80
Fotogalerie

Dny existence Audi R8 jsou prý sečteny. Zbývají mu dva roky

V roce 2020 se Audi chystá ukončit výrobu svého supersportovního vozu R8. Zájem je totiž menší, než se očekávalo.

V roce 2020, kdy se má představit nová generace vozu desetiválcového sporťáku Lamborghini, sjede z výrobní linky poslední kousek supersportu Audi. O tento vůz prý totiž není takový zájem, jaký manažeři značky předpokládali.

Ještě předtím se ale objeví nová verze tohoto vozu. Pohánět ji má nový motor 2,9 V6 představený již letos v RS5 Coupé a RS4 Avant. V supersportu ale má být vyladěn na maximální výkonu 470 koní, což je o dvacet více než dosud.

Audi už na záměr nabízet kromě klasických limuzín, kombi a SUV také vozy pro volný čas už zřejmě úplně rezignovalo. Podle dostupných informací byl totiž také ukončen projekt tisícikoňového hypersportu s pracovním označením Scorpion. Ten měl pro svůj pohon využívat agregát vzniklý propojením čtyř motocyklových motorů Ducati.

Otázkou tedy také zůstává, v jakých modelech se nakonec objeví další nový motorkářský počin značky se čtyřmi kruhy. Tím je propojení zážehového motoru s elektromotorem o výkonu přibližně 114 koní. Je totiž možné, že chystané nové RS6 a RS7 zůstanou u klasického čtyřlitrového osmiválce. Případně je ve hře využití pohonné jednotky z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud