Ano, tohle auto se opravdu jmenuje Rasa. Vzniklo za podpory EU. Těšíte se na ekologickou budoucnost?

Ano, tohle auto se opravdu jmenuje Rasa. Vzniklo za podpory EU. Těšíte se na ekologickou budoucnost?

Rasa odveze dva pasažéry. Samozřejmě jde o elektromobil, který ale pracuje s vodíkovými články

Rasa odveze dva pasažéry. Samozřejmě jde o elektromobil, který ale pracuje s vodíkovými články

Rasa je velmi lehká, váží pouze 580 kg

Rasa je velmi lehká, váží pouze 580 kg

O pohon Rasy se starají čtyři elektrické motory

O pohon Rasy se starají čtyři elektrické motory

Do dvou let byste si i vy mohli Rasu pronajmout v rámci operativního leasingu

Do dvou let byste si i vy mohli Rasu pronajmout v rámci operativního leasingu

Rasa odveze dva pasažéry. Samozřejmě jde o elektromobil, který ale pracuje s vodíkovými články
Rasa je velmi lehká, váží pouze 580 kg
O pohon Rasy se starají čtyři elektrické motory
Do dvou let byste si i vy mohli Rasu pronajmout v rámci operativního leasingu
5
Fotogalerie

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Evropská unie podporuje svými dotacemi všemožné projekty od vývoje běžných automobilek až po ryze ekologické projekty. Třeba nedávno jsme tu měli vozíky naplněné akumulátory, díky kterým byste mohli se svým elektrickým autem cestovat dokonce i dále než jen do práce a zpět. Dnes můžeme nabídnout další projekt, který vznikl díky dotaci od EU. Jmenuje se Rasa.

Rasa v podstatě ztělesňuje představy o mobilitě budoucnosti podle EU. Je to velmi lehký dvoumístný elektromobil, který si vyrábí elektřinu za pomoci vodíkového palivového článku. Jestli si říkáte, že jde o věc absolutně nereálnou, pak se pletete. Ještě letos vyrazí do provozu dvacet testovacích Ras, na trhu by měl být tento vůz (respektive toto vozítko) do dvou let.

Rasa používá čtyři elektromotory, kdy je každý umístěn u jednoho kola, takže ano, je to čtyřkolka. Palivový článek má výkon 8,5 kW a dojezd na 1,5 kg vodíku dosahuje na 480 kilometrů. Základem automobilu jsou karbonové díly a celý hnací řetězec obsahuje pouze osmnáct pohyblivých částí. Dohromady vůz váží 580 kg.

EU podpořila Rasu dotací ve výši dvou milionů eur. Společnost Riversimple, která má vůz na svědomí, počítá s tím, že by se Rasa pronajímala podle podobného formátu, jaký známe z operativního leasingu. Zákazníci by pouze platili nájem a o nic by se nestarali. 

rasa_4.jpgrasa_1.jpgrasa_2.jpgrasa_3.jpg519798821

Doporučujeme

Články odjinud