol a navíc manuální šestistupňovou převodovkou. | BMW řady 3 Zdroj: BMW

Magazín Car přichází s informacemi, že BMW neplánuje zklamat zaryté puristy a novou M3 (a M4) bude nabízet také v klasičtější variantě s pohonem pouze zadních kol a navíc manuální šestistupňovou převodovkou. | BMW řady 3 | Zdroj: BMW

Jistou dobu se totiž mluví o přechodu M3 na pohon všech kol s funkcí deaktivace přední nápravy, podobně jako u současného sedanu M5. | BMW řady 3 Zdroj: BMW

Jistou dobu se totiž mluví o přechodu M3 na pohon všech kol s funkcí deaktivace přední nápravy, podobně jako u současného sedanu M5. | BMW řady 3 | Zdroj: BMW

Nová M3 s automatem a pohonem všech kol má využívat dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu minimálně 353 kW (480 koní) a točivém momentu 650 N.m. | BMW řady 3 Zdroj: BMW

Nová M3 s automatem a pohonem všech kol má využívat dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu minimálně 353 kW (480 koní) a točivém momentu 650 N.m. | BMW řady 3 | Zdroj: BMW

Ryzejší verze s manuálem a pohonem zadních kol prý ale bude trochu přiškrcena. BMW dle všeho nemá manuální skříň, která by nálož 650 N.m spolehlivě zvládala. A o vývoji nové manuální převodovky neuvažuje. | BMW řady 3 Zdroj: BMW

Ryzejší verze s manuálem a pohonem zadních kol prý ale bude trochu přiškrcena. BMW dle všeho nemá manuální skříň, která by nálož 650 N.m spolehlivě zvládala. A o vývoji nové manuální převodovky neuvažuje. | BMW řady 3 | Zdroj: BMW

Premiéru nového BMW M3 bychom očekávali na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. | BMW řady 3 Zdroj: BMW

Premiéru nového BMW M3 bychom očekávali na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. | BMW řady 3 | Zdroj: BMW

Magazín Car přichází s informacemi, že BMW neplánuje zklamat zaryté puristy a novou M3 (a M4) bude nabízet také v klasičtější variantě s pohonem pouze zadních kol a navíc manuální šestistupňovou převodovkou. | BMW řady 3 Zdroj: BMW
Jistou dobu se totiž mluví o přechodu M3 na pohon všech kol s funkcí deaktivace přední nápravy, podobně jako u současného sedanu M5. | BMW řady 3 Zdroj: BMW
Nová M3 s automatem a pohonem všech kol má využívat dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu minimálně 353 kW (480 koní) a točivém momentu 650 N.m. | BMW řady 3 Zdroj: BMW
Ryzejší verze s manuálem a pohonem zadních kol prý ale bude trochu přiškrcena. BMW dle všeho nemá manuální skříň, která by nálož 650 N.m spolehlivě zvládala. A o vývoji nové manuální převodovky neuvažuje. | BMW řady 3 Zdroj: BMW
6
Fotogalerie

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Po uvedení nové generace BMW řady 3 se samozřejmě pozornost stáčí na uvedení ostré varianty M3. Podle nejnovějších informací přitom automobilka na puristy nezapomene.

Další podrobnosti o novém BMW M3 (a tedy i kupé M4) pocházejí od britského magazínu Car. Jistou dobu se již mluví o přechodu M3 na pohon všech kol s funkcí deaktivace pohonu přední nápravy, podobně jako u současného sedanu M5. Tuto techniku ve společnosti s osmistupňovou automatickou převodovkou nejpravděpodobněji uvidíme také ve vrcholném přiostřeném kupé M8.

Nyní ovšem Car přichází s informacemi, že BMW neplánuje zklamat zaryté puristy a novou M3 (a M4) bude nabízet také v mnohem klasičtější variantě s pohonem pouze zadních kol a navíc manuální šestistupňovou převodovkou. Tato specifikace by pochopitelně nabídla i ještě nižší hmotnost. U standardní M3 se mluví o zhubnutí kolem 65 kg.

Uvedení speciální verze pro nadšence do řízení by mimochodem nasvědčovaly i představy vývojového šéfa a člena rady BMW Klause Fröhlicha. Dříve již totiž uvedl, že modely M3 a M4 chce v nabídce nechat jako poslední útočiště pro možnost volby manuální převodovky.  

Zatímco má ovšem nová M3 s automatem a pohonem všech kol využívat nový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu minimálně 353 kW (480 koní) a točivém momentu 650 N.m, ryzejší verze s manuálem a pohonem zadních kol prý bude trochu přiškrcena. BMW dle všeho nemá manuální skříň, která by nálož 650 N.m spolehlivě zvládala. Do vývoje malého počtu nových převodovek pro hrstku nadšenců pak samozřejmě neplánuje investovat prostředky.

M3 pro puristy se má podle magazínu Car od standardního modelu lišit také výbavou a vzezřením. Spekuluje se o jiných náraznících, unikátní sadě lehčích kol a širší nabídce zbarvení karoserie, kdežto v interiéru dojde na exkluzivní polstrování, obložení a třeba i budíky/přístrojový štít s rozdílnou grafikou.

Nakonec se mají rozplynout sny o kombíku M3 Touring, zdroje ze sportovní divize BMW vyvrátily práci na této verzi. Místo ní by se ovšem mohlo objevit praktičtější M4 Gran Coupé. Premiéru nového BMW M3 bychom nicméně očekávali na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud