Renault Captur je jeden ze zakladatelů segmentu městských crossoverů. Právě dnes vstoupil na trh v nové generaci, s ohledem na prodejní výsledky předchůdce to ale ještě nebylo potřeba.
Renault Captur je v evropském měřítku pojem. Když v roce 2013 přicházel na náš trh, konkurencí pro něj byl vlastně jenom alianční Nissan Juke a ve stejném roce příchozí Peugeot 2008. Sedm let od představení uteklo jako voda, segment B-SUV ale zažil a stále ještě zažívá masivní boom. Jenže zatímco třeba koncern VW s aronou, t-crossem a kamiqem v postatě začíná, captur, 2008 a juke přicházejí v druhé generace a mauí hlubší tradici. Obzvláště pak 2008 a captur, jednička a dvojka na našem trhu.
Nová generace Renaultu Cuptur na český trh dorazila právě dnes, pouhých pár dnů po Peugeotu 2008 a pár týdnů po Nissanu Juke. Podle informací, které zazněly ústy Zdeňka Grunta, šéfa českého zastoupení Renaultu, to ale z pohledu prodejů ještě nebylo až tak nutné. U capturu totiž nastala zajímavý paradox – čím déle byl na trhu, tím lépe se prodával.
I z našeho posledního testu bylo patrné, že volání po novince ještě není hlasité. Jenže ono ve skutečnosti bylo, i když ne přímo z naší strany. Nový captur totiž stojí na modulární platformě CMF-B připravené na elektrifikaci nutnou ke splnění emisních cílů. A jak jste si jistě všimli, captur elektrifikovanou verzi má. Jmenuje se E-Tech, má základ v motoru 1.6 SCe a díky 9,8kWh baterii zvládne ujet až 48 kilometrů pouze na elektřinu. Na náš trh se dostane zhruba v polovině tohoto roku.
Novinka na poli B-SUV je zajímavá i z jiného důvodu. Na délku mezigeneračně narostla o 105 mm, rozvor se prodloužil o 33 mm a 27 mm přibylo na šířku. I proto z nabídky Renaultu vypadla krátká verze MPV Scénic, protože by si oba vozy vzájemně lezly do zelí. MPV se ale Renault nevzdává. Grand Scénic zachoval a my se mu po čase znova podíváme na zoubek v rámci redakčního testu.
Dvě výbavy, čtyři motory, s bonusem výhodné ceny
Většina nových B-SUV na našem trhu začíná s cenami okolo 400.000 Kč a nový captur není výjimkou. Základní linie Zen s motorem 1.0 TCe o výkonu 74 kW stojí 390.000 Kč, Renault vám ale rád přiklepne zvýhodnění 10.000 Kč a dalších 15.000 Kč můžete dostat jako bonus při výkupu stávajícího vozu. Můžete se tak dostat až na 365.000 Kč, tedy pod cenou hladinu základní Škody Kamiq či Peugeotu 2008. Základní linii můžete kombinovat i s motory 1.3 TCe 130 (od 435.000 Kč bez odečtení bonusů) a Blue dCi 115 (445.000 Kč bez odečtení bonusů).
Výbava linie Zen je opravdu bohatá. Zahrnuje třeba full-LED světlomety, elektricky ovládaná boční okna, Active Emergency Braking System s detekcí chodců a cyklistů, aktivní systém sledování jízdních pruhů, rozpoznávání dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, šest airbagů, multimediální systém Easy Link se 7palcovým displejem, manuální klimatizaci, kožený potah volantu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či 17palcová ocelová kola, která jsou díky šikovným velkoplošným krytům Flexwheel na první pohled k nerozeznání od liťáků.
Linie Intens vedle výše zmíněných motorů zahrnuje i nejsilnější verzi třináctistovky TCe o výkonu 155 koní (od 555.000 Kč bez odečtení bonusů, pouze s automatem EDC) a motory 1.3 TCe 130 a Blue dCi 115 je možné kombinovat i s automatem. Pohon 4x4 se v tomto segmentu moc nenosí, proto jej captur nenabídne. Moc velké překvapení by to ale být nemělo, protože všemi čtyřmi koly nezabírala ani minulá generace.
Součástí standardní výbavy linie Intens jsou třeba full-LED světla se světelným podpisem ve tvaru písmene C, vzadu dokonce s 3D efektem, zadní parkovací senzory, navigace, přístrojový štít se 7palcovým displejem, automatická klimatizace, elektronická parkovací brzda, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, čalounění kombinující látku a umělou kůži, zatmavená zadní skla, litá 17palcová kola či dvoubarevné lakování karoserie.
Tím se současně dostávám k individualizaci. Renault říká, že 40 % zákazníků si minulý Captur kupovalo kvůli jeho vzhledu. Dnes se při návrhu vlastního vozu můžete pořádně vyřídit, protože vůz nabízí asi 80 možností personalizace exteriéru.
Renault Captur 2. generace: Technická data a české ceny |
Motor |
TCe 100 |
TCe 130 |
TCe 155 EDC |
Blue dCi 115 |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
1333 |
1333 |
1461 |
Válce/ventily |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
4/2 |
Výkon [kW/min] |
74/5000 |
96/5000 |
113/550 |
85/3750 |
Točivý moment [Nm/min] |
160/2750 |
240/1600 |
270/1800 |
260/2000 |
Převodovka |
5M |
6M(7A) |
7A |
6M(7A) |
Prov. hmotnost [kg] |
1265 |
1309(1334) |
1341 |
1378(1402) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
13,3 |
10,6(9,6) |
8,6 |
11,9(11,0) |
Maximální rychlost [km/h] |
173 |
195(193) |
202 |
187(186) |
Cena Zen [Kč] |
390.000 |
435.000 |
- |
445.000 |
Cena Intens [Kč] |
440.000 |
485.000 |
555.000 |
495.000 |
*Ceníkové ceny bez zvýhodnění 10.000 Kč a bonusu 15.000 Kč při výkupu starého vozu |