Poté, co nám Mercedes  naplno odhalil interiér EQS s jeho palubní deskou Hyperscreen , se teď německý výrobce zaměřuje na technické detaily elektrického ekvivalentu třídy S. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Poté, co nám Mercedes naplno odhalil interiér EQS s jeho palubní deskou Hyperscreen, se teď německý výrobce zaměřuje na technické detaily elektrického ekvivalentu třídy S. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Nekonečná kampaň upoutávek je totiž skoro u konce a společně s fotkami již lehce maskovaného prototypu se dozvídáme i datum premiéry EQS, která proběhne 15. dubna. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Nekonečná kampaň upoutávek je totiž skoro u konce a společně s fotkami již lehce maskovaného prototypu se dozvídáme i datum premiéry EQS, která proběhne 15. dubna. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Bylo zřejmé, že EQS přijede jako elektromobil se zásadně aerodynamičtější karoserií oproti standardní třídě S. Tuto skutečnost nyní Mercedes potvrzuje rekordní hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx jen 0,20. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Bylo zřejmé, že EQS přijede jako elektromobil se zásadně aerodynamičtější karoserií oproti standardní třídě S. Tuto skutečnost nyní Mercedes potvrzuje rekordní hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx jen 0,20. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Přesněji má tedy EQS nejnižší aerodynamický odpor v kategorii produkčních automobilů. Díky tomu má model nabídnout kromě delšího dojezdu i opravdové ticho v kabině. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Přesněji má tedy EQS nejnižší aerodynamický odpor v kategorii produkčních automobilů. Díky tomu má model nabídnout kromě delšího dojezdu i opravdové ticho v kabině. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Maximální dojezd produkční limuzíny na baterky teď Mercedes upřesňuje až na 770 kilometrů (WLTP), a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Maximální dojezd produkční limuzíny na baterky teď Mercedes upřesňuje až na 770 kilometrů (WLTP), a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Velkou baterii o kapacitě 107,8 kWh ovšem doplní v nabídce i menší 90kWh varianta. Nabíjecí výkon je zmiňován na maximálně 200 kW u rychlonabíjecích DC stanic, čímž by měla 15minutová zastávka doplnit vozu energii na dalších 300 kilometrů dojezdu. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Velkou baterii o kapacitě 107,8 kWh ovšem doplní v nabídce i menší 90kWh varianta. Nabíjecí výkon je zmiňován na maximálně 200 kW u rychlonabíjecích DC stanic, čímž by měla 15minutová zastávka doplnit vozu energii na dalších 300 kilometrů dojezdu. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Pohonné ústrojí na zbrusu nové platformě, která bude základem i dalším elektrickým Mercedesům, se objeví v několika specifikacích. Prozatím víme o verzích EQS 450+ a EQS 580 4MATIC+. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Pohonné ústrojí na zbrusu nové platformě, která bude základem i dalším elektrickým Mercedesům, se objeví v několika specifikacích. Prozatím víme o verzích EQS 450+ a EQS 580 4MATIC+. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

První zmíněná si vystačí s pohonem zadních kol s elektromotorem o výkonu 245 kW (333 koní) a točivém momentu 568 N.m. Druhá varianta použije dvojici elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 385 kW (523 koní) a 855 N.m. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

První zmíněná si vystačí s pohonem zadních kol s elektromotorem o výkonu 245 kW (333 koní) a točivém momentu 568 N.m. Druhá varianta použije dvojici elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 385 kW (523 koní) a 855 N.m. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Příchod ještě výkonnějších variant je nicméně silně pravděpodobný. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Příchod ještě výkonnějších variant je nicméně silně pravděpodobný. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Ostatně  divize AMG již potvrdila vývoj silných elektromobilů , přičemž jedné novinky bychom se měli dočkat ještě letos, a lze očekávat, že půjde právě o AMG verzi Mercedesu EQS. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Ostatně divize AMG již potvrdila vývoj silných elektromobilů, přičemž jedné novinky bychom se měli dočkat ještě letos, a lze očekávat, že půjde právě o AMG verzi Mercedesu EQS. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

U výše uvedených standardních verzí EQS je poté uvedena elektronicky limitovaná maximální rychlost 210 km/h. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

U výše uvedených standardních verzí EQS je poté uvedena elektronicky limitovaná maximální rychlost 210 km/h. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Více informací, možná již včetně prvních cenovek, se tedy dozvíme během oficiálního představení 15. dubna. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

Více informací, možná již včetně prvních cenovek, se tedy dozvíme během oficiálního představení 15. dubna. | Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQS | Zdroj: Mercedes-Benz

Podobně jako u příchodu  nové generace třídy S  nám Mercedes rovněž u elektrického ekvivalentu EQS odhaluje nejprve interiér luxusní novinky. Zdroj: Mercedes-Benz

Podobně jako u příchodu nové generace třídy S nám Mercedes rovněž u elektrického ekvivalentu EQS odhaluje nejprve interiér luxusní novinky. | Zdroj: Mercedes-Benz

Zatímco tedy exteriér  naznačila dřívější upoutávka , pohled do kabiny už máme kompletní a veškerou pozornost samozřejmě krade dotyková palubní deska MBUX Hyperscreen tvořená třemi displeji pod škrábancům odolným sklem. Zdroj: Mercedes-Benz

Zatímco tedy exteriér naznačila dřívější upoutávka, pohled do kabiny už máme kompletní a veškerou pozornost samozřejmě krade dotyková palubní deska MBUX Hyperscreen tvořená třemi displeji pod škrábancům odolným sklem. | Zdroj: Mercedes-Benz

Přesněji je šířka celého panelu 141 centimetrů a rozprostírá se přes celou šířku kabiny před řidičem a spolujezdcem. Výpočetní výkon je zde potřeba, Mercedes tak uvádí, že jeho masivní infotainment pohání osm procesorových jader a 24 GB RAM. Zdroj: Mercedes-Benz

Přesněji je šířka celého panelu 141 centimetrů a rozprostírá se přes celou šířku kabiny před řidičem a spolujezdcem. Výpočetní výkon je zde potřeba, Mercedes tak uvádí, že jeho masivní infotainment pohání osm procesorových jader a 24 GB RAM. | Zdroj: Mercedes-Benz

Jak ale potvrzují fotky, MBUX Hyperscreen nebude pro EQS standardem, výchozí model si postačí s dvojicí displejů a uspořádáním palubní desky a středového tunelu ve stylu klasické třídy S. Zdroj: Mercedes-Benz

Jak ale potvrzují fotky, MBUX Hyperscreen nebude pro EQS standardem, výchozí model si postačí s dvojicí displejů a uspořádáním palubní desky a středového tunelu ve stylu klasické třídy S. | Zdroj: Mercedes-Benz

Haptická odezva po stisknutí je pro dotykové displeje uprostřed a na straně spolujezdce samozřejmostí. Zdroj: Mercedes-Benz

Haptická odezva po stisknutí je pro dotykové displeje uprostřed a na straně spolujezdce samozřejmostí. | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes přitom zmiňuje uživatelskou přívětivost svého systému, kdy budou všechny základní funkce dosažitelné bez nutnosti hrabat se v podsekcích různých menu. Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes přitom zmiňuje uživatelskou přívětivost svého systému, kdy budou všechny základní funkce dosažitelné bez nutnosti hrabat se v podsekcích různých menu. | Zdroj: Mercedes-Benz

Spoleh na umělou inteligenci a hlasové příkazy s pokročilou schopností systému učit se nejrůznější potřeby posádky v daných situacích pak staví na funkcích klasické třídy S. Zdroj: Mercedes-Benz

Spoleh na umělou inteligenci a hlasové příkazy s pokročilou schopností systému učit se nejrůznější potřeby posádky v daných situacích pak staví na funkcích klasické třídy S. | Zdroj: Mercedes-Benz

Komfort a luxus třídy S zdůrazňuje i rozsáhlé ambientní osvětlení interiéru vpředu i vzadu, přičemž z audiosystému Burmester s 15 reproduktory se bude ozývat dvojice zvukových motivů... Zdroj: Mercedes-Benz

Komfort a luxus třídy S zdůrazňuje i rozsáhlé ambientní osvětlení interiéru vpředu i vzadu, přičemž z audiosystému Burmester s 15 reproduktory se bude ozývat dvojice zvukových motivů... | Zdroj: Mercedes-Benz

...volitelně upravujících i digitální ozvučení pohonného ústrojí v kabině na základě zvoleného jízdního režimu a dalších nastavení. Zdroj: Mercedes-Benz

...volitelně upravujících i digitální ozvučení pohonného ústrojí v kabině na základě zvoleného jízdního režimu a dalších nastavení. | Zdroj: Mercedes-Benz

Další zvukové motivy – třeba zvuky moře nebo letní déšť – pak nabídne EQS i v klidovém režimu jako relaxační funkci, například během nabíjení vozu. Zdroj: Mercedes-Benz

Další zvukové motivy – třeba zvuky moře nebo letní déšť – pak nabídne EQS i v klidovém režimu jako relaxační funkci, například během nabíjení vozu. | Zdroj: Mercedes-Benz

