Ferrari vstupuje do série GT3 s novým speciálem založeným na modelu 296 GTB. Novému motoru nepomáhá elektrifikace.
Ferrari má dlouholetou závodní tradici sahající až do roku 1949, kdy speciál 166 MM dominoval ve 24hodinovém závodě Le Mans. Současné počínání v sérii GT3 je prestižní i technickou záležitostí. Právě tady vznikají unikátní řešení, z nichž následně těží sériové vozy.
Nejnovějším nástrojem pro sběr vítězství se stává Ferrari 296 GT3 postavené na novém základu v souladu s aktualizovanými regulemi série. Speciál, jehož vývoj odstartoval v roce 2020, vychází ze sériové 296 GTB, avšak na rozdíl od něj postrádá doping v podobě elektromotoru.
Blok V6, kde válce svírají úhel 120°, vychází ze sérového modelu včetně uložení turbodmychadla uprostřed mezi nimi. Do bočních partií u hlavy válců automobilka integrovala sací potrubí a držáky motoru. Výsledkem je úspora prostoru i hmotnosti. V závodní verzi je agregát usazen níže a blíž ke středu, což ve výsledku přináší 10% zlepšení torzní tuhosti a rozložení těžiště oproti 488 GT3.
Ferrari spolupracovalo s externími dodavateli na přesném vyladění proudění kapalin pro zajištění stabilních jízdních vlastností při krátkých i dlouhých závodech. V obou případech je kladen důraz na nízkou spotřebu. U vytrvalostních eventů hraje klíčovou roli i dostupnost dílů v případě poruchy a kontroly. Aby se zkrátily časy servisu, je například alternátor připevněn ke skříni převodovky a díly přední i zadní části lze vyměnit během několika sekund.
Šestistupňová převodovka Xtrac s jednou spojkou je speciálně vyvinutá na míru závodního vozu. Pro lepší rozložení hmotnosti ji konstruktéři uložili příčně. Ovládání spojky je elektronické namísto dříve používaného mechanického a stejný princip využívá také řazení.
Hliníkový podvozek sice vychází ze zkušeností získaných s 488 GT3, ale je zcela nový včetně systému lichoběžníkových ramen zavěšení. Ve srovnání se sériovou 296 GTB má závodní verze dle regulí delší rozvor. Inženýři se soustředili na co nejširší možnosti nastavení podvozku včetně stabilizátorů a potlačení nežádoucích aerodynamických sil, například při jízdě těsně za soupeřem.
Dosažená harmonie přináší vyšší stabilitu včetně 20% nárůstu přítlaku. Díky tomu je vůz schopný dostat pneumatiky na optimální provozní teplotu během pár kol. Společnost Rotiform vyvinula pro 296 GT3 zcela nové kolo se závodní homologací, které bude značka dodávat i partnerům. Skrze paprsky prosvítá zcela přepracovaný brzdový systém s předními kotouči o průměru 400 mm.
Při vývoji interiéru se automobilka řídila zpětnou vazbou profesionálních závodníků i klientů. Vzhledem k různorodým proporcím řidičů má 296 GT3 široké možnosti přizpůsobení polohy pedálů a volantu, zatímco pozice sedadla Sabelt poskytuje optimální viditelnost ve dne i v noci. Řada ovladačů se přesunula na závodní volant ve stylu F1. Během závodu udržuje v kabině optimální teplotu klimatizace.