Automobilka BMW nás před odhalením nové generace pětkové řady dost napínala, pak ale události nabraly rychlý spád. Nyní už známe také ceny vozu na německém trhu.
V minulých dnech pro nás bylo ve vztahu k nové generaci BMW 5 nejdůležitější datum 13. října, na které připadlo uvolnění prvních oficiálních informací, ani dnes ale ještě nemáme jasno úplně ve všem. K uvedení vozu na český trh dojde 11. února příštího roku, aby ale byla skládačka kompletní, je potřeba znát také české ceny. Podle našich informací budou zveřejněny v druhé polovině října (s tím souvisí i spuštění objednávek), pro hrubou představu ale nemusíme chodit moc daleko.
Německé zastoupení BMW už totiž ceník vydalo, a to včetně agregátů, které budou v nabídce až od března. Nejlevnější verzí je dvoulitrový turbodiesel 520d (140 kW) párovaný s manuální šestistupňovou převodovkou – stojí 45.200 eur, což je v přepočtu asi 1.220.000 Kč. Za osmistupňový automat se připlácí 2250 eur (asi 61.000 Kč), vůz s pohonem všech kol a automatickou převodovkou stojí rovných 50.000 eur (1.351.000 Kč).
BMW 5 G30 - technická data zážehových verzí |
Motor |
530i/530i xDrive |
540i/540i xDrive |
530e |
M550i xDrive |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
2998 |
1998 |
4395 |
Válce/ventily |
4/4 |
6/4 |
4/4 |
8/4 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Největší výkon [kW/min-1] |
185/5200 |
250/5500 |
185/4460 |
340/5500 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] |
350/1450 |
450/1380 |
420/1450 |
650/1800 |
Max. rychlost [km/h] |
250(250) |
250 |
* |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6.2(6.0) |
5.1(4.8) |
6,2 |
4.0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5.4(5.7) |
6.5(6.9) |
2.0 (el. dojezd 45 km) |
8.9 |
O německých cenách nemluvíme jenom tak z legrace – je totiž velmi pravděpodobné, že se od těch českých nebudou příliš lišit. Záleží samozřejmě na složení výbav pro jednotlivé trhy. Vypadá to, že bude novinka o něco dražší než stávající generace, avšak ne o moc. Odcházející BMW 520d stojí 1.184.300 Kč, rozdíl ceny je ale snadno ovlivnitelný kurzem koruny vůči euru. Je navíc také potřeba brát v potaz technické inovace a nové motory řady G30, které zkrátka něco stojí.
Nejlevnější zážehovou variantu je verze 530i, šestiválec ale nečekejte. Jde o dvoulitrový čtyřválec o výkonu 185 kW, který je standardně párován s osmistupňovým automatem, a v Německu za něj chtějí 49.800 eur (asi 1.321.000 Kč). Dříve byl tento agregát označován 528i, přičemž stávající generace „pětky“ s ním v Česku stojí 1.285.000 Kč. U nás se ale čtyřválec standardně pojí se šestistupňovým manuálem.
Zlatou střední cestu představuje šestiválcový turbodiesel 530d za 54.300 eur (asi 1.467.000 Kč), verze s pohonem všech kol je pak dražší o 2600 eur (vůz stojí asi 1.537.000 Kč). Ceny současné generace s tímto motorem a převodovkou se na českém trhu prakticky neliší.
Rozhodně se nevyplatí opomíjet šestiválec 40i známý už z modernizované řady 3 – tam má shodný výkon 250 kW, jezdí relativně za málo a krásně zní (BMW 5 s ním stojí 57.700 eur, asi 1.560.000 Kč). Vrchol nabídky pak představuje vidlicový osmiválec M550i za 82.700 eur (asi 2.235.000 Kč). Má objem 4,4 litru, výkon 340 kW, a vůz je s ním schopen zrychlit z 0-100 km/h za čtyři sekundy. A to je méně než u stávající M5!
BMW 5 G30 - technická data vznětových verzí |
Motor |
520d/520d xDrive |
530d/530d xDrive |
Zdvihový objem [cm3] |
1995 |
2993 |
Válce/ventily |
4/4 |
6/4 |
Převodovka |
6M/8A |
8A |
Největší výkon [kW/min-1] |
140/4000 |
195/4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] |
400/1750 |
620/2000 |
Max. rychlost [km/h] |
238(235) |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7.7(7.5) |
5.7(5.4) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4.2(4.5) |
4.5(5.0) |