Druhá generace crossoveru se představuje také v plug-in hybridní variantě. Jedná se o první model značky s hybridním pohonem. Na živo bude poprvé k vidění za měsíc na autosalonu v Los Angeles.
Nový Countryman stojí na platformě UKL2, stejně jako například BMW X1 či 2 Active Tourer. Designově následuje styl posledního Mini, s většími světlomety maskuje své rozměry, které příliš „mini“ nejsou. Jedná se o největší auto v historii značky. Na délku má nový „vesničan“ 4,3 metru, vyrostl o 20 centimetry, o 3 centimetry narostla šířka. O 7,5 centimetry je delší i rozvor náprav.
V interiéru je pro majitele vozů Mini vše povědomé. Nejedná se však o vypůjčené díly například z Clubmanu. Vše je originální, avšak tvary a uspořádání jsou očekávatelné. Dominuje středový kruh s obrazovkou infotainmentu, budíky najdeme na tradičním místě. Díky většímu rozvoru se zvětšilo místo pro nohy zadních cestujících. Větší je i zavazadlový prostor, který se svými 470 litry překonává spoustu hatchbacků nižší střední třídy.
Paleta pohonných jednotek je dobře známá z ostatních Mini a BMW. Základem je tříválec s objemem 1,5 litru a výkonem 100 kW ve verzi Cooper, sportovnější Cooper S dostane čtyřválcový dvoulitr o výkonu 141 kW, stejný jako má „eskový“ hatchback. Vznětové varianty startují verzí Cooper D s dvoulitrem o výkon 110 kW, silnější varianta SD nabízí 140 kW. Všechny verze nabízejí jako volitelnou výbavu pohon všech kol ALL4.
Velkou novinkou v oblasti pohonného ústrojí však je verze Cooper S E ALL4. Jedná se o plug-in hybrid, můžete jej tedy dobíjet i ze zásuvky a prvních 40 kilometrů jet na elektřinu. Z domácí zásuvky Countrymanu trvá plné nabití tři a čtvrt hodiny, z vysokonapěťové sítě to zvládne o hodinu dříve. Přední kola přes šestistupňovou převodovku pohání základní tříválec o výkonu 110 kW z verze Cooper, zadní kola pomocí dvoustupňového převodu roztáčí elektromotor o výkonu 65 kW. Od nulových otáček generuje točivý moment 125 N.m. Lithium-iontový akumulátor je umístěný přímo před elektromotorem pod zadními sedadly. Celkový výkon systému je velmi slušných 165 kW. Hybridní Countryman zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 2,1 l/100 km.
K dispozici je u verze E také přepínač jízdní režimů eDrive se třemi módy. Ve standardním režimu Auto eDrive je auto poháněno do rychlosti 80 km/h pouze elektřinou. Ve vyšších rychlostech a v případě potřeby větší akcelerace se automaticky připojí spalovací motor. V režimu Max eDRIVE se vozidlo pohybuje pouze na elektrický pohon, a to až do rychlosti 125 km/h. Pro ulehčení vysokonapěťovému akumulátoru nebo doplnění jeho nabití na úroveň vyšší než 90 procent lze zvolit režim Save Battery. Ten se hodí, například pokud řidič ví, že svou trasu zakončí ve městě, kde chce využít elektřinu na maximum. O správné využití elektrické energie se postará i navigační systém, který rozhodne, kdy je vhodné přepnout pouze na elektřinu.
Zvenčí poznáte hybridní model díky výraznému „e“ na předním blatníku. Jedná se o kryt zásuvky. Dalším poznávacím znamením je žluté „S“ na zádi. Na trh má nový Countryman přijít na začátku příštího roku.