Renault Clio nové generace nedávno vstoupil na český trh. Test nejlevnější verze pravděpodobně neproběhne, přesto se můžete podívat, jak vůz za 260 tisíc vypadá.
Nebude trvat dlouho a novou generaci Renaultu Clio prověříme v redakčním testu. Již nyní vám můžu prozradit, že bude mít pod kapotou přeplňovaný litrový tříválec TCe 100 (74 kW a 160 N.m), což z pohledu cen značí vůz za nejméně 299.000 Kč (po zahrnutí bonusu 10.000 Kč při výkupu starého vozu a zvýhodnění 10.000 Kč do konce října). Clio se však s cenou umí dostat ještě níž - může být vaše už za 259.000 Kč, tedy alespoň pokud se bavíme o oficiálních cenách zanesených v běžném ceníku.
Je docela pravděpodobné, že na takové auto jen tak nenarazíte. Půjde o bílý hatchback (za jiné barvy se připlácí 5000 až 14.500 Kč) na 15palcových kolech s velkoplošnými kryty, pod jehož kapotou najdete atmosférický litrový motor SCe 65 (48 kW, 95 N.m), kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Tento agregát zároveň najdete pouze v základní výbavě Life, ke každé vyšší výbavě se váže motor s přeplňováním.
Základní výbava nejlevnějšího Clia na českém trhu není špatná. Vypadá sice jako bílá myška, na cestu si však svítí full LED světlomety a LED svítilnami, nechybí tempomat s omezovačem rychlosti, přední, boční a hlavové airbagy, automatické brzdění s detekcí chodců a cyklistů, varování před opuštěním jízdního pruhu, elektrické ovládání předních oken, systém sledující bezpečnou vzdálenost, centrální zamykání nebo povinný e-call.
To není špatné, do vymazlených kousků, které můžete vidět na oficiálních fotkách, však má nejlevnější Clio daleko. Chybí mu dokonce i rádio a klimatizace, které jsou součástí jediného příplatkového paketu Life za 20.000 Kč. Chybějící rádio mohlo být z vizuálního hlediska problém. Clio totiž sleduje současné trendy a ve vyšších výbavách má volně stojící displej infotainmentu, který zároveň částečně kryje horizontální žaluzie výdechů ventilace. Jak můžete vidět v přiložené galerii, Renault našel řešení.
Pokud si nepřiplatíte za paket Life, bude v místě rádia pouze odkládací schránka a nad ní kus plastu s jednoduchým držákem dokumentů. Přihoďte 20.000 Kč a místo schránky se neobjeví jednoduchcé rádio, které by do ní zapadlo, ale monochromatický displej s tlačítky okolo. I na něj se můžete podívat v galerii. Panel topení pak vypadá prakticky stejně, jeden malý rozdíl ale najdete – tlačítko klimatizace, které vám rozhodně zajistí příjemnější cestování nejenom v horkých letních dnech.
Renault Clio nové generace v ČR: Technická data a české ceny |
Motor |
SCe 65 |
TCe 100 |
TCe 130 |
Blue dCi 115 |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
1333 |
1461 |
Nejvyšší výkon [kW/min] |
48/6250 |
74/5000 |
96/5000 |
85/3750 |
Točivý moment [Nm/min] |
95/3600 |
160/2750 |
240/1600 |
260/2000 |
Převodovka |
5M |
5M |
7A |
6M |
Provozní hmotnost [kg] |
1137 |
1178 |
1248 |
1277 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
17,1 |
11,8 |
9,0 |
9,9 |
Maximální rychlost [km/h] |
160 |
187 |
200 |
197 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4,9-5,1 |
4,4-4,7 |
5,2-5,5 |
3,6-3,8 |
Cena Life [Kč] |
259.000 |
- |
- |
- |
Cena Zen [Kč] |
- |
319.000 |
- |
395.000 |
Cena Intens [Kč] |
- |
354.000 |
429.000 |
- |
Cena R.S. Line [Kč] |
- |
384.000 |
459.000 |
- |
Ceny bez bonusu za výkup starého vozu a zvýhodnění 10.000 Kč do konce října. U1.0 SCe nelze bonus ani zvýhodnění uplatnit. |