Jak už víme, dojezd produkční limuzíny na baterky bude podle Mercedesu čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Novinka využije zbrusu nové platformy určené i pro další elektromobily značky. Zdroj: Mercedes-Benz

Jak už víme, dojezd produkční limuzíny na baterky bude podle Mercedesu čítat přes 700 kilometrů, a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Novinka využije zbrusu nové platformy určené i pro další elektromobily značky. | Zdroj: Mercedes-Benz

Více podrobností o pohonném ústrojí zatím automobilka neprozradila, očekává se nicméně dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu přes 400 koní (294 kW) v základní verzi. Zdroj: Mercedes-Benz

Více podrobností o pohonném ústrojí zatím automobilka neprozradila, očekává se nicméně dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu přes 400 koní (294 kW) v základní verzi. | Zdroj: Mercedes-Benz

Datum premiéry EQS zatím Mercedes neupřesňuje, uvedení na evropském trhu se ale očekává během srpna. Zdroj: Mercedes-Benz

Datum premiéry EQS zatím Mercedes neupřesňuje, uvedení na evropském trhu se ale očekává během srpna. | Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Mercedes-Benz

| Zdroj: Mercedes-Benz

Nekonečná kampaň upoutávek je totiž skoro u konce a společně s fotkami již lehce maskovaného prototypu se dozvídáme i datum premiéry EQS, která proběhne 15. dubna. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz
Bylo zřejmé, že EQS přijede jako elektromobil se zásadně aerodynamičtější karoserií oproti standardní třídě S. Tuto skutečnost nyní Mercedes potvrzuje rekordní hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx jen 0,20. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz
Přesněji má tedy EQS nejnižší aerodynamický odpor v kategorii produkčních automobilů. Díky tomu má model nabídnout kromě delšího dojezdu i opravdové ticho v kabině. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz
Maximální dojezd produkční limuzíny na baterky teď Mercedes upřesňuje až na 770 kilometrů (WLTP), a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. | Mercedes-Benz EQS Zdroj: Mercedes-Benz
38
Fotogalerie

Mercedes láká na premiéru EQS. Známe technické detaily, čekejte dojezd až 770 km

Představení elektrické limuzíny je za dveřmi. Mercedes tak naposledy odhaluje pár dalších informací.

Poté, co nám Mercedes naplno odhalil interiér EQS s jeho palubní deskou Hyperscreen, se teď německý výrobce zaměřuje na technické detaily elektrického ekvivalentu třídy S. Nekonečná kampaň upoutávek je totiž skoro u konce a společně s fotkami již lehce maskovaného prototypu se dozvídáme i datum premiéry EQS, která proběhne 15. dubna.

Bylo zřejmé, že EQS přijede jako elektromobil se zásadně aerodynamičtější karoserií oproti standardní třídě S. Tuto skutečnost nyní Mercedes potvrzuje rekordní hodnotou součinitele odporu vzduchu Cx jen 0,20. Přesněji má tedy EQS nejnižší aerodynamický odpor v kategorii produkčních automobilů. Díky tomu má model nabídnout kromě delšího dojezdu i opravdové ticho v kabině.

Maximální dojezd produkční limuzíny na baterky teď Mercedes upřesňuje až na 770 kilometrů (WLTP), a to zásluhou nových baterií, které si koncern Daimler vyrobí sám. Velkou baterii o kapacitě 107,8 kWh ovšem doplní v nabídce i menší 90kWh varianta. Nabíjecí výkon je zmiňován na maximálně 200 kW u rychlonabíjecích DC stanic, čímž by měla 15minutová zastávka doplnit vozu energii na dalších 300 kilometrů dojezdu.

Pohonné ústrojí na zbrusu nové platformě, která bude základem i dalším elektrickým Mercedesům, se objeví v několika specifikacích. Prozatím víme o verzích EQS 450+ a EQS 580 4MATIC+. První zmíněná si vystačí s pohonem zadních kol s elektromotorem o výkonu 245 kW (333 koní) a točivém momentu 568 N.m. Druhá varianta použije dvojici elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 385 kW (523 koní) a 855 N.m.

Příchod ještě výkonnějších variant je nicméně silně pravděpodobný. Ostatně divize AMG již potvrdila vývoj silných elektromobilů, přičemž jedné novinky bychom se měli dočkat ještě letos, a lze očekávat, že půjde právě o AMG verzi Mercedesu EQS. U výše uvedených standardních verzí EQS je poté uvedena elektronicky limitovaná maximální rychlost 210 km/h.

Více informací, možná již včetně prvních cenovek, se tedy dozvíme během oficiálního představení 15. dubna.  

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud