118
Fotogalerie

Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu jinak

Už to není Volkswagen Passat CC, ale Volkswagen CC. S faceliftem nabyl na sebevědomí, ale jak moc se liší od obyčejného Passatu, s nímž toho sdílí více, než by se na první pohled mohlo zdát?

Kapitoly článku:


Nový hráč

Už tomu bude pomalu deset let, co Mercedes-Benz představil svůj úspěšný model CLS, který je určen zřejmě hlavně těm, kteří se nemohou rozhodnout mezi kupé a sedanem. Šlo o velký sedan s klasickým uspořádáním pohonné soustavy, bezrámovými okny a sníženou střechou vzdáleně připomínající cosi jako „čtyřdveřové kupé“. Mercedes CLS založil novou tradici a dnes již má celou řadu následníků. A jedním z nich je také Volkswagen CC.

Tento vůz byl pro Volkswagen krokem do neznáma, žádná z automobilek mimo prémiovou třídu před tím nic podobného nezkusila, a možná právě proto byl pro jistotu zhprvu nazván jako Volkswagen Passat CC. Zkratku CC výrobce vysvětluje jako „comfort coupé“ a světovou premiéru model slavil v lednu roku 2008 na autosalonu v Detroitu. Tento vůz byl veřejností přijat dobře a modernizované provedení již neslo zkrácené označení Volkswagen CC.

P1150391.JPGP1150388.JPGP1150413.JPG
Volkswagen CC ve svém aktuálním provedení

Model Volkswagen CC se představil opět v USA, a sice na podzimním autosalonu v Los Angeles v roce 2011. Facelift se nesl hlavně v duchu sjednocování stylistického jazyka u aktuálních modelů značky Volkswagen. A je to možná trochu škoda, podle názorů pozorovatelů v průběhu našeho testu se tvarování přední části karoserie původního Passatu CC některým líbilo více. Přední část karoserie je zcela nová, zádi dominují nové dělené svítilny s křivkami z LED.

Nabídka verzí

Volkswagen CC stojí na podlahové plošině aktuální generace modelu Volkswagen Passat s nezměněným rozvorem náprav, také motory a převodná ústrojí jsou stejné, ovšem oproti základnímu modelu má karoserii o něco delší, širší a nižší. Také interiér je prakticky shodný s Passatem, trojmístná lavice vzadu namísto standardního dvoumístného uspořádání je za příplatek nabízena hned od počátku prodejů, tuto možnost přitom původní Passat CC dostal až v roce 2010.

Volkswagen CC v modelové nabídce wolfsburgské automobilky míří mezi řady Passat a Phaeton, a tomu odpovídá také poněkud specifická škála variant. CC je nabízen v jediném výbavovém stupni, špičkový model se zážehovým šestiválcem 3,6 FSI/220 kW a pohonem všech kol se od něj vyznačuje především chromovanými koncovkami výfuků a specifickými sedmnáctipalcovými litými koly s kontrolou tlaku v pneumatikách.

P1150392.JPGP1150395.JPGP1150416.JPG
Facelift novinku přiblížil ostatním soudobým Volkswagenům

Na výběr jsou osvědčené čtyřválce, dva zážehové a jeden vznětový. Základem je 1,4 TSI/118 kW, náročnějším je určen 2,0 TSI/155 kW. Pro vyznavače hospodárné jízdy je k mání common-rail 2,0 TDI BlueMotion ve výkonových verzích 103 a 130 kW (140, resp. 177 koní), přičemž v obou případech lze volit z manuálních a automatických převodovek a připlatit si za pohon všech kol.

Zkoušený vůz

Rozsahem standardní výbavy model Volkswagen CC potvrzuje své prestižní postavení. Najdeme v ní vše podstatné od dvouzónové klimatizace s čidlem znečištění nasávaného vzduchu, multifunkčního koženého volantu, tempomatu a statických bi-xenonových světlometů přes sportovní sedadla s částečnou elektrickou regulací u řidiče, předozadní couvací parkovací asistent, šestici airbagů a elektrickou parkovací brzdu až po moderní rádio a chromované lišty okolo oken.

CC 2.jpgCC 1.jpg
Sériová a příplatková výbava zkoušeného vozu 

Přesto bychom u vozu v této cenové relaci ocenili třeba bezklíčkové odemykání a startování (+ 13 600 Kč). Podobně rozsáhlý je seznam výbavy příplatkové, ovšem pro přehledné zobrazení doporučujeme nahlédnout do oficiálního ceníku v přiloženém odkazu.

K testu jsme převzali Volkswagen CC s motorem 2,0 TDI Blue/103 kW a automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG s šesti stupni (pouze 1,4 TSI může mít DSG sedmistupňové). Tato verze v oficiálním ceníku figuruje s cenou 856 900 Kč, ovšem rozsáhlá příplatková výbava zkoušeného vozu navýšila jeho cenu až na 968 900 Kč. Zdá se vám to za Volkswagen hodně? Jen pro srovnání: aktuální Mercedes-Benz CLS v základní verzi 250 CDI/150 kW dnes stojí o 400 000 Kč více a Audi A7 Sportback je dražší bezmála o 300 000 Kč.

Volkswagen CC 2,0 Blue TDI DSG
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)968 900 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)744 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESP, ASR, EDS, MSR, Hold
Centrální zamykáníAno
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkombinace kůže a Alcantary
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelná bederní opěraAno, el.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, SD
BluetoothAno
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno, bi-xenonové
Denní svíceníAno (LED)
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu, s kamerou
Start/stop systémAno
MetalízaAno

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud