14
Fotogalerie

Mini JCW Clubman: rychlý kombík se představuje s pohonem ALL4

Sportovní verze John Cooper Works se dočká i rodinný Clubman, největší cvalík v modelové řadě. Zdá se, že to ale nebude jen praktická stylovka se slavným sportovním logem, chlubí se totiž zajímavou technikou.

Britsko-německé kombi dostalo očekávatelné designové změny, kterými Mini při továrním tuningu s logy JCW pepří své modely již třetí generaci. Vidíme tedy agresivnější nárazníky, pruhy na kapotě, větší výfuky a osmnáctipalcová kola, za příplatek i dvoubarevné devatenáctky. Samozřejmostí jsou také široké možnosti individualizace. V nabídce je velké množství barev karoserie, čalounění sedadel a ploch interiéru. Výbava dostupná exkluzivně pro modely John Cooper Works zahrnuje zelenou barvu karoserie Rebel Green, kontrastní červenou barvou lakovanou střechu, vnější zpětná zrcátka a sportovní pruhy v červené a černé barvě.

Pohonnou jednotku již známe z mini JCW třetí generace. Pod kapotou najdeme zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 170 kW/231 k mezi 5000 a 6000 ot./min. Točivý moment s maximální hodnotou 350 Nm je k dispozici už při 1450 ot./min. a konstantní zůstává až do 4500 ot.min. Přeplňovaný je dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll s plnícím tlakem 2,2 baru.

Zajímavé je standardní použití pohonu všech čtyř kol s obchodním označením ALL4, které hatchback nenabízí. Nejnovější provedení čtyřkolky zahrnuje kuželovitá ozubená kola v diferenciálu přední nápravy, dvojitý spojovací hřídel a zadní diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou spojkou. Za normálních jízdních podmínek s aktivním systémem DSC je poháněna pouze přední náprava.  Zatímco pohon čtyř kol je povinný, z převodovek si lze vybrat.

K dispozici je šestistupňová manuální či osmistupňová automatická. Manuál se chlubí synchronizačními kroužky z uhlíkových kompozitů, zatímco automat umí plachtit a brát v úvahu i údaje z navigace. Zrychlení je u obou stejné – z 0 na 100 to Mini trvá 6,3 sekundy, přestože k 1 564 kilogramům manuální verze automat přihodí dalších šestnáct. S lehkou nadváhou rodinného vozu si musí poradit čtyřpístkové brzdy Brembo a přitvrzený podvozek.

Jelikož se nejedná jen o sportovní ale také o vrcholnou verzi, zákazník si může vybírat mezi všemi komfortními prvky, které Mini nabízí, samozřejmě za patřičný příplatek. Od head-up displeje po panoramatické střešní okno, za příplatek však budou i adaptivní tlumiče. Do prodeje půjde tato verze Clubmanu v prosinci. Cena bude podle odhadů převyšovat hranici 800 tisíc korun.

P90232854_highRes_mini-john-cooper-wor.jpgP90232855_highRes_mini-john-cooper-wor.jpgP90232856_highRes_mini-8-8-touchscreen.jpg

P90232857_highRes_mini-john-cooper-wor.jpgP90232858_highRes_mini-yours-interieur.jpgP90232859_highRes_mini-yours-interieur.jpg

P90232860_highRes_mini-yours-interieur.jpgP90232861_highRes_mini-john-cooper-wor.jpgP90232862_highRes_mini-john-cooper-wor.jpg

P90232863_highRes_mini-john-cooper-wor.jpgP90232864_highRes_mini-john-cooper-wor.jpgP90232865_highRes_mini-john-cooper-wor.jpg

P90232866_highRes_mini-john-cooper-wor.jpgP90232868_highRes_mini-19-light-alloy-.jpg

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud