Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Porsche Taycan Turbo vyjde na 152.136 eur (3.900.000 Kč), silnější a přirozeně dražší Turbo S na 185.456 eur (4.760.000 Kč). Oba vozy je již možné objednávat v Německu. Porsche

Porsche Taycan Turbo vyjde na 152.136 eur (3.900.000 Kč), silnější a přirozeně dražší Turbo S na 185.456 eur (4.760.000 Kč). Oba vozy je již možné objednávat v Německu. | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

K dispozici bude i elektronické řízení tlumičů PASM, adaptivní podvozek PDCC nebo vektorování točivého momentu PTV. Plus. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: Range (optimalizovaný pro co nejdelší dojezd), Normal, Sport a Sport Plus. Porsche

K dispozici bude i elektronické řízení tlumičů PASM, adaptivní podvozek PDCC nebo vektorování točivého momentu PTV. Plus. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy: Range (optimalizovaný pro co nejdelší dojezd), Normal, Sport a Sport Plus. | Porsche

Elektrické Porsche bude prozatím k mání jako vrcholné Turbo S, nebo jako základní Turbo, které sice nabídne nižší výkon 500 kW (680 koní) a stovku za 3,2 sekundy, ale zase má vyšší dojezd 450 kilometrů.  Porsche

Elektrické Porsche bude prozatím k mání jako vrcholné Turbo S, nebo jako základní Turbo, které sice nabídne nižší výkon 500 kW (680 koní) a stovku za 3,2 sekundy, ale zase má vyšší dojezd 450 kilometrů.  | Porsche

Porsche Taycan je prvním vozem Porsche, který si budete moct dopřát bez jediného kousku kůže v interiéru. Díky prohlubni za předními sedadly tu mají pasažéři vzadu dostatek místa pro nohy a potěší i dvojice úložných prostorů - vpředu 81 litrů a vzadu 366 litrů. Porsche

Porsche Taycan je prvním vozem Porsche, který si budete moct dopřát bez jediného kousku kůže v interiéru. Díky prohlubni za předními sedadly tu mají pasažéři vzadu dostatek místa pro nohy a potěší i dvojice úložných prostorů - vpředu 81 litrů a vzadu 366 litrů. | Porsche

I díky tomu má Taycan koeficient odporu pouze 0,22 Cx. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará dvoustupňová převodovka. První stupeň se stará o to, aby se auto (většinou co nejrychleji) hnulo z místa a druhá slouží vyšším rychlostem a hladkému průběhu akcelerace.  Porsche

I díky tomu má Taycan koeficient odporu pouze 0,22 Cx. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará dvoustupňová převodovka. První stupeň se stará o to, aby se auto (většinou co nejrychleji) hnulo z místa a druhá slouží vyšším rychlostem a hladkému průběhu akcelerace.  | Porsche

93,4 kWh baterie slibuje podle metodiky WLTP dojezd 412 kilometrů. Díky možnosti nabíjení výkonem až 270 kW, si Taycan dokáže za pět minut dobít šťávu na sto kilometrů jízdy. Pravda, takových nabíječek zatím není moc, a v Česku už vůbec ne. Jak už ale víme, první 350 kW nabíječka, která bude třeba právě Taycanu dávat smysl, se už  staví ve středočeském Berouně . Porsche

93,4 kWh baterie slibuje podle metodiky WLTP dojezd 412 kilometrů. Díky možnosti nabíjení výkonem až 270 kW, si Taycan dokáže za pět minut dobít šťávu na sto kilometrů jízdy. Pravda, takových nabíječek zatím není moc, a v Česku už vůbec ne. Jak už ale víme, první 350 kW nabíječka, která bude třeba právě Taycanu dávat smysl, se už staví ve středočeském Berouně. | Porsche

Na stovku to zvládne za 2,8 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a pokračovat může až do 260 km/h. Že jde o pravé Porsche potvrzuje i  čas na Nürburgringu  7:42, tedy stejný čas, jako původní 911 GT3 RS. Pokud by nebylo limitováno na 260 km/h, zvládlo by to samozřejmě rychleji. Porsche

Na stovku to zvládne za 2,8 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a pokračovat může až do 260 km/h. Že jde o pravé Porsche potvrzuje i čas na Nürburgringu 7:42, tedy stejný čas, jako původní 911 GT3 RS. Pokud by nebylo limitováno na 260 km/h, zvládlo by to samozřejmě rychleji. | Porsche

Světová premiéra probíhá na třech místech současně, v Číně, Kanadě a samozřejmě v Německu. Porsche má s elektrifikací již nějaké zkušenosti, nikdy to ale nedotáhlo dál, než na  plug-in hybrid . Porsche

Světová premiéra probíhá na třech místech současně, v Číně, Kanadě a samozřejmě v Německu. Porsche má s elektrifikací již nějaké zkušenosti, nikdy to ale nedotáhlo dál, než na plug-in hybrid. | Porsche

Nyní nadešel čas na další milník v historii stuttgartského motoristického průmyslu. Kostky jsou vrženy a bekovky připraveny k dalšímu hodu. První elektromobil Porsche a rival pro Teslu Model S je konečně tady. A Porsche díky němu bude zanedlouho tam, kde chce být. Porsche

Nyní nadešel čas na další milník v historii stuttgartského motoristického průmyslu. Kostky jsou vrženy a bekovky připraveny k dalšímu hodu. První elektromobil Porsche a rival pro Teslu Model S je konečně tady. A Porsche díky němu bude zanedlouho tam, kde chce být. | Porsche

Ale i díky tomu je Porsche dnes tam, kde je. Když pak Porsche v roce 2002 začalo vyrábět svůj první SUV model, Cayenne, házeli s nimi ještě s větší vervou. Ale i díky tomu je dnes Porsche tam, kde je. Porsche

Ale i díky tomu je Porsche dnes tam, kde je. Když pak Porsche v roce 2002 začalo vyrábět svůj první SUV model, Cayenne, házeli s nimi ještě s větší vervou. Ale i díky tomu je dnes Porsche tam, kde je. | Porsche

Aby se první elektromobil mohl vyrábět doma v Zuffenhausenu, muselo Porsche investovat miliardu eur do rozšíření výrobních kapacit. vše je však hotové a produkce začne ještě tento měsíc. Porsche

Aby se první elektromobil mohl vyrábět doma v Zuffenhausenu, muselo Porsche investovat miliardu eur do rozšíření výrobních kapacit. vše je však hotové a produkce začne ještě tento měsíc. | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Když Porsche uvedlo u modelu 911 první vodou chlazený motor, který ten vzduchem chlazený nahradil po 34leté službě, házeli fanoušci své bekovky s károvaným vzorem vztekle na zem. Porsche

Když Porsche uvedlo u modelu 911 první vodou chlazený motor, který ten vzduchem chlazený nahradil po 34leté službě, házeli fanoušci své bekovky s károvaným vzorem vztekle na zem. | Porsche

Porsche Taycan Porsche

Porsche Taycan | Porsche

Jak jste si asi za mé devítiměsíční působení ve funkci automobilového novináře mohli všimnout, vstoupil jsem do této branže jako  velký fanda automobilky Porsche . I mě tedy zajímá, jak se automobilka se svou evolucí poprala. Porsche

Jak jste si asi za mé devítiměsíční působení ve funkci automobilového novináře mohli všimnout, vstoupil jsem do této branže jako velký fanda automobilky Porsche. I mě tedy zajímá, jak se automobilka se svou evolucí poprala. | Porsche

Porsche Taycan Porsche
22
Fotogalerie

Porsche Taycan se možná vrátí na Nürburgring. Svoje eso má totiž stále v rukávu

Čas v Zeleném pekle ještě nevypovídá o celkových kvalitách auta. Mít ale zářez za nejrychlejší elektromobil musí lákat.

Když se Porsche objevilo poprvé se svým elektromobilem Taycan na Nürburgringu, povedlo se mu zajet čas 7:42. Není to nic oslnivého, automobily s elektrickým ústrojím totiž limituje maximální rychlost. Tento hendikep se projeví hlavně na rovných úsecích okruhu a elektromobily na nich lechtají omezovač. V případě Porsche Taycan se tak stane ve 260 km/h.

Na pokoření rekordu v Německu vyrobených elektromobilů to ale stačilo. Krátce po měřeném kole automobilka oznámila, že onen vůz byl ve specifikaci Turbo. V nabídce je ale i silnější Turbo S. Oba vozy mají v normálním režimu 460 kW. S funkcí overboost je ale vidět znatelný rozdíl – Taycan Turbo 500 kW (680 koní), Turbo S 560 kW (761 koní). Turbo S pak zrychlí na 100 km/h za 2,8 sekundy. Maximální rychlost 260 km/h však zůstává. Ve prospěch mluví i karbon-keramické brzdy ve standardu. Vyrazí ale silnější verze na okruh?

Magazín Cars Guide se na to zeptal produktového manažera Lukase Kramera. „S naším časem na okruhu jsme spokojení, ale mohl by tam být ještě nějaký potenciál. Když už máme k dispozici všechno to vybavení a výkon, možná ještě najdeme prostor,“ okomentoval Kramer situaci.

Nezapomněl také zdůraznit, že vůz na Nürburgringu byl ten samý, který byl podroben i zátěžovému testu na okruhu Nardó. Automobilka chtěla demonstrovat schopnosti vozu na jediném kousku a ne jej na každou disciplínu měnit.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud